Beseda tellyporting bo v bližnji prihodnosti dobila na veljavi, čeprav so bile predikcije še par let nazaj, da bo televizija mrtva, ker jo bo zamenjal splet, še kako žive. Vendar se to ni zgodilo. Televizija je še vedno živa, po podatkih v Ameriki ljudje preživljajo še več časa pred TV zasloni, vendar se je začel v to sfero mešati tudi internet, oz. družbena omrežja!

Moj tipičen večer – sedim za računalnikom, imam prižgan televizor, poslušam o čem govorijo v različnih oddajah in zraven tvitam, fejsbukam, pišem blog, itd. Torej se dogaja konvergenca med televizijskim prenosom in internetom.

CNN je že pred leti začel izkoriščati to možnost – novinarji imajo pod svojim imenom napisan Twitter nick, v etru se vrtijo tviti uporabnikov, prav tako se v oddajah odgovarja na tvite. Pri nas se je vse skupaj začelo precej kasneje. Prvi, ki je posegel v to sfero je bil meni ljubi Val202, ki je začel celo z oddaj Tvit na I, kjer tedensko predstavljajo enega tviteraša, prav tako pa preberejo zanimive tvite. Vendar to ni ravno televizija, kajne!

Tukaj ima prednost komercialna televizija, ki je ugotovila, da so soočenja pravi primer za Twitter komentiranje, ki ga lahko spustijo tudi v eter. In se je zgodilo, da je bilo prvič na soočenju to uporabljeno in število tvitov na #soocenje je bilo okoli 1000. Vendar zadnje #soocenje je prineslo presežek – 6432 tvitov je bilo na to temo, kar je bilo zame zelo veliko presenečenje. Čestitke komercialki za “jajca”, da ste se odločili za to – definitivno ste popestrili dolgočasno soočenje in v naše domove prinesli tudi drugačna mnenja. Babica, pri svojih 87-letih je rajši brala tvite (malce so bili prehitri), kot pa poslušala neumnosti, ki so jih govorili v studiu!

Na drugi strani imamo nacionalko in oddajo Misija Evrovizija, ki bi lahko uvedla tudi kaj takšnega. Pa očitno to ne gre tako! Jonas, ki ima v Sloveniji največje število sledilcev (recimo Jaka Lakovič @LakovicJaka jih ima 22.904, Jani Brajkovic @janibrajkovic jih ima 26.192, Sasha Vujacic @SashaVujacic jih ima 59.088) in sedi v komisiji, na telefonu kaže tvite, ki jih kar precej vsako oddajo in so večinoma kritični do izvajalcev.

In to dvoje je zametek tellyportinga – ko se poveže televizija in družbeno omrežje. Zametek so bili včasih SMS-i na ključne številke, vendar je bilo vse potem zavito v skrivnost – na Twitterju je to odprto in vidno vsem. Seveda se lahko v takšno zgodbo vključi tudi Facebook, kjer ljudje komentirajo stvari, vendar je malce bolj problematičen – ni enovitega kanala za komunikacijo, kot je pri Twitterju. In v tej bitki bo definitivno prevladal Twitter in v bližnji prihodnosti pričakujem da bodo naše televizije začele to uporabljati in bodo tako popestrile dolgočasne programe, oz. oddaje, ki nimajo nobenih rejtingov (Misija Evrovizija recimo!).

In predstavljate si, da imate v oglasu napisano – tvitni pravilni odgovor z #nagrada in se poteguj za nagrado. Ampak hej, to je Slovenija, ki je šele leta 2011 odkrila da obstaja Twitter – kar je sicer presenetljivo hitro in predvsem zelo zanimivo – ponavadi smo potrebovali pet let, da smo odkrili kakšno novodobno stvar in se je začela uporabljati – v svetu je bila ponavadi že passe! Kljub temu se število Twitter uporabnikov v zadnjem času povečuje, v primerjavi z letom nazaj, ko nas je bilo bolj malo!

Kdo bo prevzel pobudo in naredil nekaj iz tega?

p.s.: ni to vse, kar tellyporting ponuja – tukaj je malce več

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.