Lansko leto smo imeli v Ljubljani prvi – 4sqday miting. Jutri vabljeni uporabniki Foursquarea ob 18. uri na Prešernov trg, kjer bo, tako kot drugje po svetu, potekal drugi 4sqDay v Ljubljani. Svoj prihod lahko potrdite na http://www.meetup.com/ (93 prijavljenih), oz. na http://www.facebook.com/ (50 prijavljenih). Swarm badge definitivno pade!
Lanskoletne 4sqDay fotografije
Ali uporabljate geolokacijski servis Foursquare, Gowalla, Facebook Places ali Google Latitude?
Zadnje par let poslušamo burne razprave o trendih na spletih (kot naprimer ali bodo tablični računalniki spremenili splet) in vseskozi se med njimi pojavljajo geolokacijski servisi. Eden izmed njih, trenutno najbolj uporabljan je Foursquare – na žalost v Sloveniji še nimamo Facebook Places, ki naj bi bili dostopni vsem uporabnikom Facebooka.
Na tem mestu moram omeniti še servis Gowalla, ki sem ga tudi sam sprva uporabljal, vendar je imel eno slabost – če je bil GPS signal slab (torej nenatačna pozicija), potem se nisi moral “čekirati” na lokacijo. Tudi Google Latitude je bil nekaj podobnega, vendar je imel slabost – preveč hitro je praznil baterije pametnih telefonov, ker je vseskozi pošiljal podatke o lokaciji do strežnikov.
Seveda se sedaj marsikomu zastavlja vprašanje, zakaj hudiča bi nekdo uporabljal geolokacijske servise in se “čekiral” na lokacijah? Izguba časa in predvsem zasebnosti, ampak to je že drugo poglavje.
Uporaba zgoraj omenjenih geolokacijskih storitev je preprosta. Mobilni telefon z GPS-om, oz. določanje lokacije iz GSM baznih postaj ali wifi točk, zastonj aplikacija in kreiranje uporabniškega imena, s katerim boste prevzemali “županstva”. Lahko pa poskusite tudi preko računalnika, vendar se to ne šteje za merodajno in posledično ni točk.
Seveda ni ves čar v tem, da se nekje “čekirate”, ampak da tudi pripnete fotografijo, napišete svoj status in najdete frende, ki so ravno na pivu in imate tudi vi čas za takšno dejavnost.
Foursquare ponuja “županstva” in “bedže”, kar je povsem dovolj, da se človek odloči, da bo začel to zadevo uporabljati. Po svetu 4sq uporablja že več kot 7 milijonov uporabnikov (vir), v Sloveniji je številka, po mojih ocenah, nekje okoli 1000.
Seveda se fantje trudijo in sproti dodajajo nove funkcionalnosti, tako v samo aplikacijo, kot tudi poskrbijo, da imajo uporabniki še kaj več od tega. Lastniki lokacij namreč lahko vsakemu, ki se “čekira” na lokaciji ponudijo posebne ponudbe, popuste, ali pa ima “župan” pri njih zastonj pivo.
V naslednji fazi naj bi 4sq ponujal tudi zvestobne programe – Starbucks ima z njimi že takšno rešitev, ki naj bi še bolj približala uporabnikom to storitev. Vendar vseeno še nekaj manjka vsemu temu in bi naredilo storitev še bolj zanimiv, predvsem pa bi privabilo še več ljudi k uporabi geolokacijskih servisov.