Pred parimi dnevi sem videl oglasne panoje z znanim sloganom Slovenija, moja dežela. Bil sem prepričan, da je to prenovljen legendarni oglas, ki so ga pred 20 leti naredili v Studio Marketing JWT in vmes tudi že digitalizirali. Vendar sem se motil, pred parimi minutami sem namreč videl tudi TV oglas.

Slovenija, moja dežela je oglas za Spar!! Spar izdelki, narejeni v Sloveniji.

Upam, da ga ne bom videl nikoli več, sicer bom bruhnil – uničili so mi namreč najboljši oglas, kar jih je bilo narejenih za Slovenijo in s katerim bi se lahko še sedaj kitili v tujini, ker je ta oglas brezčasen. Sedaj pa se tuja veriga kiti tako s samo idejo, kot glasbo in tudi samim sloganom!

  • Avtor slogana Slovenija, moja dežela je Zdravko Duša
  • Avtor glasbe je skladatelj Jani Golob, avtor besedila Dušan Velkavrh

Zanima me, ali je za tole predelavo potrebno kakšno dovoljenje, oz. ali jim je kdo takšno dovoljenje dal? Avtorske pravice namreč še niso pretekle! Obstaja možnost, da je bila ideja prodana??

Če bi bil jaz avtor originalne ideje, bi me bilo sram za to skropucalo. Ali kdo ve, kdo se je podpisal pod to izvedbo??

p.s.: na spletnem mestu da.si sem našel tole, kar pomeni da je  JWT sam prodal to idejo Sparu??? Se motim?

Interspar Jan 2012 – Studijsko fotografiranje za projekt “Slovenija moja dežela” za potrebe tiskane in TV kampanije. Klient: Interspar, Agencija: Studio marketing,

17 Responses to Spar oglas – Slovenija, moja dežela – fak!!!

  1. Thor says:

    Zanimivo, meni se je pa zdelo, da sem par dni nazaj nekje zasledil, da bo to reklama za en film ali serijo…

  2. S says:

    Ravno vidu reklamo… Neagretoleskozi, je čist mim :(
    Gre za video na katerega smo bli ponosni ob osamosvojitvi in je še vedno priklical tisti stari dobri občutek, sam s temlem so pa čist oskrunili video in nekaj kar sem imel za Slovenski ponos…
    Sramota v glavnem

  3. Anonymous says:

    Se strinjam. Ko sem videl plakate, sem bil navdušen, da bodo to akcijo očitno oživili. Pa še v času, ko bi nam prišlo prav malo patriotizma. Ampak ne. Ena brihtna glavca je rekla, dajmo oskrunit zadevo, ker bo to generiralo buzz. Bruh!

  4. Tjasa says:

    No, mene je že ob jumbotih spreletavalo. Taka osnovnošolska ekzekucija, da mi je kar želodčne živčke peglalo… Verdana? Jao.
    No, zdaj vidim, da pod “SLOVENSKIM” prodajajo še neznanje slovenščine. Bleh.

