Zvonimir Mršić, predsednik uprave Podravke, me je popolnoma navdušil na konferenci Proactive, ki poteka te dni na Kozari. Zakaj? Proactive konferenca je namenjena ljudem, ki se ukvarjajo z odnosi z javnostmi. Večina predavateljev je bila iz “foha”. In ko je prišel na oder Zvonimir Mršić sem bil prepričan, da bo to dolgočasno predavanje, ker sem sodil človeka po njegovi tituli. Ampak že njegova prva poteza, ko je ugotovil, da je edini s kravato v predavalnici me je presenetila – namreč odvezal si je kravato in začel svoje predavanje brez nje. Odlična poteza, ki je pokazala, da se zna prilagoditi publiki, česar nisem navajen od takšnih ljudi.

Njegovo predavanje je bilo na zelo visokem nivoju in dejansko sem se sprašel, če on v bistvu dela tudi PR za podjetje, kajti on je resnično brand ambasador podjetja Podravka! Toliko navdušenje o svojem podjetju, toliko nasmeha na njegovem obrazu, tega pač v tem svetu ne vidim pogosto. In dejansko šteka svet v katerem deluje in živi. Namreč zaveda se, da so pomembni njegovi zaposleni (preko 6000 zaposlenih), če oni niso zadovoljni, potem firma ne more delati dobro in obstajati. Vsaka njegova beseda o Podravki je bila polna entuziazma, za razliko od večine naših direktorjev, ki tega ne bodo znali nikoli pokazati in je tako izžareval energijo in dejanski brand podjetja. Preko zgodbe o prvih korakih Podravke, do njihovih brandov in načinov komunikacije, ki jih resnično obvladajo, je peljal zgodbo, ki je imela “flow”, prav tako pa je bilo zelo zelo zanimiva. Namreč ravno to, da človek ve kaj govori, je redka lastnost. Potrebno je omeniti, da je Zvonimir Mršić bil župan mesta Koprivnica, kot tudi sedel v parlamentu, vendar se je vrnil nazaj k svoji ljubezni.

Par njegovih izjav, ki si jih človek mora zapomniti za vedno (pobrane iz tvitov, kajti sam sem z odprimi ustmi poslušal samo predavanje in se navduševal):

  • stara poslovica iz Koprivnice kaže – bolje supa iz kesice nego svadja u kuči
  • cilj eksternih komunikacija Podravke je da budu proaktivne a ne reaktivnes
  • nekada su koke šetale Zagrebom
  • sa nama su vaše koke sigurne
  • koristite Vegetu za uspešniji odnos sa partnerom
  • imamo 100.000 fanova na Facebooku, neki bi rekli da je to puno, ja smatram da je malo
  • na ključne tačke u kompaniji postavili smo internet kioske da zaposleni koji nemaju kompjutera mogu u pauzi da odu na net
  • ja sam idem na intervjuje i sam odgovarjam na elektronsku poštu, koja dodje za mene

Dejstvo – Zvonimir Mršić razume in ve o komunikaciji več kot 95% ljudi iz stroke. Že to, da verjame v svoje podjetje in da je njegov najboljši brand ambasador je nekaj, kar pogrešam pri naših “managerjih”.

Od navdušenja sem po predavanju stopil do njega in mu “povedal svoje” navdušenje nad njim in se mu predstavil, mi je dal svojo vizitko in povedal, da naj ga kontaktiram, ker radi sodelujejo z blogerji. Seveda sem v maniri, ki sem se je naučil na Seedcampu, po parih minutah napisal mail s svojem kratkim “pitchem” in jo poslal. In presenečenje. Odgovor sem dobil v parih minutah!

Temu se lahko reče samo –  kapo dol, pred takšnim človekom. Predvsem pa si želim, da bi tudi pri nas imeli podobne ljudi na najvišjih mestih v podjetjih, ki zaposljujejo veliko število ljudi. Tega načina komunikacije, predstavljanja firme in predvsem načina “zastopanja” svoje firme nisem navajen. Sem pa vesel, da obstajajo ljudje, ki verjamejo v svoje ljudi, ki so najpomembnejši za podjetje (ja, ponavljam se!).

Rispekt Zvonimir Mršić