Pisalo se je leto 2008, ko sem predlagal nov “šport”, ki ga vsakodnevno počnejo vozniki na naših cestah. Štiri leta kasneje je še vse isto, oz. se ni nič spremenilo. Vozniki še vedno niso ugotovili, da Prehitevalni pas != Vozni pas in še vedno sodelujejo v “športu”. Saj imajo prav – če so kupili vinjeto, kajne? In da bi bilo vse skupaj še precej bolj smešno – v teh štirih letih sem videl policijski vozilo na avtocesti mogoče 3-krat! Nimam še absolutnega zmagovalca, vendar na poti proti Ljubljani definitivno zmagajo vozila ki imajo MS registrske tablice. Ampak nazaj k mojemu športu, ki je primeren za vsakega slovenskega voznika!

Pogoji sodelovanja v novem slovenskem športu – vožnji po prehitevalnem pasu so preprosti in imajo samo eno pravilo. Kupiš vinjeto in se odpraviš na najbližjo avtocesto. Zapelješ nanjo in takoj, ko je mogoče zapelješ na prehitevalni pas in ne glede na hitrost, ne glede na kolono za teboj (ja, voziš tako hitro, da bi vedno prvi – v koloni), se ne odmakneš iz prehitevalnega pasu!

Mogoče se komu zdi ta šport smešen, vendar je del vsakdanjika. Ljudje imajo občutek, da obstaja samo prehitevalni pas na avtocesti. In se ga držijo kot pijanec plota, ne glede na to ali vozijo 90km/h ali pa 94km/h. Da o tem, da je vozni pas povsem prazen, sploh ne pišem.

In ko poskusiš prehiteti avto, ki je udeležen v tem športu, se ti lahko zgodi, da boš kaj hitro tudi sam v istem položju, ko ne boš prehiteval nikogar, ampak boš vozil po prehitevalnem pasu s hitrostjo 90km/h. Ko ugotoviš, da se ti vodilni v koloni, pa ne zaradi hitre vožnje, da ne bo pomote, ne bo odmaknil, pomisliš, da bi šel prehitevati po desni strani. Kljub temu, da s tem ne bi nikogar ogrožal, bi bil v prekršku, ki ga policisti ne bi tolerirali.

Ampak če pomislim kako redko jih vidim na avtocesti, je tudi možnost, da bi me dobili med prehitevanjem po desnem pasu, zanemarljiva. Zaenkrat tega še ne prakticiram, ampak če bo šlo tako naprej, bom imel dve možnosti. Prehitevati počasneje kot vozijo tovornjaki na voznem pasu, ali pa prehitevati po desni strani.

In vse bolj se mi zdi, da bi bilo veliko boljše, če bi naše avtoceste ukinili in iz njih naredili ceste rezervirane za motorna vozila. Tam bi prišli na svoj račun rekorderji, s povprečno hitrostjo 90km/h, na prehitevalnem pasu.

Ali prehitevaš po desni, če se ti noče voznik, ki vozi po prehitevalnem pasu in nikogar ne prehiteva, odmakniti?

28 Responses to Vožnja po prehitevalnem pasu – ne tako nov slovenski šport

  1. Danis says:

    Vključevanje na avtocesto je svoja kategorija ane?

    Drugače pa ja, se mi je že naredilo, da sem prehiteval po desni.

  2. Tilen says:

    Če si na voznem pasu in se voziš 130, medtem ko se prehitevalni pas premika z 90 ni prehitevanje, ampak vožnja mimo.
    Če te ustavi policist mu predstaviš primer: sem na voznem pasu in se vozim 130. Pred mano ni nikogar. Na prehitevalnem pasu pa hitrost pade na 90. Ali moram sedaj tudi jaz na voznem pasu zavirati čeprav ni nikogar pred mano?

  3. wick3tgirl says:

    prosim ne prehitevat po voznem pasu. voznik na prehitevalnem pasu te ne vidi in je kar recept za nesrečo. predlagam blendanje, ljudje se rade volje umaknejo, k to naredim.

