Vsakomur, ki poleti sedi na obali pred kakšnim večjim turističnim mestecem je zelo dobro poznano vprašanje – želite vožnju brodicom? Promotorji, ki se cel dan sprehajajo po obali in v vseh mogočih jezikih sprašujejo isto vprašanje, ponavadi nimajo prav veliko uspeha. Namreč turisti smo malce nezaupljivi do ljudi, ki v preznojenih “švic” majicah poskušajo od nas dobiti denar za nekaj, kar se nam niti ne sanja ne, kaj nam to prinaša.

Pa vendar le to ni pojav samo na hrvaški obali, ampak je ta folklora prisorna povsod, kjerkoli sem že bil. In povsod sem opazoval žalostne obraze promotorjev, ki so se cel dan “pajsali” na soncu, vendar niso prodali skoraj ničesar, posledično je bilo tudi njihovo razočaranje in žalost prisotna. Verjetno pa se tudi vsi zavedamo, da ko si pod pritiskom, precej težje nekaj narediš kot bi moral, oz. ljudje to začutijo in se ne odločijo za nakup nečesa, kar itak ne potrebujejo.

In sem razmišljal, kaj bi jaz spremenil, oz. naredil v njihovem primeru. Mogoče so moji nasveti povsem brezpredmetni in nimajo veze z realnostjo, vendar name bi tak pristop naredil vtis in posledično bi tudi razmislil o ponudbi:

pojava promotorja
najpomembnejša stvar v celotni zgodbi. Namesto preznojene majice, šlap in plastične vrečke, bi promotorji potrebovali belo srajco, primerne hlače in čevlje, predvsem pa “name tag”, s katerim bi delovalo precej bolj zaupanja vredno in precej bolj profesionalno. Strošek ni velik in investicija se lahko hitro povrne!

ciljna publika
promotorji se ne fokusirajo na ciljno publiko, ampak nagovarjajo vsakogar. Napaka in izguba časa. Če prodajajo vožnjo s čolničkom, naj se vprašajo koga to zanima? Mlade družine z dojenčki ne. Družine z mulci pa definitivno to premami, kot tudi starejše turiste, ki so naveličani vsega. Mladi par odpadejo, razen če so Čehi, ki radi na ta način impresionirajo svoja dekleta.

način komunikacije – pitch
turista je potrebno prepričati v parih stavkih, ker več časa ne bo namenil promotorju. Torej odpade balast in bullshit in če ni nobene vsebine, potem naj taisti promotor začne rajši prodajati “krafne” po obali. Namesto razlage, kako je to super in oh in sploh, je treba narediti iz tega zgodbo. Ljudje imamo radi zgodbe, v njih verjamemo in jih kupujemo. Kljub vročini in naveličanosti, je treba vsakega turista enako obravnavati, predvsem pa si ne bi smeli dovoliti izreči besede “marš u p..”, ko gredo stran od turista. Ne, on vas ne razume, jaz pa sem razumel.

nikar ne bodite vsiljivi
ljudje smo na dopustu, radi imamo mir. Posiljevanje, oz. vsiljevanje ne reši ničesar.

vsebina
sicer bi morala biti na prvem mestu, ampak sem zgoraj to že omenil. Brez vsebine ni ničesar. In brez kvalitetne ponudbe je treba vnaprej premisliti, ali se splača izgubljat čas za prodajo nečesa, kar ne bo nihče kupil.

In sedaj, ko bo šel naslednji promotor mimo, ga bom ustavil in mu podal moje predloge. Me resnično zanima njegov odziv?

20120710-123237.jpg