Pametnih mobilnih telefonov je vsak dan več, je vaše spletno mesto pripravljeno na te uporabnike, ki spreminjajo svet internetov? V zapisu izpred dveh let, Mobilne spletne strani – iPad verzije slovenskih medijev sem se dotaknil pregleda slovenskih medijev in njihovega razumevanja iPada in njegovih posebnosti. Dve leti kasneje se verjetno ni kaj veliko spremenilo na tem področju. Namreč spletna mesta, ki jih odpiramo na svojih telefonih so le redko prilagojena našim mobilnim napravam, ki pa jih imamo vedno in povsod s seboj. Tokrat nisem še enkrat preveril, kateri mediji so v tem času spremenili stvari in jih prilagodili, da bi se normalno odpirali tudi na iNapravah, ki jih je vsak dan več v Sloveniji.

Po podatkih Simobila, je že preko 40% vseh mobilnih telefonov pri nas pametnih, kar pomeni, da se je tudi povečal obisk spletnih mest iz teh naprav.

In tukaj je zelo na mestu besedna zveza Mobile first, ki jo je Google predstavil že leta 2010 v Barceloni in je zelo preprosta:

Clearly, the mobile phone is the iconic device of the moment, and we’re encouraging a new rule: Mobile First. When we announce new services for desktop computers, such as real-time search, we will debut an equally powerful mobile version. We will take advantage of this new class of smartphone, which is more sensory, acts as an extension of you, is aware of location, and can hear you, speak to you, take pictures and return information in a matter of seconds.

Kot primer – tale blog obišče skoraj 10% uporabnikov preko svojega mobilnega telefona, kar pomeni, da jim lahko, s pomočjo izbrane responsive teme, ker nisem programer, oz. oblikovalec, da bi jo sam naredil, serviram vsebino, ki je prilagojena njihovim brskalnikom in imajo povsem drugačno uporabniško izkušnjo, kot bi jo imeli sicer.

  • Ali se splača za 10% obiskovalcev takšna stvar? (vir)

Moj odgovor je zelo preprost, predvsem pa v skladu s teorijo, da je potrebno obiskovalcu ponuditi zanimive informacije, ki so mu servirane na način, ki je zanj najboljši. In v primeru mobilnih telefonov, je to definitino edina možna rešitev, oz. odločitev, da se mu ponudi vsebina prilagojena njegovi napravi. Zavedajte se, da bo po projekcijah, v naslednjih petih letih število uporabnikov, ki dostopajo do spleta preseglo število uporabnikov stacionarnega interneta.

  • Ampak stroški so zelo veliki, bo kdo rekel?

Ja, če vam to razvijajo posebej za vas, je to dodaten strošek, ki pa se vam v končni fazi in zaradi zgoraj omenjenih razlogov, definitivno splača, oz. pove veliko o tem, kaj si lastniki spletnih mest mislijo o svojih uporabnikih. In v tem primeru je to pametna, predvsem pa odločitev ki vam lahko prinese prednost pred konkurenco, ki pa je v teh časih pomemben element in faktor. Da o trendu, ki je zadnja leta prisoten, niti ne govorim. In takšno spletno mesto bo še nekaj časa lahko služilo svojemu namenu, predvsem pa obiskovalcem. In ker zadnje čase poslušam na raznih konferencah, da se ljudje tudi na podlagi brskanja po spletnih mestih na mobilnem telefonu odločajo za nakup – je to edina prava odločitev.

  • Zakaj bi bili mobilni telefoni tako odločilen dejavnik?

Še enkrat ponavljam. Če pozabimo doma denarnico, se ne sekiramo in ne gremo ponjo. Če pozabimo mobilni telefon, potem se zapeljemo domov in ga vzamemo s seboj. Glede na penetracijo mobilnih telefonov in delež pametnih telefonov, imamo s tem nov kanal za potencialne nove kupce, oz. naše naročnike. In kdor ne gre s časom, s časom gre! No, ni tako hudo, kot se sliši, ampak dejstvo ostaja, da doma radi brskamo, na kavču pred televizijo, po svojem mobilniku, namesto, da bi se spravili za prenosnik, ali pa za stacionarno kišto (ali to res še kdo kupuje?).

Z mobilnikom smo povezani bolj, kot si sami priznavamo. V njem imamo shranjene podatke vseh telefonskih številk, kreditnih kartic, razna gesla in podobno šaro. Imamo fotografije, ki jih ne bi delili z drugimi… Telefon je v bistvu naš najboljši prijatelj, saj lahko kadar koga čakamo, z njim preživimo prav kvaliteten čas, ki bi ga sicer namenili opazovanju deklic, ki v mini krilih hodijo okoli nas.

  • Saj imamo mobilno spletno mesto iz leta 2008, a to ni ok? (vir)

Seveda je ok. Ampak a ne bi bilo še bolj ok, če bi svojemu uporabniku naklonili malce več kvalitetne vsebine, začinjene s fotografijami v večjih resoluciji, video posnetkov in predvsem mu ne bi “ukradli” izkušnje, ki jo dobi na vašem spletnem mestu? Ali ni to dovolj velik razlog, da se odločite za prenovo spletnega mesta in se odločite za responsive dizajn, ki omogoča, da se vaša vsebina prilagaja vsakemu mobilniku??

