Lansko leto, ravno takšen čas, sem opazil da ima fotografije z zanimivim imenom Osebni Arhiv zelo veliko dela v času kislih kumaric, ko so politiki na dopustih, ko na dan ne pride nobena nova afera, ko se ne odkrije nov tajkun in ko tudi ni nekih pretiranih naravnih katastrof o katerih bi poročali mediji:

Zadnje čase, še posebej v času kislic kumaric, opažam da ima fotograf, ki se podpisuje kot Osebni Arhiv, zelo veliko dela. Sicer se mu pozna, da mu večinoma manjka fotografska kilometrina, da izbira motive/osebe za katere slišim prvič, da so fotke bolj škljocanje, kjer ni pomembna osvetlitev, kjer ni pomembno ozadje, samo da je, pa je ok, vendar ima kljub recesiji neskončno dela.Namreč skoraj vsak drugi članek je v “določenih” spletnih medijih podpisan z njegovim avtorstvom.

Ampak to je bilo lani! Letos je vsa scena malce drugačna. Letos prevladuje nov fotograf, ki ima precej znano ime – Foto: Facebook – in priskrbi fotografije znanih in manj znanih in wannabe znanih ljudi iz Slovenije povsem brez problema. Ampak to še ni vse.

Ker je poletje in je mrtvilo informacij z dodano vrednostjo, so novinarji odkrili nov svet – svet Twitterja, kjer so se pojavili nekateri politiki in imajo sedaj novo temo, o čemer lahko pišejo, kot recimo:

Da ne bo pomote, všeč mi je, da so se očitno v Sloveniji morali politiki prijaviti na Twitter, da so ga mediji opazili in da se o njem objavljajo novice, oz. kaj le ti “znani” Slovenci počnejo na njem.

Vendar bolj kot Twitter je za novinarje v času kislih kumaric zanimiv Facebook, saj so osebni statusi in fotografije, ki jih osebe na Facebooku objavljajo čedalje pogosteje uporabljeni v člankih spletnih medijev in tudi v tradicionalnih medijih. In vse skupaj je zelo preprosto. Ni potrebe po kakšni globji analizi, ampak se samo kopira par statusov in kakšna fotografija in članek je že pripravljen da se širi. No, vsaj o nečem lahko pišejo!

Vendar gre kritika tudi na kvaliteto člankov v tiskanih medijih, ki jih berem. Namreč čez poletje, ko ima človek vseeno malce več časa, če si ga seveda vzame, za branje, so članki nekvalitetni, oz. so prevodi precej pavšalni in ni pravega “žmohta” v njih. Saj razumem da si marsikdo želi “plaža” branja čez poletje, vendar bi nekateri radi članke na nivoju, kot so recimo v tujih revijah, kjer se ne pozna ali je čas kislih kumaric ali pa je zima. Ampak v Sloveniji je verjetno to boj z mlini na veter?

Fotografija na vstopni strani bloga je print screen iz članka na Zadovoljna.si (vir), ki mi je danes padel v oči in kjer je fotograf Facebook in tudi vsebina zapisa je iz Facebooka!

One Response to Čas kislih kumaric in kvaliteta člankov v medijih

  1. DJ pravi:

    Po mojem vedno manj skromnem mnenju gre v zadnjih približno petnajstih letih vse bolj za t.i. permanentni čas kislih kumaric na področju različnih medijev, pa ne samo v Sloveniji, ampak tudi drugod (vključno ZDA, kjer naj bi se vse to začelo). Raziskovalno, pravo novinarstvo (z misijo obveščati javnost) je v zatonu, t.i. “novinarji” so danes predvsem Master of Copypaste Sciences, ki imajo za glavne vire omenjene “status apdejte” in seveda neskončne PR objave korporacij ali vlad. Če pa se že v kaj poglobijo, gre ponavadi za tako banalnost, ki bi se jo dalo obdelati in zaključiti v manj kot petnajstih minutah.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.