Prehiteva tovornjak tovornjake na avtocesti

Zelo znana zgodba – avtocesta proti Ljubljani, ura 8 in deset minut (pomemben podatek), zapeljem ven iz predora Podmilj in zagledam na prehitevalnem pasu tovornjaka, ki prehiteva tovornjaka z naloženimi vozili. Vozi 90 km/h po viaduktu po prehitevalnem pasu. Lepo počasi za njim in za menoj se začne ustvarjati kolona.

Bil sem prepričan, da bo tovornjakar prehitel en tovornjak, vendar ker je imel pred seboj še par istih vozil, se je odločil, da bo on naredil po svoje – ostal na prehitevalnem pasu, ker pač on lahko! Gledam v vzvratno ogledalo in kolona je bila čedalje daljša. Prehiti drugi tovornjak in se ne umakne, ampak se odloči, da prehiti še naslednjega?!?! Ko se peljem mimo odcepa Blagovica, se počasi, ampak res počasi umakne na vozni pas in vozi dalje..

Tukaj bom naredil nekaj, kar sicer ne bi smel narediti – objavil fotografije tovornjakovih registrskih tablic (kar se sicer ne sme početi!) in upal, da bo dotična oseba videla ta zapis in svoj tovornjak (oz. podjetje, v katerem je oseba zaposlena!). Namreč tovornjaki imajo prepoved prehitevanja na avtocesti do 9:30 ure! Ampak zakaj bi se domači tovornjakarji sekirali, saj jih nihče ne ustavi na avtocesti, ko povzročajo zastoje!!!

Še par preostalih zapisov na to temo prehitevanja tovornjakarjev na avtocesti:

  1. Isto je ob nedeljah zvečer. Prepoved do 21h se kakopak gladko ignorira in veselo vozi (v bran domačim šoferjem, opažam več romunov in bolgarov, ki tako kršijo pravila)

  2. A je višja kazen za prehitevanje pred poldeveto al za fotografiranje med vožnjo?

    1. odvisno kdo fotografira, kajne?

      namrec dokaz za prehitevanje obstaja, da pa je voznik fotografiral pa ne?!

    2. A ni tako, da je prepovedano telefonirati, glede slikanja še nisem slišal nič :)

  3. @primoz Se enako tudi sama sprašujem… Pa kateri kret*** naredi prekršek zaradi prekrškarja ?!?

  4. V tem primeru sicer verjetno nima veze, ampak načeloma bi bilo bolj korektno zamegliti tablice ostalih udeležencev v prometu.

    Drugače je pa tako, če pogledamo malce z druge perspektiive:

    Tako, kot so vozniki osebnih vozil, ki hitijo na delo (čemu takšna ihta?), prepričani, da je cesta namenjena temu, da v minimalnem času pridejo na delovno mesto (beli kombiji z lestvami so najhujši),
    tako so kamiondžije prepričani, da je cesta namenjena temu, da prevažajo (nam preostalim namenjene dobrine) z minimalnimi stroški. Še toliko bolj zdaj, ko je gorivo noro drago (5x dražje kot 1997).

    Tako, kot ima vsako letalo (oz. let, če smo natančni) svojo idealno potovalno hitrost, tako jo ima tudi vsak kamion.
    In ker je bil kamion na zgornji sliki najverjetneje prazen ali pa je bil tovor precej lažji od tovora preostalih, je bila njegova idealna hitrost precej višja od preostalih kamionov, seveda pa tudi precej nižja od tvoje želene (ne pa tudi ekonomične) hitrosti.

    Kar se pa zakona tiče, pa je kamionarju verjetno ravno tako svet, kot tebi, ki si tole, protizakonito kot praviš, objavil. Pa smo tam ;-)

    Bi pa želel offtopic reči še to, da toliko agresivnosti in nestrpnosti, kot sem jo (in še mnogi drugi sogovorniki) opazil (včasih roko na srce tudi sam prakticiral) na ljubljanski obvoznici, jo nisem še nikjer drugje. Bi se bilo malce za zamisliti nad vzroki tega. Meni niso povsem jasni. Še posebej me gane, kadar vidim, da so žrtve nič hudega sluteči tujci, ki se na tej cesti večinoma (ne) znajdejo prvič.

    Morda bi bilo bolj produktivno frustracije izživljati tam, kjer nastajajo (vizavi šefov in sodelavcev ponavadi), zdravo tekmovalnost in agresivnost pa na delovnem mestu in pri športu. Rezultati bi bili boljši v vseh pogledih.

    1. Pod “žrtve” nisem mislil žrtve nesreč, ampak žrtve napada na dostojanstvo, predvsem pa nepotreben strah in pa jeza, verjetno pa tudi čudenje nad iracionalnimi dejanji in manevri.

  5. Btw, za tiste, ki tega ne vedo:

    Minimalna dovoljena hitrost na levem pasu ljubljanske obvoznici v nasprostju s splošnim prepričanjem ni 140 km/h.

  6. Še dve zanimivosti iz Španije:

    – Na eni izmed obvoznic Barcelone je bila omejitev zaradi zmanjšanja onesnaženosti zraka v mestu 80 km/h. Si lahko kdo to predstavlja na ljubljanskem obroču?

    – Na španskih avtocestah je omejitev 120 km/h, pa so jo zaradi podražitve bencina in splošne krize lani znižali na 110. Ukrep so sicer medtem že odpravili.

    1. Iz istega razloga (zrak) je pogosto tudi v Avstriji omejitev na avtocestah znižana s 130 na 100, kar je prikazano na elektronskih displayih nad avtocesto z oznako IG-L 100 (Immissionsschutzgesetz Luft), in se ob neupoštevanju zelo strogo kaznuje.

  7. Had kje je pa moj komentar? Oddal sem ga prvi, pokomentiral pa sem tvoje dejanje vs. kamionarjevo .. ti fotkaš in nimaš varnostne razdalje on pa prehiteva tam kjer ne sme .. isti šmoren za oba

    1. komentarjev ne brisem.. tudi v spamu od akismeta ga ni :( tko da se opravicujem, ce je pristal nekje, kjer mu ni bilo mesto

      fotkal sem jaz, vendar ne kot voznik.. varnostna razdalja.. kako pa se da to ugotovit pri zoomu? :)

  8. had, že v prvi povedi si nakazal na to, da si ti vozil (…zapeljem ven….) :)

    p.s.: pa ne mislt, da te zdj obtožujem slikanja med vožnjo ;)

  9. Ne bova sedaj tu reševala “problemov” le naj še dodam, da si zelo natačno zoomiral vse slike, da je recimo ista oddaljenost na vseh zoomih, pa če si bil sovoznik bi slikal iz desnega dela voznega pasu . pustiva detajle ;)

Komentarji so zaprti.