  5. Slovenc says:

    “Naredite mi to deželo spet nemško” se je za svoje dni drl eden največjih morilcev v zgodovini človeštva Adolf Hitler. Kar nekaj izdajalcev slovenskega naroda je takrat simpatiziralo z njim. Ampak takrat je ponosno slovensko ljudstvo stopilo skupaj in z združenimi močmi uspelo iz prelepe dežele slovenske nagnati to golazen.
    Zakaj se mi zdi, da se po sedmih desetletjih vse skupaj ponavlja.
    Ponovno imamo nemčutarja, ki se na vse pretege dere in nam tukaj že stoletja živečim slovencem hoče ubiti v glavo s besedami “Spar – Slovenija moja dežela”. Ponovno imamo, tokrat novodobnega ukopatorja, ki cinično izjavlja kako je Slovenija del Sparovega (beri:nemškega) teritorija, ponovno imamo izdajalce (beri: Studio marketing), slovenskega ponosa, ki so za ceno kapitala prodali slovensko identiteto, kar je ta kampanija izpred dvajset in več let nedvomno bila, saj je v tistih predosamosvojitvenih trenutkih za nas bila to kot himna, kot magična prepotrebna moč ali če hočete kot del identitete novonastale države Slovenije.
    Za ljudi s vsaj kančkom ponosa, za ljudi ki jim naj nebi bilo vseeno in za vse tiste, ki na slovensko ozemlje prihajajo z takšnim osvajalskim načinom prodajnega razmišljanja naj bo jasno eno. Nekatere stvari so v državo, ki prihajaš svete, nekatere stvari so nedotakljive.
    Bogokletna je že samo pomisel na to, da izkoristiš kaj takšnega v svojo korist, da na ta nizkoten način želiš pritisniti na čustva ljudi. Ali se sploh zavedate v kaj ste se spustili, ali se sploh zavedate, kako klovnarsko ste izpadli, ko kot neki zahojeni lederhozarji govorite kako je slovenija vaša dežela.
    Sram naj vas bo Studio marketing, ki ste prodali slovenski ponos, samo za ceno kapitala, sram naj vas bo vse tiste, ki ste v Sparu na to sploh pomislili in izkoristili kapital s katerimi ste nekoč pošteno agencijo naredili izdajalsko.
    Zato pozivam vse ta prave ponosne slovence, vse tiste, ki se kakor jaz počutijo izdane, oguljofane in okradene slovenskega nacionalnega ponosa in vse tiste, katerim se zdi nedopustno vzklikanje tujca na slovenski zemlji, kako da je ta slovenska dežela njegova, da bojkotirajo ne le Sparove izdelke ampak tudi Spar kot trgovca, ker če so si dopustili to pomeni, da nima nobenih moralnih zadržkov več, da nam kdaj ne ukrade še Prešerna, pa Planice, Triglava…

  6. Prulski says:

    Tudi mene je zabolelo v dno duše, ko sem to videl. Kako se počuti Zdravkova duša ob tej prodaji ideje, pa raje ne ugibam!

  7. rok says:

    btw,.spar je nizozemski, ne nemški.

  8. Matjaž Manfredo says:

    Tudi sam sem bil zelo razočaran glede renovacije oglasa. Če so ga že morali dati na sceno, bi vsaj istega uporabili, ne pa to, kot že prej napisano, skropucalo s srčkom in ne vem kaj. Če se en motim, je bil uporabljen v originalu lipov list, ki je tja tudi pasal. Mislim, da je prvo pravilo oblikovanja, pa naj me kdo prosim popravi, da ne popravljaj uspešnih sloganov/logotipov! Podpiram pa Slovenca (delno), ki se je zgoraj lepo razpisal.

  9. Nev3no says:

    Ko takole berem Slovenca si mislim da sem na blogu vasi Zgornje Butale. Toliko iracionalnega ruralnega natlovecanja pa še ne.
    V reklami sem včeraj videl samo slovenske izdelke, slovenske ljudi in slovensko pesem. Meni je bil oglas lep in prav nič bolj avtohtono sporen kot je bil oglas Tuša da kupujmo slovensko. Glede nacionalnega ponosa, Slovenc pa takole: žal je bil zaradi slovenskih menedžerjev in politikov že razprodan (Kolinska, Droga, Fructal, kmalu bo še Mercator in Laško ter Union. To je pravi kriminal, ne pa en trgovec, ki ima daljši staž prodaje v Sloveniji kot Tuš.

    Skratka, Slovenija je moja dežela in jaz se pod ta oglas podpišem.

    Bravo Spar, zadeli ste bistvo !

  10. Kamarila says:

    Zdravc se pučuti dobro, vsaj po sliki sodeč, ko pozira poleg panoja pred Namo. Je pa v nekem intervjuju deset let nazaj za Delo rekel, da se je s sloganom zmotil, saj po njegovem je imel Bora Đorđević prav, ko nas je imel za dunajske konjske hlapce!
    Drugače je pa Duševa založba tik pred izzdajo albuma etno pijandur TMINSKIH MADRIGALISTOV, kateri bodo baje velika uspešnica. Pustimo se presenetiti??

