Kolega Jaka je lansko leto (tudi polovica zapisa je kopija lanskega zapisa!) poslal vprašanje ministrstvu za javno upravo o volilnem molku na spletu, predvsem na vse bolj popularnih družbenih omrežjih Twitter in Facebook, ki so jih med drugimi odkrili tudi politiki in jih izkoriščajo za “spam”.
MJU mu je poslalo že vnaprej pripravljen odgovor, ki pa je precej “medel”, oz. ni točno določen – po mnenju MJU je zgodba s socialnimi omrežji enaka kot zgodba s plakatiranjem, ki je v dneh volilnega molka prepovedana!
Tudi na 24ur so lansko leto objavili članek – Ministrstvo: Tudi na tujih spletnih omrežjih velja volilni molk (vir):
Na ministrstvu za javno upravo, ki je pristojno za tolmačenje zakona o volilni in referendumski kampanji, pravijo, da zakon izrecno ne ureja volilnega molka na spletnih straneh, na t. i. socialnih omrežjih. Po njihovem mnenju pa bi lahko v teh primerih potegnili analogijo z ureditvijo, ki velja za plakatiranje. To bi pomenilo, da je na spletnih omrežjih dovoljeno nameščati nove vsebine v petek (2. 12.) do polnoči, ko se začne volilni molk. Po polnoči pa lahko na omrežjih ostanejo le vsebine, ki so bile do tedaj nameščene, ni pa dovoljeno objavljati novih.
Ker imajo stranke v Sloveniji precej manj denarja, kot so ga imele na dosedanjih volitvah, se je večina od njih odločila za agitacijo na družbenih omrežjih – vendar večina je to storila v zadnjem mesecu, kar ne prinese nobenih rezultatov in je ves trud zaman. Časi obljub so že zdavnaj minili – naši politiki se tega ne zavedajo – ljudje imamo dostop do vseh informacij in lahko v vsakem trenutku preverimo kaj se dogaja!
Letošnja predvolilna kampanja je postala eno samo sranje, saj namesto da bi se na soočenjih pogovarjali o programih in prihodnosti, smo bili deležni debat o aferah – novinarji so postali tožilci in kandidati so se morali pred njimi zagovarjati. Namesto konkretnih stvari je bilo vse skupaj podobno “kruha in iger”.
Če se še obregnem ob tole “sranje” z volilnim molkom na družbenih omrežjih – prav lepo poteka agitiranje na družbenih omrežjih, vendar je vse skupaj precej subliminalno in se ničesar ne da dokazati – govori se o barvah oblačil, ki jih bomo nosili od ponedeljka naprek, pišejo se haikuju, stranke se zapakira v vse mogoče načine in nihče ne more dokazati, da je šlo za direktno nagovarjanje.
In če MJU primerja družbena omrežja s plakatiranje, je mogoče čas, da jim nekdo pove, da smo v letu 2011 in da se je marsikaj spremenilo od iznajdbe papirja! Ampak saj bodo kmalu spet volitve in takrat bodo že razumeli zakaj se gre na družbenih omrežjih – tako politiki, kot tudi MJU – ja, upanje umre zadnje!
To si poglej -> http://www.pigac.si/2011/12/03/facebook/