Ko sem pred parimi dnevi pisal o volilnem molku na družbenih omrežjih (Twitter, Facebook), sem povzemal informacije, ki so bile na voljo. Včeraj sem celo popoldne imel informacije o vzporednih volitvah in vendar jih nisem imel “jajc” deliti z javnostmi, kajti tako je bilo sporočeno v medijih – da se tega ne sme početi in da je kazen 120 eurov!

No, danes so se stvari malce razjasnile, predvsem pa sem dobil par dobrih informacij, da to sploh ne drži in da se lahko te informacije širi po družbenih omrežjih – to velja za posameznike – možno pa je kaznovati stranke in kandidate!!!
Nataša Pirc Musar je na Twitterju zapisala:

  • Še enkrat sem podrobno preučila zak. o volilni in referendumski kampanji. NI PRAV NOBENE možnosti, da bi kaznovali kršitve vol.molka na TW:) (vir)
  • In še to, po mojem ni prav nobene možnosti, da bi se za kršitev vol. molka kaznovalo tudi posameznika, ki ne dela za org. vol. kampanje. (vir)

In točno takšen odgovor sem dobil, ko sem se dopoldne pogovarjal s strokovnjakom, ki je dejansko šel brati zakon o volilni in referendumski zakonodaji – namreč Facebook in Twitter nista medija – nista vpisana v razvid medijev in kot takšna ne sodita pod pravila, ki veljajo za medije. Tudi uporabniki Twitterja in Facebooka nismo organizatorji volilnih kampanij, oz. ne delamo za njih (slednje je lahko sicer precej tanek led!).

Posledično tudi ne more prihajati kaznovanja “kršitev” volilnega molka na Twitterju in Facebooku. Pač volilna komisija točno ne ve kaj je kaj in preventivno rajši vse skupaj prepove.

Naslednje volitve bodo precej drugačne in rezultatov ne bom naokoli pošiljal preko DM sporočil, ampak se bodo pojavljali javno v timelineu – jebiga, treba je izkoristit luknje. Sicer pa se včeraj ne bi veliko spremenilo – edino to, da bi nekateri ljudje že veliko prej se začeli veseliti, drugi pa bili prej otožni. Ampak takle mamo, kajne!

9 Responses to Volilni molk na Twitterju in Facebooku se ne more kaznovati – velja za posameznike in ne za stranke in kandidate!

  1. zenel says:

    Skoda, da nismo tole prej vedeli :(

    Kaj pa blogosfera?
    Sem imel ravno v soboto dilemo, ali naj objavim blog z napovedmi ali ne…

  2. zenel says:

    Naslednjic torej real-time volitve :)

  3. Pedja says:

    :-) le kdo je bil ta dopoldanski strokovnjak?

  4. S says:

    hehe, že vidim naslednje volitve, ko bodo Twitter-ji in Facebook-i čist okopirani ;)
    Po drugi strani, pa je lahko reklama v neki skupini na FBju precej promopcijska, sploh če dodamo še zraven kako sliko ali celotno zadevo zapakiramo viralno…
    je pa res da po mojem nebi veliko spremenilo, razen če bi se tik pred zdajci pojavile informacije, ki bi šokirale ljudi (ponavadi izbere človek alternativo).

    Sem pa videl da se recimo SNS ni kaj posebej promoviral in nekako tudi ni dosegel nekega rezultata. Vsi ki so med prvimi 5 so imeli precejšnje kampanije, razen LDS ki jim kljub velikemu vložku ni uspelo preboriti naprej.

    Kmalu pa bo podobno kot v ameriki, tisti ki bodo javno najbolj izpostavljeni (najbolj oglaševani in imeli največ pod palcem) bodo šli naprej. Ostali bodo “odleteli”.

    LP

  5. Danilo says:

    IP je ugotovila, da to kar je bilo zapisano na twiterju ni kršenje volilnega molka po trenutnih pravnih aktih. V tem se ne morem strinjat saj so objave na twiterju vidne javnosti. Če so plakati izobešeni na mostovih vidni javnosti in je njih odstranjevanje ali dodajanje kršenje volilnega molka, mora analogno enako veljat za twitter.
    Druga zadeva je facebook, ki je bolj zasebne narave, saj more uporabnik imet omogočeno da mu lahko vidiš njegove objave in po defaultu niso javne. V tem primeru se z mojega stališča mora zadeva obravnavat analogno kot se obravnavajo smsi/emaili in podobna zasebna komunikacija. IP govori da je to raziskala, nič pa ne pove o tem ali se ji to zdi prav ali ne. Moje mnenje je da je volilni molk bil uzakonjen z nekim namenom. Ta namen so dobro opisali na wikipediji http://sl.wikipedia.org/wiki/Volilni_molk

  6. Tadej says:

    Joj Roni, ampak tole je pa že malce zoprno… Sedaj, ko (spet) malo več berem zapise na tvojem blogu, opažam, da se vsaj tretji konča z neko varianto: “Takle mamo, kajne?!” Skratka niti ni več (dobra) fora, ampak zapravljanje prostora. Vsaj IMHO, da ne bo pomote. P.S. In ne, to ni “napad nate”, ampak na stil pisanja. :)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.