  11. PonosniSlovenc says:

    Dragi moj Nev3no, okarakterizirat nekoga, ki ne misli tako kot ti, ki te gleda zviška in te ob tem postavlja tja v Butale kamor le po njegovem spadajo ti ruralno neumni nerazgledani osebki, je pa res pocenjujoče. Najprej kaj se tiče ruralnosti, čeprav je kmečkost dosti lepša in povrhu vsega še slovenska beseda, ponosen sem da sem del tega in naj te samo spomnim, da krompir, solata pa meso, pa jabolka in še vrsto drugih dobrin prihaja v ta tvoj, urbani svet, ko pa se ti kar naenkrat čudežno zabrišejo meje delitve med enimi in drugimi. 
    Kaj sem želel s svojim komentarjem napisati sem napisal in za tem stojim, jasno sem izrazil svoje nestrinjanje in po mojem način kako so se tega lotili. S svojim odzivom, ker druge moči nimam sem se postavil v bran ene izmed slovenskih identitet, kakor bi to naredil tudi, če bi si avstrijci polastili kranjske klobase, italijani lipicanskih žrebcev ali madžari Plečnikovih arhitektur. 
    In če je celo Miki miška lahko del ameriške identitete je lahko to tudi ta kultna reklama iz konca osemdesetih, ko se je začela prebujati slovenska narodna zavest. In če bi vsi razmišljali tako kot ti Nev3no, potem bi bilo večini izmed vas čisto vseeno, če še sedaj mnogi svetovljani ne ločijo Slovenije in Slovaške, nas spet drugi imajo za del Rusije ob črnem morju oni ta tretji pa kot bolgarsko mesno nacionalno jed. In dokler si ne bomo priznali, tako kot je to potrdil tudi eden izmed komentatorjev mojega odziva, da so nekteri…kot dunajski kočijaži, tako dolgo nam bo tudi vseeno, ali bomo vsakih pol stoletja malo manjši, ali se tu še sploh govori slovensko, še najmanj pa to da sploh tu živimo Slovenci, ki imajo svojo zgodovino, svojo identiteto, svoj ponos. In jaz sem ponosen Slovenec, kateremu ni vseeno.
    Kar se pa tiče ostalih tvojih podatkov. Sem šel preverit Tuš obstaja že od leta 1989, Spar le od leta 1991. In če si me že izval, Tuševa akcija ali reklama SPOŠTUJEM SLOVENSKO se mi zdi vsaj zaradi tege, ker je TUŠ le edini slovenski trgovec, popolnoma nič sporna, bolj legitimna v vsakem primeru pa spoštuje tisto kar za Sparovo akcijo ne bi mogel reči. Spoštuje zgodovino, spoštuje nedotakljivost in spoštuje osebni doprinos avtorja ki ga ne izkrivlja, zato ta niihov slogan SPOŠTUJEM SLOVENSKO več kot drži.

    • Nev3no says:

      Zelo ponosni Slovenc (prislov “zelo” sem dodal, ker drugače ga boš ti v novem postu), nisi razumel srži problema svojega razmišlanja in tudi očitno nisi razumel sporočila reklame. Iz tvojega pisarjenja sklepam da je nekaj lahko bolj slovenskega od slovenskega. Za podobne primere obstaja v slovenščini rek “ne bodimo bolj papžki od papeža” – prav to počneš ti.

      Razloži mi prosim s svojim intelektom kako je lahko nek slovenski proizvod bolj slovenski od slovenskega. Vidiš, temu se reče absurd.

      Skratka ostajava vsak na svojem bregu, čeprav sva na istem. Meni je Sparova reklama super, izdaja močno sporočilo, vrača me v mojo mladost in v meni ustvarja občutek domačega, slovenskega.

