Na razstavah je prepovedano fotografiranje – jaz sem povsem zavestno kršil to pravilo na razstavi francoskega fotografa Henri Cartier Bressona (22.8.1908 – 3.8.2004), ki velja za “očeta” sodobnega fotožurnalizma, ki je na ogled do 26. februarja 2011 v Kunst Haus Wien – v Museum Hundertwasser. In zakaj sem kršil prepoved fotografiranja? Preprosto zato, ker so se mi zdeli liki (ljudje) na razstavi, sama razporeditev fotografij in predvsem fotografije vredne tega, da me nekdo dobi in me pošteno okrca. Poleg tega pa je taisto stvar počel tudi Henri Cartier Bresson, ki je beležil življenja preko fotografskega objektiva.

Razstava je razdeljena na njegove tri cikle – Amerika, Rusija (prvi fotograf, ki je prišel v Rusijo po smrti Stalina) in Indija (fotografije Ghandija) in vse skupaj je povezano v celoto. Njegove fotografije so brezčasne – tiste iz leta 1947 so tako odlične, da jih niti sedaj, 50 let kasneje z neskončno boljšimi aparati in objektivi skoraj ni mogoče preseči. In še enkrat se dokaže bistvu fotografije – ni pomembno kaj imaš v roki, ampak je pomembno, kaj znaš iz dane situacije narediti. In Bresson je znal zajeti pomembne stvari!

Če ste kje v bližini Dunaja, potem definitivno priporočam razstavo, za katero boste odšteli 9 eurov – če si želite pogledati še celoten Hundertwasserjev opus, potem boste za oboje skupaj odšteli 12 eurov!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.