V slogu “resnih medijev” – še pomnimo leta 2008, ko so nas naši vrli ablastniki presenetili s čudovito rešitvijo za naše avtoceste – vinjetami? Nekateri so pizdili nad tem, da je takšno cestninjenje nepravično, drugi smo se veselili, saj smo na ta račun privarčevali v teh štirih letih precej veliko denarja, ki pa ga država pobere od nas na drug način!

To, da je potrebno zmanjšati hitrost s 130 km/h na 60 km/h, oz. ponekod na 40 km/h ni tako moteče, kot je to, da cestninske postaje, ki niso več potrebne delajo zastoje na avtocesti, predvsem pa, da so tako ozke, da je s hitrostjo 60 km/h v deževnem vremenu, ko prideš iz dežja pod kap, precej “spooky” se peljati mimo. Ampak namen seveda ni bil takšen – namreč Dars je obljubljal povsem drugačno zgodbo (vir):

Na Darsu so za 24ur.com povedali, da bodo za odstranitev cestninskih postaj poskrbeli do uvedbe elektronskega cestninjenja za tovornjake, torej do 1. januarja 2010. “Na cestninski postaji Log smo že odstranili dve kabini, za zdaj je predvidena še odstranitev nekaj kabin na cestninskih postajah Drnovo in Kompolje. Gre za čelne cestninske postaje, drugih prioritet in vrstnega reda nimamo. Paziti moramo – odstranimo lahko le toliko, da ni ogrožena statika. Večji posegi zaenkrat še niso predvideni.“

Piše se leto 2012 in na naših avtocestah še vedno stojijo cestninske postaje, ki so “opomin” na neke druge čase in nič ne kaže, da se bo karkoli kmalu spremenilo, kljub “dekretu” ministra za infrastrukturo in prostor Zvonka Černača, ki je pred časom opozoril DARS, da se niso držali dogovora o odstranitvi cestninskih postaj na Logu. Ravno obratno – DARS je pripravil študijo kako bi se morali tega lotiti in to ne bi bilo ravno poceni, saj bi morali na novo urediti dodatni vključevalni pas za tovorna vozila v dolžini 350 metrov v obe smeri, pripraviti sredinski ločilni pas z jekleno varnostno ograjo, na zunanji strani vozišča bodo morali postaviti betonsko ograjo, na novo bo treba urediti odvodnjavanje, naklon, preplastitev površine… Imam občutek, kot da se ne bi zavedali odgovorni pri DARSU teh nalog že od leta 2008?

In ja, psi lajamo, karavana gre dalje. Verjetno bomo še kakšno leto, ali dve vozili s hitrostjo 40 km/h mimo cestninskih postaj, dokler naši vrli ablastniki ne bodo ugotovili, da se z vinjetami vrne premalo denarja v državno blagajno in nam bodo cestninske postaje prišle še kako prav – da bomo spet pobirali cestnine na star način. Mogoče se zato DARSu nikamor ne mudi s podiranjem cestninskih postaj, ker še vedno upa, da se bo to spremenilo?

3 Responses to Odstranitev cestninskih postaj na avtocestah

  1. Boštjan says:

    Osebno se mi zdi tudi rahlo neodgovorno, da se denar troši na takih projektih, če pa ga menda nimamo za plačilo porodniških, otroških dodatkov, vrtcev…

    • had says:

      se strinjam. problem je, da bi morali to narediti ze leta nazaj :( sedaj so ugotovili, da se da potegniti se dodaten denar iz tega :(

  2. zido says:

    Ah, lepo vas prosim, no.

    To DARS komplicira in dolgovezi. Podrtje cestninske postaje ni noben “kunst”. Tu, v Singapurju, bi naredili v dnevu ali dveh.

    Aja: elektronsko brezkontaktno cestinjenje pa imajo tudi ze zelo zelo dolgo casa.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.