  12. PonosniSlovenc says:

    Ja, očitno sem pričakoval preveč, ko sem upal ,da boš le razumel tisto, kar je že v prvem stavku razumela večina, nisem pa računal na to, da se boš v poziciji napol crknjenega konja upiral in se oprijemal nekih tvojih, izmišljenih trditev, ki si jih videl samo ti.
    Zato se bom potrudil še enkrat, tokrat bova poskusila z zgodbico, v upanju, da zate nebo pretežko.
    V osrčju bavarske prestolnice Munchnu, so se naselili Turki, odprli so kiosk v katerem so prodajali turške slaščice. Ker pa nihče ni hotel jesti tega pocukranga sranja in ker ni bilo kupcev, so se odločili, da bodo začeli prodajati bavarsko lokalno a vendar svetovno znano Schwarzwaldsko torto. Nobenega to ni motilo vse dotlej dokler si Turki to njihovo nacionalno jed, ki je del nacionalne identitete niso vzeli malo po svoje.
    Namesto smetane so jo nafilali z majonezo, namesto sočnih češen pa jo okrasili z masnimi govejimi ocvirki in kot da to še nebi bilo dovolj so stranke vabili s sloganom “Poskusite originalno Schwarzwaldsko torto nerejeno v Istambulu”.
    Jebenti, lahko si misliš, da je pol švabov na hrbet vrglo, pa ne zaradi tega ker so torto prodajali, ampak zato ker so z majonezo in ocvirki uničili, s sloganom pa do konca pokončali njihovo nacionalno, tradicionalno jed.
    No Nev3no, bo sedaj šlo, si ujel ritem…če še vedno ne, bova poskusila s slikicami…

  13. Vinci says:

    Oglas s sloganom Slovenija moja dežela (gostje prihajajo) je bil pred 24 leti namenjen tujcem, da bi jih prepričali, da smo Slovenci kakovostni, marljivi in zaupanje vredni – po 24 letih je akcija šele uspela: tujci (Spar) oglašujejo, da smo Slovenci kakovostni, marljivi in zaupanje vredni. Če to ni uspeh? Kvazipatrioti pa se obnašajo točno isto, kot se je balkan pred 24 leti. Moj bog Butalci, ali res vedno potrebujete nekoga, ki misli namesto vas?

  14. jin says:

    Mar ni pozitivno, da se tudi tujec zaveda, da mora v Sloveniji ponujati čim več kvalitetnih slovenskih produktov? Čisti dokaz, da je na koncu dneva za slovenske proizvajalce najbolj pomembno povpraševanje. Če tega ne bo, bodisi zaradi cene, bodisi zaradi kvalitete, niti trgovine v slovenski lasti ne bodo pomagale. Dokler pa povpraševanje bo, se bodo tudi tuji trgovci trudili ponuditi vse, kar se prodaja.

    Sicer pa se mi negativna reakcija zdi malo pretirana. Oglasi pridejo in grejo in tega se čez nekaj mesecev nihče več ne bo spomnil.

  15. Bimbo says:

    Jin, če tvoj kategorični zadnji stavek drži, zakaj se je potemtakem dvignilo toliko prahu? Si pomotoma izpustil besedo SLABI (oglasi)? Če v SM danes svoj kruh služijo s tem, da pljuvajo po svojih najboljših dosežkih iz obdobja največje slave, kar naj. Gre za nazorno ponazoritev masovnega razvrednotenja našega “nacionalnega interesa”, ki so ga pred desetletji z veliko podporo politike uspešno (so)ustvarjati SM, pa smučarji, nekaj izvozno uspešnih ali “uspešnih” blagovnih znamk in še kdo. To je bil naš veliki balon, ki je deželane dvignil v nebo, potem pa prihuljeno začel puščati in je danes končal na tem, da npr. viden in glasen profesor državne ekonomske fakultete in nekdanji minister v para-državnem časopisu, ki je zamenjal že nešteto sloganov, široki javnosti svetuje nakupovanje pri dveh tujih in bojkot “zavoženega” domačega trgovca. (Ne, Spara menda ni dajal za vzor.)

    Sicer pa bi se bilo tukaj zanimivo vprašati ali bi novokomponirane “Prešernove fige” (prav nič nimam proti njim!) naletele na kakšen javni odpor, če bi jih namesto lokalne Deželne delavnice “izumilo” in začelo prodajati veliko tuje podjetje? Bi se zgroženi najprej vprašali, koliko teh Prešernovk gre s pomočjo korporacije v izvoz, ali bi z besedno-moralno gorjačo udarili kar povprek?

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.