Smo Slovenci ovce? Primer Facebook in vinjete, iPadi, iPhoni, loto

Odgovor na zgornje vprašanje je da – seveda je to posploševanje, predvsem pa to velja za dogajanje na Facebooku zadnje dni. Namreč Facebook je poln “nagradnih iger”, ki ponujajo zastonj vinjete, iPade, iPhone, ali pa imajo celo povezavo z loterijsko mrzlico, ki je zajela Slovenija v zadnjem mesecu. Le te nagradne igre niso organizirane v skladu s Facebook pravili (aplikacije!) in so namenjene zgolj zbiranju podatkov – in glede na številne objave zadnje dni z rezultati takšnih nagradnih iger in s številom “lajkov” nekateri “spemerji” dobivajo velike količine podatkov, ki jih bodo lahko uporabili, ali pa prodali najboljšim ponudnikom!

In kaj me moti pri tem?
Najprej me moti, da Facebook “strani” nimajo napisanega lastnika, oz. katero podjetje bo podelilo nagrado – v tem primeru se boste kljub enormnemu “spamanju” svojih prijateljev, ki vas bodo hvaležno odstranili, obrisali pod nosom za nagrado, ki ste si jo “priborili”.

Potem me moti, da se bodo taisti podatki uporabljali za pošiljanje “spam” elektronske pošte, s katero se vi seveda ne strinjate, oz. niste nikjer privolili, da se vas obvešča o vseh možnih in nemožnih stvareh, ki jih ti veleumi sproducirajo!

Moti me, da ljudje res verjamejo, da bodo na Facebooku dobili cel kup zastonj stvari, ko bodo le to “šerali” naprej s svojimi prijatelji!

Zakaj hudiča pizdim nad tem, če se me ne tiče, oz. če sam ne sodelujem v takšnih stvareh? Preprosto, ker se mi zdi prav, da si tudi tisti, ki naivno sodelujejo v takšnih nagradnih igrah dobijo vpogled kako to poteka, predvsem pa da se neha s tem! In ja, vem da je bitka z mlini na veter in da se ne bo nič spremenilo, vendar če ne opozorim na to, bo mogoče vsaj kdo premislil, preden bo kliknil “lajk”, ali pa “šeral” to s svojimi prijatelji.

Ničesar ni zastonj, niti vinjete, iPadi, iPhoni – nagradne igre organizirajo podjetja in imajo svoje podatke na Facebook straneh – in podatke pobirajo preko aplikacije, tako kot se to mora! Nikar ne bodite ovce iz naslova in ne klikajte vsega na Facebooku!

  1. Hmmm… zanimivo, bom sam probal ustanovit eno fejk nagradno igro, me prav zanima kako se bo širila:)

  2. Ampak me mika, da bi ustvaril eno tako nagradno igro, da vidim efekt. Sam sicer nikoli ne bi na ta način pobiral podatkov za spamanje (se mi niti ne da prepisovat mailov), morda le za oblikovanje kakšne velike skupine :) Ampak nekako nimam časa še za te oslarije… morda enkrat v prihodnosti, če bom, ti pa javim rezultate :)

  3. Pri nagradnih igrah na Facebook-u je potrebno vedeti naslednje:

    – Nagradne igre so na Facebooku (razen v aplikacijah) načeloma prepovedane, a skoraj nikoli kršitev ni sankcionirana. Nekatera podjetja so prepoved celo izkoristila za svojo reklamo – začasno so skrili stran, v medije lansirali novico da je bila stran “ukinjena”, jo čez čas spet odkrili in si tako nabrali še večje število fanov.

    – Pri le majhnem procentu nagradnih iger na Facebook-u gre za nabiranje podatkov (e-mail naslovov, itd.). Povečini gre le za “merjenje tiča” – kdo ima več oboževalcev je kao bolj pomemben.

    – V nagradnih igrah sodelujejo eni in isti uporabniki. Na Facebook-u so zelo dobro organizirani, menedžirajo tudi po 10 ali več fejk uporabniških imen, glasujejo, delijo, itd. Z organizacijo parih nagradnih iger na Facebook-u sem dobro spoznal celotno mašinerijo in moram rečt, da so povečini še bolj zviti od podjetji, ki nagradne igre prirejajo. V večini pa gre za ljudi, ki 24/7 sedijo za računalnikom in igrajo v vseh nagradnih igrah, ki jih je mogoče najti.

    Ljudje bi pač cel dan sedeli za računalnikom in klikali, pa čeprav bi bila nagrada ena rolca skret papirja :-) Oglaševalci pa seveda to izkoriščajo. Kakšnih res inovativnih nagradnih iger na Facebook-u (razen “lajkajte”, “označite se na fotografiji” in “delite s prijatelji”) itak ni, ker oglaševalci spletnih omrežji še vedno ne jemljejo resno in jim je škoda vlagati sredstva v tovrstno oglaševanje. Dokler se to ne bo spremenilo, pa bodo ovce pač klikale “lajk” :-)

  4. @Marko: Ne morejo, lahko pa s kakšnim harvesterjem poberejo e-maile, na internetu je malo morje tega. Podobna scena je sedaj s tistimi youtube majicami, čez vikend so jih na hrvaškem podarili 100.000, včeraj pa se je v SLO začela nagradna igra za 30.000 majic. “podjetje” , ki organizera nagradno igro s temi youtube majicami, ima dot.tk domeno, potem že to dosti pove o tej nagradni igri; kakor sem gledal se podjetje ukvarja z izdelavo spletnih strani za samo 50€ :D Nagradna igra pobere e-mail in komaj čakam, da dobim od njih spam email, takoj sledi prijava na inšpektorat.

  5. Jaz sem Lani zadeLa Letno vinjeto preko fb-ka, tako da,…..

Komentarji so zaprti.