Za iOS naprave obstaja preko 650.000 različnih aplikacij in vsak dan pride v App Store okoli 1000 novih! Za razvijalce aplikacij to pomeni, da je veliko večja konkurenca in da je težje narediti bajni zaslužek, saj obstaja klon klona, od klona. Oz. po domače povedano, vse skupaj je precej zasičeno in tisti, ki so bili prvi so imeli precej manj težav, da so dobili svoje uporabnike, ki so za njihove aplikacije bili pripravljeni plačati, ali pa se jim “rolajo” oglasi znotraj aplikacije.

Po raziskavah je v ZDA že preko 50% pametnih mobilnih telefonov (a se samo meni zdi ta besedna zveza precej čudna?), v Sloveniji se številka giblje okoli 40%, kar ni zanemarljivo. In tudi podatek, da v ZDA preko svojega mobilnega telefona dostopa do spleta okoli 40% uporabnikov, medtem ko je pri nas, po mojih ocenah številka okoli 15%, bi morala pri marsikomu prižgati “luč” in ga spodbuditi da začne razmišljati o tem, kakšno uporabniško izkušnjo ponuja svojim obiskovalcem. V zapisu Mobile first – pametnih mobilnih telefonov je vsak dan več sem pisal ravno o tem, da se mora postaviti uporabniki na prvo mesto in mora biti celotna njegova izkušnja na spletnem mestu odlična, da se rad vrne nazaj in responsive je definitivno pravilni pristop do tega. Če smo pred leti govorili o Web2.0 in vseh ostalih buzzwordih, je sedaj eden izmed ključnih buzzwordov ravno responsive, ki pa je smiseln in ni zgolj buzzword!

Ampak nazaj k samemu bistvu tega zapisa – aplikacije “so mrtve”, hočem responsive internet! Ja, res je. Hočem uporabniško izkušnjo, ki jo bom imel na vseh svojih napravah, ko bom obiskal spletno mesto, enako, oz. ki bo prilagojena vsaki moji napravi! Ko gledam spletno mesto na televiziji, na iPadu, na Android telefonu, ali na prenosniku, hočem da je izkušnja, ki jo dobim jaz, oz. katerikoli drug obiskovalec, prilagojena!

  • Namestiš aplikacijo in s tem vse rešiš?

Ja, deloma drži. Če imaš samo eno napravo. Če uporabljaš tri, ali več različnih naprav, potem nastane problem. Aplikacije recimo ni za Android telefone, ne podpira predprejšnje verzije iOSa, ki teče na mojem telefonu.. In kar je še najhujše, če želiš namestiti aplikacijo, moraš do nje priti – če je to “podrto” spletno mesto na mojem pametnem mobilnem telefonu, potem definitivno ne bom iskal ikonce, ki me bo odpeljala do AppStorea!

  • Aplikacije so kul in za vsak problem obstaja aplikacija?

Kot sem že zgoraj omenil, obstaja preko 650.000 aplikacij za iOS naprave. Kako najti pravo? Kako odkriti, da je boljša od ostalih? Ali se mi res da z vsem tem ukvarjati? V bistvu ne. Na telefonu imam okoli 15 aplikacij, ki jih redno uporabljam in verjetno se ne motim, če zapišem, da ima povprečen uporabnik ravno toliko aplikacij na svojem telefonu, ki jih dejansko tudi uporablja?
Saj ne rečem, da aplikacije niso kul – seveda so, ampak ne za vsako spletno mesto, ker po tem res ni potrebe, ko se da vse skupaj rešiti s responsive spletnim mestom!

  • Imam 12 spletnih mest, za vsako od njih bom imel svojo aplikacijo?

