Prenovljena Google politika zasebnosti in moji odgovori za Finance

Google je s 1. marcem spremenil politiko zasebnosti in posledično povzročil precej panike med ljudmi, ki si niso niti prebrali njihovih spremenjenih pogojev, kot tudi niso povsem razumeli, kaj bo Google počel s temi podatki. na blogu digital hell sem objavil navodila za vse tiste, ki ne zaupate Googlu in si želite odstraniti podatke:

Pred parimi dnevi sem dobil vprašanja od novinarke Financ o spremembah politike zasebnosti, vendar je uporabila samo delček odgovora, zato objavljam moje odgovore na njena vprašanja:

  • Kakšno je vaše mnenje o novem Googlovem pravilniku o zasebnosti?

To, da bo Google spremenil pravilnik o zasebnosti, se je govorilo že precej časa. Namreč nove storitve, ki jih je uvajal so imele vsaka svoje pravilnike in pričakovano je bilo, da jih bo v nekem doglednem času tudi poenotil. O teh spremembah se zadnje čase veliko govori, kajti marsikatera stvar v pravilniku je lahko moteča za uporabnika in posledično je v javnosti vzbudil precej polemik. Mene osebno, kot uporabnika Google storitev te spremembe ne skrbijo, saj se že dolgo časa zavedam, da me Google lahko zelo dobro profilira na podlagi vseh podatkov ki jih ima in jih hrani o meni.

  • Katere so glavne spremembe, ki pridejo s 1. marcem – bo res tako drugače?

Stvari bodo precej drugačne, saj bodo vse njihove storitve združene v istem pravilniku. Sedaj je bilo ločeno Google iskanje od njihovih ostalih storitev, sedaj pa se to poenoti – torej ima Google še precej več podatkov o vsakem uporabniku, ki jih pridobiva na Google Adwords, Google+, Gmail, Youtubeu, Webmaster Toolsih, itd..

  • Kaj je slabega in pozitivnega pri teh spremembah? Kaj jih naredi tako sporne?

Pozitivna stvar je, da bo sedaj pravilnik o zasebnosti poenoten, vendar to ne pomeni, da je to samo pozitivna stvar. Namreč cel kup neznank je pri tem, na katere se opozarja in ki morajo biti uporabnikom tudi jasne, preden stopijo v veljavo. Google ima sicer jasno zapisano – And we’ll never sell your personal information or share it without your permission (other than rare circumstances like valid legal requests), vendar se ti podatki lahko še kako koristno uporabijo pri njihovem oglaševanju, kar že sedaj marsikoga moti. Pojavlja se namreč problem zasebnosti, ki se v tem primeru še dodatno izgublja, saj ima Google možnost, da elektronska sporočila zadrži za obdelavo uporabnikovih poizvedb, odgovor na uporabnikove zahteve in izboljšanje svojih storitev – na kar opozarja informacijska pooblaščenka Nataša Pirc Musar, ki je tudi pristojna za nadzor nad obdelavo osebnih podatkov.

  • Kaj novi pravilnik po vašem mnenju prinaša uporabniku – kako bomo uporabniki občutili vse spremembe?

Uporabniki, ki preberejo politiko zasebnosti (vprašanje je, koliko jih sploh to naredi) bodo sedaj imeli poenotena pravila, vendar je treba, preden začnemo kakšno storitev uporabljati, prebrati tudi pogoje. Namreč to je največkrat problem, ki mu ne posvečamo dovolj pozornosti. Še vedno obstaja možnost, da Google storitev ne uporabljamo.

  1. “Še vedno obstaja možnost, da Google storitev ne uporabljamo.”

    S telim stavkom si odgovoril vsem, ki paniko zganajo. :)

Komentarji so zaprti.