    • marko says:

      sem dosti AC in vidim problem z drugega kota. zame so glede prehitevalnega pasu problem samo prehitri in predrzni vozniki. Ti so namreč razlog za nesreče. ne prepočasni. vsak udeleženec mora upoštevat možnost, da naleti na vozilo hitrosti 50km/h kot je minimum na AC.
      umikanje s pasu zaradi norcev za tabo ki blendajo, med tem ko voziš 130 in si < 10 sekund od tega da opraviš prehitevanje je nevarno pa tudi neekonomično, ker boš zaradi težav pri ponovnem vključevanju na prehitevalni pas moral zavirati.
      lekcija ki jo vozniki pozabljajo je, da je prvo načelo prometa varnost. nad vsemi prometnimi predpisi pa "varna defenzivna vožnja".
      ni glavno to, da čim hitreje pridemo na cilj, ali da ostale z blendanjem učimo kako se vozi. bistvo je, da vsi varno pridemo na cilj. kdor izziva ta cilj bi moral ostat brez izpita, ne kdor vozi prepočasi po prehitevalnem pasu. za slednjega sicer tudi velja to opozorilo. ampak če smo iskreni, mnogo manj, kot za divjake, ki sami postavljajo prometne predpise.

      • NoName says:

        Minimum na AC je 60 in ne 50.

        To, da na prehitevalnem izzivajo vedno samo hitrejši, je popolnoma idiotizem. Tudi počasnejši izzivajo, nekateri nevede, drugi pa “nevede”.

        Pri nas je problem prilagajanje posameznika oz. posameznikov drugim. Če bi to funkcioniralo pri nas na AC, bi bil prav užitek vozit.

  4. primerjava says:

    Zgodi se pa tudi,da po pravilih na prehitevalnem vozis 130,pa te nervozen sofer s 150km /h sili v prekrsek.
    Med vsemimi ukrepi je morala vlada ravno avto kazni znizat, da bo ja se vec nesrec…

  5. Anonymous says:

    Se strinjam z napisanim. Vseeno pa je blendanje nevarno, saj lahko zmedeš šoferja pred tabo. Poznam eno, ki je imela zaradi tega nesrečo.

  6. Bashi_B says:

    Priznam da kdaj pride do primera ko je vozni pas prazen in lepo uizi peljem mimo kolone “pehitevajočih” z majhno hitrostno razliko, res me zanima kako je to iz pravno kazenskega stališča.

  7. bbb says:

    Če greš mimo po desni s konstantno hitrostjo ni prekršek, če ne greš po vožnji mimo na prehitevalni pas, takrat vožnja mimo postane prehitevanje :))

  8. Nina says:

    Pa ste si kaj pogledali naše ceste zadnje čase? Vožnja po voznem pasu je skoraj kot po makedamu, prehitevalni je sicer malenkost boljši vendar še vedno ne ok. Zato tudi vozim ob prazni cesti po prehitevalnem pasu in se takoj ko vidim koga za sabo tudi umaknem. Moja hitrost je cca 140km/h, kar pa ne pomeni, da se mi ne kravžljajo živci ko vozi kdo na prehitevalnem pasu pod 130 (razen tovornjaki,…) …sovražim pa tiste, ki blendajo ob gužvi :S. Ko je kolona je kolona za vse!

  9. ufajdiga says:

    Mislim, da so pogoji za pridobitev in ohranitev vozniškega dovoljenja preveč enostavni!

    Tako brez težav kot do vozniškega izpita ne prideš do nobene druge diplome, potrdila… (no skor, do nobene druge…)

    Smešno je na primer, da velja da je treba vozilo peljati na tehnični pregled prvič po dveh, treh letih, nato po neki startosti pa vsakoletno, med tem ko ti vozniško podelijo tako rekoč doživljensko…

    Pri tem pa je jasno, da so določeni ljudje že v osnovi motorično kompromitirani, da ne rečem motorični debili in ne bi nikoli smeli za volan, ker s tem ogrožajo ne le sebe ampak tudi ostale udeležence v prometu.

    Zakaj to pišem; zato ker se takšni več kot občasno znajdejo v situaciji ko se mirno vozijo po prehitevalnem pasu zalepljeni na vetrobransko steklo, med tem ko se za njimi formira kolona.

    Da ne naštevam ostalih situacij….

    Lp, Uroš

    p.s.
    Delam cca 100.000 km letno, večinoma po avtocestah, tako, da iz prve roke vem kaj se dogaja po cestah….

    • had says:

      odlicna iztocnica.. baje so pri novih vozniskih, sam ga se nimam, malce zaostrili to.. je pa res ja, da si vcasih presenecen, da se taksni ljudje, ki so prilepljeni na steklo, se vedno znajdejo za volanom :(

      • ufajdiga says:

        Mislim, da bi poostren nadzor nad zdravstvenim stanjem voznikov, bila ustrezna usmeritev za “strokovnjake” na svetu za varnost in preventivo v CP.

        Kaj vse se zgodi človeku v življenju, kar vpliva na njegovo sposobnost za upravljanje z vozilom….

        Bolezeni, poslabšanje vida, poškodbe (nprimer zvin gležnja, zlom prsta na roki)… pa še kar verjamejo(mo) da lahko enako dobro vozimo(jo).

