Živim v letu 2012, vendar imam občutek, da so naše banke še vedno nekje v letu 1990! Pa se tokrat ne bom dotaknil njihovega odnosa do komitentov in vsega “bullshita”, ki ga poskušajo zapakirati in prodati, ampak se bom fokusiral na spletne banke, ki so milo rečeno v riti. Oz. da začnem drugače (če bi bil prostaški, bi sedaj sledile prav sočne kletvice) – po celi noči za računalnikom, sem se spomnil, da bi si lahko prenakazal denar iz enega računa na drug račun, ker ga bom čez par ur potreboval. Ja, ampak sem se spomnil napačno, saj naše spletne banke imajo krajši “obratovalni” čas, kot ga imajo ekspoziture in moja, prej omenjena želja, je samo fikcija.

Naše spletne banke delujejo do 15:30 ure, ko očitno gredo “potrjevalci” domov in potem se ne more več nič zgoditi. Ne bom omenjal, da bi to moralo biti vse skupaj avtomatizirano in da bi morali komitenti imeti možnost prostega razpolaganja s svojim denarjem 24 ur na dan. V končni fazi mogoče nimamo vsi možnosti, da smo za računalnikom do tistega trenutka, ko spletne banke delujejo. Sedaj ko tole pišem, se jezim in piham od jeze, da moram za to, da “lahko poslujem preko spleta z banko” še plačevati!

Ampak grem po vrsti, da se malce umirim. V Sloveniji je zelo velika penetracija interneta v EU, kar je super pomemben podatek. Prodaje preko spleta je precej manj, kot bi bilo pričakovati – po predikcijah na okrogli mizi na Diggitu, bi v Sloveniji obstajal trg od 100-130 mio eurov za prodajo preko spleta. Torej to niso povsem zanemarljive številke. Vendar kaj, ko imamo problem v mastodontih, ki ne znajo narediti koraka na trgu in še vedno živijo v svoji preteklosti – ja, govorim o bankah. Ne bom govoril o konkretnih bankah, ker so si vse med seboj precej podobne!

In taiste banke se sprašujejo, zakaj jim v teh časih ne gre dobro? No, odgovor ni samo v tem, da smo uporabniki razočarani nad storitvami, ampak tudi v tem, da bi morali razvijati novosti in vanje vlagati denar, so rajši vlagali v kaj drugega in se “zaklali”. Ampak to je tveganje, ki so ga sprejeli, smešno se mi zdi, da sedaj pričakujejo, da bomo spet davkoplačevalci financirali te zgodbe!

Nazaj k spletnem bančništvu in mojim željam:

  • hočem spletno banko, kjer bom lahko plačeval celo noč, če bom želel!
  • hočem spletno banko, ki ne bo dva dni “skrivala” denarja, oz. drugače povedano – če nakažem denar v petek dopoldan iz ene banke, ga na drugo dobim šele v ponedeljek – ja, zanima me, ali se denar preko spleta v bistvu ročno prenaša iz ene banke v drugo?
  • želim si, da bi bile spletne banke preproste za uporabo in da bi naredile nekaj na uporabniški izkušnji, ki je sedaj precej v “riti”, oz. si ne predstavljam, kako bi lahko spletno banko uporabljal  kakšen starejši občan, če imam že jaz probleme (!)
  • hočem, da imajo banke usposobljene ljudi, ki prodajajo spletno bančništvo, oz. so svetovalci in pomagajo strankam pri spletnih bankah – ne pa da človek nima niti pojma, kaj vse omogoča spletna banka in kaj je potrebno dodatno plačati
  • če imam potrjen certifikat, s katerim dostopam do spletne banke, verjemite, da ne bom hodil k vam na banko podpisovat raznorazne nepomembne papirje! Zato imam overjen certifikat!

Dovolj pizdenja. Tokrat ne bom ponudil rešitev, ker me “baš briga za njih”. Očitno ne vedo točno, kaj počnejo in odgovori v smislu, da to pač ne gre, niso sprejemljivi. Vse se da! Tudi to, da bi lahko človek ob 3 zjutraj plačal karto preko spletne banke in bi šla transakcija takoj skozi in mu ne bilo potrebno čakati cel vikend, da se bo to zgodilo. #pfuj

Če mi ponujate “polstoritev”, potem bom tudi jaz plačeval samo polovico zneska, ki ga zahtevate od mene!  Zmenjeni? Klinc, tole je brez veze, k bodo še vedno dobili čist preveč denarja za to, kar ponujajo svojim komitentom!

Aha, če kdo ne ve o čem govorim:

Plačilni nalog UPN/SEPA

Ura prejema

Izvršitev

Čezmejna plačila

do 13.00

isti delovni dan

Plačilni nalog

Ura prejema

Izvršitev

Plačila na račun pri drugi banki

do 15.30

isti delovni dan