Super, da imaš 12 spletnih mest, vendar zakaj hudiča bi imel 12 različnih aplikacij? Razvoj aplikacije ni zastonj. Tudi če kloniraš vse skupaj in imaš vse pripravljeno, je kar nekaj dela treba vložiti v tak projekt. In v primeru, ko ta aplikacija ne bo “reševala sveta”, bi jaz vseeno premislil, ali se splača it v kaj takšnega. Saj je kul, da obstaja za vsako spletno mesto aplikacija, vendar se mi postavlja vprašanje – kaj pa Windows Phone uporabniki? Kaj pa par uporabnikov, ki še vedno uporablja Nokia Maemo telefone? No one left behind, bi moral biti moto vsakega, ki dela na spletu. In posledično je teh 12 aplikacij, ki bodo vse skupaj imele 1000 dolpotegov, bolj klinčev izkupiček, proti precej velikemu vložku, kajne?

  • Kakšno prednost ima responsive pred aplikacijo?

Rešuje prej omenjene probleme – vsi uporabniki imajo enako izkušnjo! Responsive je merljiv – z obstoječo Google Analytics kodo merite vse, kot ste navajeni. Tudi pri aplikacijah obstajajo orodja za merjenje, vendar to pomeni še eno statistiko. Pri aplikacijah je potrebno uporabnika “prepričati”, da si jo bo instaliral in da jo bo začel uporabljati. Pri responsive pa uporabnik pride na spletno mesto – preko različnih napotiteljev, oz. Googla in je pri vas – ne potrebuje instalacije, ne potrebuje vsaj treh korakov, kjer ga lahko že izgubite. In ko je pri vas, mu lahko prodate drva, škarpe, ali pa plastične čevlje. Če se bo dobro počutil pri vas, vsaka podobnost z domom in počutjem doma, ni naključna. Isto je na spletu!

  • Zgornje alineje si napisal samo zato, ker še nimaš svoje aplikacije?

Ne potrebujem je! Niti nisem nikoli razmišljal o tem, da bi imel svojo aplikacijo, katero bi morali uporabniki instalirati na svoje telefone.. Čeprav priznam, na začetku, ko se je začel “hype” okoli aplikacij, sem v nekem trenutku dobil ponudbo, da mi nekdo naredi lastno aplikacijo zastonj. Ampak že v naslednjem trenutku sem idejo opustil in rajši preskočil na responsive, s katerim rešujem težavo vsem obiskovalcem in ne samo tistim, ki so si namestili aplikacijo.

  • Torej trdiš, da se ne splača vlagati v aplikacijo?

Zelo specifično in odgovor ne more biti tako enoznačen! Odvisno je od precej faktorjev – če je to aplikacija, ki rešuje probleme nišnih uporabnikov je to WIN situacija. Če je aplikacija samo preslikava spletnega mesta, pa je že precej večje vprašanje, ali je takšno početje sploh smiselno? Jaz bi vsekakor premislil o tem vložku in ga rajši investiral v responsive design, s katerim bi rešil veliko več problemov in na daljši rok, kot pa šel v izdelavo aplikacije, za promocije katere bi kasneje moral vložiti precej veliko sredstev!

Zakaj tale zapis? Ker se bojim, da se bo kmalu pri nas začelo pojavljati cel kup novih in novih aplikacij – seveda je tukaj upoštevan časovni zamik za ostalim svetom – približno dve leti, s katerim bodo podjetja “rešila svoj obstoj”. Ne boste ga na ta način in v končni fazi boste razočarani, ker bo število dolpotegov aplikacije veliko manjše, kot ste pričakovali in so vam “omenjali”.  Pred časom sem nekje zasledil, da uporablja aplikacijo 24ur okoli 50.000 uporabnikov – številka je za naše razmere zelo visoka, vendar je treba upoštevati, koliko oglaševanja je bilo namenjenega za to, predvsem pa koliko obiskovalcev imajo oni na spletnem mestu. In potem se vse skupaj prikaže v drugačni luči.

No one left behind – responsive design vam bo prinesel veliko več zadovoljnih uporabnikov, ki bodo imeli čudovito uporabniško izkušnjo na vašem spletnem mestu. Aplikacije pa pustite za nišne stvari, ne pa za preslikavo vašega spletnega mesta v nekaj, kar se mora namestiti na moj telefon!