Nisem reden obiskovalec portala Vizita.si, nanj ponavadi pridem naključno, ko kliknem kakšno “zanimivo” povezavo na vstopni strani 24ur.com. Tako sem tudi danes, ko sem zagledal naslov – VIDEO: Špelo Grošelj smo spremljali med operacijo! (vir) kliknil na povezavo – jeap, sem moški in sem bil prepričan, da si je dotična oseba dala zopet povečati prsi. No, razočaranje je bilo seveda veliko, ko sem ugotovil, da ne gre za operacijo prsi, ampak vida.

Vendar prsi Špele Grošelj niso bistvo tega zapisa. Bistvo tega zapisa je nekaj povsem drugega. Namreč v Sloveniji je prepovedano prikrito oglaševanje v medijih! Prva obsodba takšnega početja sega v leto 2001 (vir). Prav tako pri nas veljajo pravila zapisana v portoroški listini:

Odnosi z mediji, kot področje izvajanja odnosov z javnostmi, temeljijo na pravici organizacij do javnega nastopanja in svobodnega obveščanja javnosti, na pravici uredništev, da samostojno odločajo o tem, kaj, kdaj in kako bodo objavila ter na pravici javnosti do obveščenosti. Društvo sprejema listino v prepričanju, da je prikrito oglaševanje v nasprotju z zakonodajo. Listina v ničemer ne posega v ustavno določene pravice in dolžnosti udeležencev v procesu javnega sporazumevanja.

Odnosi z mediji ne smejo biti izvajani na način, ki bi lahko pri povprečnem bralcu, poslušalcu ali gledalcu vzbujali vtis, da gre za novinarski prispevek, če gre v resnici za plačano objavo.

Vsaka plačana objava v medijih je oglas. Oglasi se objavljajo na način, ki je povprečnemu bralcu, gledalcu ali poslušalcu prepoznaven kot oglas. Ni dopustno plačevati za objave, ki bi z dejanjem plačila dejansko bili oglasi, pri povprečnem bralcu, poslušalci ali gledalcu pa bi vzbujali vtis, da gre za uredniške objave.

Zakaj se mi zdi ta članek, ki je sicer povsem informativne narave in ima dodano vrednost za obiskovalca spletnega portala Vizita.si in je celo avtorsko delo in ne kopi/paste, primer prikritega oglaševanja? Na spletnih portalih pod okriljem 24ur.com ne objavljajo povezav do virov informacij! V tem primeru so to naredili – celo dvakrat – zgolj naključje (odebeljeno je povezava!)?

  • Špela Grošelj nam je v Zagrebu, kjer je tudi oftalmološka klinika Svjetlost, s katero v Sloveniji sodeluje OkulistCeneje™
  • Tako smo se podali v očesno kliniko Svjetlost

In takšnih vsebin je čedalje več na naših portalih, ko se preko “znane osebe” promovira določena storitev, oz. frizerski salon in podobno. Obiskovalci spletnega mesta, pa nismo opozorjeni da gre za plačano vsebino – v tem primeru tega seveda ne morem trditi, ampak v naključja že dolgo ne verjamem! In ja, tanka je linija..

p.s.: hitro iskanje po Vizita.si pokaže, da obstaja zelo prijazen odnos z dotično kliniko, saj je to ena izmed redkih stvari, ki jo linkajo – v vsakem članku dvakrat (odebeljeno je povezava):
VIDEO: Česa se je Anja tako zelo razveselila? (vir)

  • OkulistCeneje™ bo v sodelovanju z eno največjih klinik v jugovzhodni Evropi Kliniki Svjetlost enemu izmed kandidatov podaril lasersko odstranjevanje dioptrije
  • Tako smo pot nadaljevali v Kliniko Svjetlost

VIDEO: Je Anja spregledala? (vir)

  • ki jo je omogočil OkulistCeneje™,prejela prav ona. In nekaj dni kasneje, na dan operacije, je ponovno obiskala kliniko Svjetlost.
  • Mlada študentka je tako z rezultati operacije zelo zadovoljna, kot pravi celo tako, da bi se za poseg, ki ji ga je omogočil OkulistCeneje™ v sodelovanju s kliniko Svjetlost, brez težav odločila še enkrat.

4 Responses to Ali je to primer prikritega oglaševanja?

  1. Dixi says:

    Hahaha, česa ti vse ne odkriješ ? Ti si pravi whatchdog. So pa naši uredniki čisto zgubili kompas. Razumem, da moraš preživeiti, ampak pasti na tako nizko raven. Whatever, nimam podatkov, govorim na pamet. Predvidevam da je Špelca v zameno za to, da je pripeljala novinarsko ekipo, bila deležna zastonj storitve. Glede Špelce me to nič ne moti ( se pač trži in kot javna oseba očitno vleče ), da pa novinarji tako asistirajo v takšnih procesijah zraven. Dno dna.

    • had says:

      do vsake stvari sem postal skepticen :) ker vedno obstaja se malce drugacen pogled :)

      ko bi bila operacija prsi, ne bi nic pizdakal :)

  2. To je se edina stvar,ki v marketingu funkicionira. Bannerje clovesko oko ze kar spregleda. Ce bodo zeleli oglasevalci doseci kak efekt v oglasevanju je tak tip ocitno najboljsi… content marketing ;-)
    Tudi sam google to najbolj podpira,saj celo v serpu niza uvrstitev stranem,ki imajo njegov adsense,ker ocitno niso brand. In v bistvu je vse to res…

  3. Spovednik says:

    povsem obicajno pocetje link farm. ce se za trenutek postavim v vlogo hudicevega odvetnika: poptv se lahko zagovarja, da nihce v sloveniji njihovih prispevkov ne smatra za novinarsko delo. Pa tudi ce bi ga, oni so povsem objekrtivno in nepristransko porocali o operaciji slovenske estradnice. Ravno zavoljo nepristranskosti niso zamolcali imena podjetja, ki je delo opravilo korektno, strokovno in po konkurencni ceni.
    doublethink at its finest.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.