        Leta tudi naredijo svoje… In ljudje se nismo sposobni sami izločit! (vsaj ne v večni primerov, vsaj ne pravočasno…, Žal)

        Lp Uroš

  10. Lucifix says:

    Samo še vprašanje časa je kdaj bo potrebno zgraditi nov, tretji, pas. Samo kaj ko bodo vsi hitro ugotovili, da je najbolje voziti po tem pasu, ker je tudi najmanj gužve :)

  11. Lucifix says:

    Drugače pa sem tudi sam mislil, da ni nič narobe, če vozim po omejitvah po voznem pasu in pri tem “nevede” “prehitim” vozila na prehitevalnem pasu. Saj vozim po prepisih in zakaj bi potem moral voziti zaradi njih po voznem pasu 90 km/h. Ampak očitno si zakon drugače to razlaga:

    Prehitevanje po desni strani ni dovoljeno na avtocesti in cesti, rezervirani za motorna vozila, razen na ploščadi iz tretje alinee drugega odstavka tega člena.
    Vir:
    http://zakonodaja.com/zakoni/viii/4/zvcp_1_upb4/cleni/36.clen/36.clen

    Čudno?

    • had says:

      zelo cudno. ampak ce ne prehitis :) ce ne gres na prehitevalni pas, potem nisi prehiteval, ceprav si vozil hitreje kot vozila na prehitevalnem pasu

      • Janč says:

        Zdaj smo pa že v polju metafizike.
        Torej bi v zakonu moralo pisati:
        “Prepovedana je vožnja po voznem pasu s hitrostjo, ki je višja od hitrosti vozila, ki te po prehitevalnem pasu prehiteva z nižjo hitrostjo od tvoje.
        ;-)

  12. Tjasa says:

    1. Tiste mimoze, ki bi samo “varno prišle na cilj”, komot to izvolijo počet na vozni pas. Res ni nobenega razloga, da bi se v nevarnost zaradi nas, divjakov, spravljali na prehitevalnem pasu. En segment “prehitevalcev zraka” rešen.

    2. Čimvečkrat težit Policiji*, in sicer z vprašanjem: kaj narediti, če naletim na vozilo, ki “prehiteva zrak” na AC. Ali mu sledim (in sem v prekršku)? Ali se umaknem na vozni pas in sledim prehitevalčevi hitrosti (in delam kompletno neumnost, ki je lahko tudi nevarna)? Ali se pravilno razvrstim na vozni pas in nadaljujem vožnjo?

    3. Ko sem jih jaz povprašala o tem, sem dobila dost zanimiv odgovor:

    V primerih, ko kolona vozil na voznem pasu zaradi razmer v prometu vozi hitreje od kolone na prehitevalnem pasu, ne gre za prehitevanje.

    Lep pozdrav!
    Sektor za odnose z javnostmi

    Generalna policijska uprava
    Ministrstvo za notranje zadeve – Policija
    Štefanova 2
    1501 Ljubljana

    “Razmere v prometu”. Ditto.

  13. Tjasa says:

    Še opomba manjka:

    * V letu 2009 je policija ugotovila 732 kršitev zaradi vožnje po prehitevalnem pasu, leto kasneje je bilo podobno. Iz navedenega je mogoče razbrati, da policisti izvajajo ukrepe tudi na tem področju.

  14. jan says:

    Ravno iz dopusta na Ohridu in prijetno presenecen nad voznjo po AC v srbiji in makedoniji. Prehitevalni pas je tam res namenjen prehitevanju, nato nazaj na voznega, ceprav le za par 100 metrov. Skratka voznja po prehitevalnem je slovenski in ne balkanski sport

  15. Kljuka says:

    Tisti, ki je napisal, da so za prometne nesreče predvsem krivi prehitri vozniki se hudo moti. Toliko sem na cesti, da si upam trditi, da so za večino nesreč, kjer ni kriv alkohol, krivi prepočasni vozniki. Če se voziš 40 nekje, kjer je omejitev 90, ti slej ko prej živci popustijo in greš potem prehitevat v najbolj nevarno situacijo…. Sam tega ne počnem (se izogibam prehitevanja), ampak mi je povsem jasno, zakaj ljudje to počnejo. Sam bi zagotovo uvedel kazni za prepočasne voznike.

    To, da si na avtocesti in voziš 90 brez nekega tehtnega razloga (ne vem, tovor recimo, težave z avto) meni pove samo to, da se na cesti ne počutiš dovolj sproščenega in zato nisi sposoben za vožnjo avta in si samo nevaren okolici in nič drugega… Naroči si taksi, pa bomo vsi srečni!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.