Facebooka ne uporabljam več toliko, kot sem ga uporabljal še kakšni dve leti nazaj. Namreč Facebook imam samo še kot imenik ljudi, ki jih že dlje časa nisem videl, vendar vem, da so na drugi strani, ko jih potrebujem in obratno V kaj se spreminja Facebook, pa je verjetno tudi že vsem jasno – Ali Facebook postaja Spambook? – zapis iz leta 2010, kjer sem zapisal:

V zadnjem letu so tudi naše firme odkrile, oz. so jim marketinške agencije ponudile možnost prisotnosti na Facebooku. Jupi, Cockta, Ora.. Izrek, če te ni na družbenih omrežjih, potem te ni – se dobro prodaja in agencije delajo “na polno” kampanje na FB-ju. In firme plačujejo in se veselijo, ko se povečuje število njihovih “oboževalcev”, ki se itak priključijo v vsako skupino ki nastane, ali pa tudi ne nastane. Samo da so povsod!

In kaj imajo od tega firme? Nič. Razen tega, da so prisotne. Le redke v Sloveniji znajo to stvar monetizirati, oz. izkoristiti potencial, ki ga nudijo družbena omrežja. Le redke firme imajo pripravljeno strategijo, po kateri delujejo na družbenih omrežjih in s katero dosegajo zastavljene cilje. Le redke so promptne z odgovori, ki jih dobivajo na omrežjih in s katerimi uspešno komunicirajo z javnostmi.

Veliko več je takšnih, ki so to naredile, ker je pač kul in potem po par mesecev ne storijo ničesar. Ampak to je bilo tudi za pričakovati. Če znotraj firme ni človeka, ki bi poznal to področje in ki bi vedel kako pomembna je komunikacija na družbenih omrežjih, potem je nesmiselno, da se firma pojavlja na njih. In da to celo plačuje.

Ampak to je ena stvar, ki me moti zadnje čase, druga stvar pa je, da Facebook postaja Spambook. Namreč dnevno dobivam vabila v skupine, ki podpirajo športnike na OI, nogometaše na SP, Tino Maze, Petro Majdič, itd.. Ker načeloma nimam nič proti tem športnikom in jih podpiram in so mi takšne skupine povsem simpatične, preverim kdo je ustanovitelj skupine. Več ali manj so to isti ljudje, ki skupine to izkoristijo za generiranje obiskovalcev na svoje komercialne projekte. In tudi to je povsem legitimno početje, ki ga nekateri izkoriščajo že precej časa.

Facebook postaja vse večje “leglo” svinjarije. Vabil v razne FarmVille, Mafia Warse,… ne sprejemam. Prav tako ne klikam na horoskope, rože in ostalo. V bistvu opažam da uporabljam FB zelo malo, v primerjavi s tem koliko sem ga na začetku. In če bo šlo tako naprej, bo FB postal drugi MySpace – prostor ki ga ne prenesem. Ampak seveda je to zgolj in samo moje mnenje. Večini je verjetno všeč tako kot je…

In potem me neznana sila vrže v kruto realnost leta 2012, ko Facebook še vedno obstaja, Mark Zuckerberg ima 28% delnic Facebooka v lasti in vse skupaj bo čez par dni lahko vredno več kot 100 milijard dolarjev.

No, včerajšnja novica, da GM prekinja oglaševanje na Facebooku v vrednosti 10 milijonov dolarjev je iz tega vidika precej presenetljiva. Namreč GM letno za oglaševanje porabi več kot 3 milijarde dolarjev in na Facebooku oglašuje že od leta 2008. Sedaj so očitno preučili stvari in ugotovili, da Facebook ni kura, ki nosi zlata jajca in se potegnili nazaj. Ali bo sedaj to vplivalo na odločitev ostalih oglaševalcev, ki bodo sledili tej praksi ali pa se ne bo zgodilo nič, bomo videli v bližnji prihodnosti. Ampak v ZDA se te stvari počnejo na malce drugačen način, kot se vse skupaj to počne pri nas.

Facebook ima pravila!!, ki se jih morajo držati njihovi uporabniki in firme, ki so na Facebooku. To upam, da je vsem jasno. No, ko pogledam na Facebook, mi je jasno, da večini to sploh ni jasno. Svetujem, da si preberejo ti “strokovnjaki za družbena omrežja” tale del iz njihovih pravil:

iv. You must not use Facebook features or functionality as a promotion’s registration or entry mechanism. For example, the act of liking a Page or checking in to a Place cannot automatically register or enter a promotion participant.
v. You must not use Facebook features or functionality, such as the Like button, as a voting mechanism for a promotion.