We’ve all had the experience of going to a website on our phones and getting bumped to the mobile version. It looks great except, wait a minute, they’ve removed the exact feature or piece of content that I’m looking for. You know the drill: swipe-swipe-swipe, there it is: the “full desktop site” link. And then suddenly you’re swimming in this giant design that undoes all the clever thinking that went into the original mobile layout. This is frustrating, it’s wasteful of network bandwidth, and it suggests that the business doesn’t care about that content.

  • Zakaj pizdim čez domača spletna mesta,  saj tudi Facebook nima vseh igric prilagojenih za mobilnike (vir)?

Jeap, resnično drži, da ima Facebook precej igric narejenih na način, da se jih ne da igrati na mobilnih napravah. V bistvu jih nima Facebook, ampak ostali ponudniki, ki preko Facebooka in igric dosegajo hudičevo zavidljive številke uporabnikov. To pa je Facebookov problem, ki se ga zavedajo, saj tem uporabnikom ne morejo servirati svojih oglasov, ki bi jim jih sicer lahko. Zaradi “neprilagojenosti” izgubljajo precej velik prihodek. Njim bo precej težje urediti to, kot pa je vam, ki ste lastniki enega spletnega mesta, kajne?

Between 2008 and 2011, the percentage of U.S. adults who accessed the Internet from PCs daily grew to 62% from 54%. In the same period, the percentage of daily mobile Internet users rocketed to 26% from 4%, according to Forrester Research.

Suma sumarum – živimo v letu 2012 in osnovna higiena bi morala biti, da je uporabniška izkušnja na spletnem mestu na vašem računalniku enaka izkušnji na mobilniku. Flash je bil kul pred 5 in več leti in ni več niti najmanj kul, če ga še vedno zagovarjate. Sedaj so drugačni trendi, predvsem pa smo uporabniki postali precej bolj zahtevani – ker smo lahko, ker imamo večjo izbiro in posledično bi lahko tudi lastniki spletnih mest vsaj malce pomislili na nas glede tega! Ampak verjetno so to zgolj in samo moje sanje, ki jih bodo lastniki spletnih mest realizirali s par leti zamude – kot smo že navajeni uporabniki!

11 Responses to Mobile first – pametnih mobilnih telefonov je vsak dan več

  1. Ziga pravi:

    Super napisano. Povzel vse, kar je tudi meni ležalo na duši že nekaj časa:)
    Glaven problem oziroma vzrok za stanje, ki ga imamo sedaj je ta, da je poudarek na stroških oz. denarju. Kako bomo dobili največ za najmanj in ne na spletni izkušnji in samemu uporabniku.

    • had pravi:

      jeap, tole sem tenstal kr nekaj casa, ker sem v prvi verziji vse skupaj poslal v kurac :)

      uporabnik pri nas ne steje nic – je samo molzna krava, od katere zelimo vse :(

  2. Nejc pravi:

    Najbolj mi na žulj stopijo dostavljalci hrane s spletnimi stranmi v flashu. Naročanje pice zgubi ves smisel, če moram vmes po laptop, da si ogledam meni :)

  3. neskoncno pravi:

    Kar redno prebiram tvoj blog na mobilniku in mi je všeč da ima blog mobilno verzijo strani!

  4. Janč pravi:

    “predvsem pa smo uporabniki postali precej bolj zahtevni – ker smo lahko,
    ker imamo večjo izbiro”

    Hja, očitno ne morete biti oz. nimate dovolj izbire, drugače se ne bi razburjali, ne?
    Čičite pa čakite. ;-)
    Sej enkrat bo.
    Morda.

    • had pravi:

      imamo izbiro :) zunaj nasih meja.. zato se dogaja to, da nase medijske hise pizdakajo nad stanjem in nad tem, da ni dovolj denarja od oglasevanja :)

  5. Janč pravi:

    Par dni nazaj sem v zgodnjih večernih urah poskušal preko Androida ugotoviti odpiralni čas toplic v širši okolici Murske Sobote.

    Sicer mi je na koncu nekako le uspelo, a po hudih mukah.

    Čeprav so njihove spletne strani po mojem skromnem mnenju povsem v redu, pa so za obisk z mobilnih telefonov popolnoma neprimerne.

    Tukaj še posebej izstopajo mikromajhni večnivojski meniji večine toplic v lasti podjetja Sava.

  6. crtj pravi:

    Mobile first bo realisticno laufal, ko bo razreseno vprasanje oglasevanja. Ne tolko tehnicno kot pa na strani pricakovanj in zelja narocnika. Smer “dajmo imet cim vecji banner”, ki ni ravno mrtva, pac ne gre skupaj z mobile first. Mogoce se to komu zdi trivialno, ces joj pa ne bo nas valjda samo to ustavljalo, ampak na tem pac stoji vprasanje, kdo bo prehod na novi koncept placal.

    • had pravi:

      tudi to se lahko resi :) z responsive oglasi, ki se prilagajajo napravi, s katero uporabnik obisce spletno mesto. ampak to pomeni nic vec flasha :) ker iNaprave le tega ne podpirajo. se pa tudi uporabnikova izkusnja precej izboljsa, saj mu na spletnem mestu vse ne migeta in skace :) cesar smo navajeni na “stacionarnih” napravah

      • crtj pravi:

        Seveda se lahko resi, v tehnicnem smislu. Povsem drugo vprasanje pa je, kaj o tem menijo oglasevalci, morda se zlasti v relativno… khm… tradicionalisticnih? :) okoljih.

        (Za agencije se v tej situaciji ne sekiram, zanje je to samo lepa priloznost.)

        (Na flash oglase gledava zelo podobno.)

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.