Sam sodelujem v Sparovem tekmovanju Potuj po svetu s Sparom, kjer tudi dobivaš točke na način, da tvoji prijatelji “lajkajo” in komentirajo in vse ostalo! No, sam ne sodelujem v tem delu, ker se mi zdi povsem pod častjo, da bi prosil moje Facebook prijatelje, da počnejo te stvari, kajti to so prijatelji/znanci in ne nekdo, ki ga izkoriščam, da bom dobil neko nagrado! Organizatorji bi se lahko tega počasi zavedali in delali razpis malce drugače, predvsem pa jim ne bi pomenilo to, koliko všečkov ima kdo, največ v nagradnih igrah. Ja, engagement in vse ostalo sranje, ki paše zraven – na žalost to ne prodaja!!!

In ko pogledam svoj Facebook timeline, vidim takšne stvari:

“Všečkaj” fotografijo in jo deli z drugimi, 20.5.2012 pa bomo izmed vseh udeležencev te nagradnej igre izžrebali srečnega dobitnikatega prekrasnega šotora :).

Delite sliko s svojimi prijatelji (POZOR – vidimo lahko le delitve prijateljev, torej tistih, ki ste všečkali našo fb stran) in morda boste prav vi BREZPLAČNO odpotovali na prijetno in adrenalinsko dogodivščino v Gardaland! :)

Med tiste, ki boste delili to povezavo bomo razdelili 2 nagradi presenečenja :-).
Apartmaji v Kranjski Gori- želite najeti apartma za 1 noč, dve ali več po vaši izbiri? Sedaj je to mogoče in to kar s 50 % popustom. Ste družina ali večja skupina prijateljev? Na voljo apartmaji od 4 do celo 10 oseb.

FAKOF šalabajzerji! Facebook ni namenjen spamanju!!

Še par mojih nasvetov glede uporabe Facebooka, ki se jih poskušam držti, oz. kaj se vprašam preden storim kakšen korak:

1. kdo so moji prijatelji? Tisti, s katerimi sem šel kdaj na pijačo, ali pa smo se srečali ob takšnih in drugačnih dogodkih. Fikusi, Dedki Mrazi, Kmetije,… ne sodijo v to kategorijo.
2. o vsem (slike, komentarji, statusi) kar objaviš na Facebooku, razmisli preden to storiš. Če bi taisto stvar naredil tudi v resničnem življenju, pred množico neznancev, potem ni ovir za ta korak.
3. vse kar objaviš, ostane “skoraj” za vedno na internetu. Premisli, če ti mogoče čez par let to ne bo povzročalo težv.
4. ali so osebne zadeve (sprememba statusa in podobno) res predmet javne obravnave?

4 Responses to Je Facebook res namenjen zgolj in samo še spamanju?

  1. Gregor says:

    Svojo rešitev sem predlagal tukaj: http://www.facebook.com/groups/158036714276610/ In sicer, da se naredi košček softwarea, ki bo hendlal prijave … Se pravi, da se do max. naredi avtomatizacija itd.

    Potem pa še “zaposlit” enega FB ombudsmana. Ki ima tri naloge:

    1) Vzpodbuja “anti-spamming” community in ga vodi, vpisuje novo sranje v “prijavni software” itd; skratka, nekakšen vodja projekta/community manager

    2) Komunicira neposredno z lastniki spammerskih blagovnih znamk in spet, v nekem naprej določenem procesu, “legalno grozi”, da tako rečem; skratka, daje na izbiro, da delajo po praksah ali pa sledijo prijave, kamor pač lahko; velikokrat je problem, da ownerji sploh ne vedo nič o tem – saj oni sploh FB accounta nimajo, kaj šele, da bi vedeli, kaj pravi TOS;

    3) Nekako obelodani malopridneže. Ali je to blog, povezava s kakšnim medijem … kakorkoli. Hkrati s svojim pojavljanjem vedno skuša educirat FB “semi-profesionalce”, ki očitno do TOS-a še niso prišli v svojih priročnikih.

    Financira se ga iz strani nas: razkurjenih FB profesionalcev, ki nam ni vseeno, da nam vsak, ki ima 5 min serje po našem vrtičku, kjer se trudimo in rastemo – etično in po pravilih.

    Recimo, da nas je 100 v skupini ali pa se jih 100 kamot najde, ki bi radi imeli “spam-free slovenski FB” skozi dolgi rok. Vsak mesečno plača 20-30 EUR in naš ombudsman ima prav lepo plačo. Tisti, ki si ne more privoščit dobrih 300 EUR na leto za to, da bo še naprej lahko gradil svojo znamko na FB-ju – tisti itak nima kaj delat tukaj in naj raje svoj čas/energijo vlaga v druge, zanj bolj profitabilne kanale.

    Kdo se javi? :)

  2. markopigac says:

    Že nekaj časa me spamajo (poleg zgoraj omenjenih primerov) tudi ljudje, ki bi radi, da odstranim njihove fotografije, videje v katere so privolili za objavo. Kot si rekel, trikrat premisli, preden objavljaš. Da ti ne bo žal, če bo tvoja FB dejavnost vplivala na nadaljnji potek kariere.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.