Rad imam prenovljena spletna mesta. Sploh tista, ki so leta in leta kljubovala vsem trendom in so obdržala svoj “attitude”. Med zadnjimi, ki so padli v prenovi, so tudi Finance.si, ki jih dnevno obiskujem, ker ponujajo informacije, ki so poslovno zanimive. O tem, da so med njimi tudi rumeni članki, ne bom niti pisal. In ko sem pred parimi dnevi čakal z nestrpnostjo, da končno vidim novo podobo, sem si delal iluzijo, da bodo Finance.si postale pregledno in čisto spletno mesto. Ampak se zavedam, da na odločitev ne vplivajo samo ljudje pri nas, ampak da je to korporativna logika, kateri je potrebno slediti in se ji prilagoditi. Verjetno je napaka tudi v tem, da se ne upošteva, da so namenjene Slovencem, ki smo vedno rahlo specifični. Prav tako pa se povsem zavedam, da je težko zadovoljiti vse okuse, ki jih pa ni malo.
Vendar se mi za spletno mesto največjega slovenskega poslovno-borznega portala zdi, da bi morali vse skupaj še malce bolj “očistiti” in narediti informacije bolj privlačne za bralce – optimizacija za klike je sicer povsem normalna in jo razumem, ampak še vedno so bralci tisti, ki “naj bi bili” v prvem planu. Suma sumarum, spremembe so, vendar je kar nekaj stvari, ki padejo v oči in ki so, vsaj meni – laiku, precej moteče, oz. boleče. In če grem po vrsti:
- spletno mesto ni responsive in uporabniška izkušnja na mobilnih napravah ni takšna, kot bi lahko bila / morala biti! Zame, ki večino stvari berem na mobilnih napravah, je to moteč element, kot mi je tudi klikanje po člankih naporno – vse skupaj je premajhno!
- oglasna pasica na vstopni strani zavzame veliko preveč prostora in na žalost ostane vedno tam – na iNapravah na srečo ni vidna in ostane tam bel prostor, kar se mi zdi dokaj neoptimalno
- uvedba dodatne barve – vijoličaste – gumbek VEČ, ki je tako web2.0, da sploh ne sodi v ta kontekst, mi je precej preveč na prvo žogo – siva barva, brez senčenja, bi bila več kot odlična rešitev! Prav tako taista barva preveč izstopa pod vsakim člankom (tiskaj, pošlji…)
- vsebine člankov – na srečo so povečali font, prav tako pa bi lahko povečali širino stolpiča, zaradi lažjega branja in uporabniške izkušnje. In ko sem že pri tem zaslonu, tudi povezane vsebine bi veliko bolj sodile na levo stran članka, kot pa gumbki za deljenje vsebin na družbena omrežja. Zavzamejo preveč prostora in bi se lahko umestili pod sam članek, ali pa na začetek njega. Poleg tega je premalo teksta v samem uvodnem stavku, kar je škoda.
- na isto stvar – premalo vsebine, se navezuje tudi poglavje pri f-trendi, kjer uporabijo še dodatno “vijoličasto” barvo, ki ni konsistentna z “bannerji”, s katerimi oglašujejo f-trende
- premalo slikovnega materiala. Namreč ljudje imamo radi fotografije in “inline galerije” so odlična rešitev za kaj takšnega. Vem, da je težko na poslovno borznem področju najti fotografije, ampak Finance imajo cel kup odličnih fotk, ki jih lahko uporabijo – par minut več dela za iskanje in bo tudi več klikov!
Ampak naj bo dovolj. Par stvari, ki so me na prvo žogo zmotile in katere se lahko preprosto spremenijo, kot tudi “natvikajo”, da bodo uporabniku bolj prijetne in bo izkušnja boljša. Ali jih bodo upoštevali ali ne, pa je povsem drugo vprašanje.
Had, hvala za nasvete in feedback. Se praktično z vsem strinjam.
Dejansko je sedaj največji handicap to, da imamo večino stvari danih, spremembe pa moramo usklajevati znotraj skupine.
Moram rečt, da mi je po tem projektu malo bolj jasno, zakaj tvorbe tipa Jugoslavija ali EU ne delujejo najbolje :)
Grem kar po vrsti:
1) Glede uporabniške izkušnje za pametne telefone se bo verjetno še marsikaj spremenilo, samo da se poleže začetni prah. Plan je tudi, da se namesto aplikacij z ŽNJ naprav dela HTML5 stran.
2) Ta oglasna pasica ni novost, je enako od leta 2007. Novo je le to, da od septembra višina ne bo več 180, ampak 150px.
3) Ta barva je res povsem odveč + še nekaj kozmetičnih zadev, ki se jih pa lotimo, ko potolčemo večje buge.
4) Širine stolpiča žal ne moremo povečat, bomo pa lobirali, da se. Tam imamo tako na izbiro ali prazno ali pa gumbke, tako da so zaenkrat gumbki. Pričakujemo, da bomo slej kot prej uspešni pri lobiranju, da gre celotna leva vsebina nekam drugam in da prostor članku.
5) Tole z f-trendi je stvar posameznih vsebinskih napakic ob prehodu na nov sistem, bo tega vedno manj.
6) Vsebinske dopolnitve pridejo v naslednjih tednih, tudi pri fotkah, smo pa tu, kot si ugotovil, precej omejeni zaradi vrste vsebine.
HVALA!!!!
tako se dela social!! rispekt in veliko uspeha pri unicevanju zuzkov :)
Od kje pa teče development? Vaš workflow se zdi ena taka zelo zmedena zadeva=)
Sicer pa se zdi to precej podobno zgodbi iz Proplusa, kjer štampajo development za celo regijo.
Anglija, Švedska, Malezija, Poljska, štukano z deli starega domačega sistema, ker ga oni ne morejo nadomestit.
Tko…ni za v “HOW TO” knjige:)
1. Ne preveč slik. Finance so Finance zaradi vsebine in ne iStockPhoto fotk. Vsaka fotka, ki je zato, da je vse bolj barvito je odveč.
2. 4 novice v tem splashu na prvi strani pomenijo, da uporabnik vidi le eno. Če tam daste najpomembnejše novice, izberite takšen splash, ki prikaže naslove od vseh, od trenutno aktivne pa pokaže fotko in …
Suma sumarum pa jaz ne vidim kakšne posebne prenove. Facelifting pač.
1) Ja, saj ne govorimo o fotkah zarad fotke, ampak o fotkah, ker so kul vsebina.
2) Takoj, ko bo mogoče, se znebimo tega elementa. Dejansko pa smo v situaciji “Ta stran http://www.pb.pl/ ima to, zato jo imate tudi vi.”
socustvujem :) in mi je vse jasno
@Jure Gostiša, urednik Finance.si – Če bo kasneje potrebna kakšna storitev iz naslova optimizacije ali oglaševanja se priporočam. ;) (če bo Had dovolil) :)
Bo, bo. Tu pod Contact us so kontakti za poslat ponudbo: http://www.bonnierbusinesspress.com/
Pa srečno :)
Po mojem mnenju bi stran zgledala bolje, če bi dodali logo v tisto vrstico, ki je ves čas fiksno na vrhu. Poleg tega pa je zaradi zgornjega oglasa stran izjemno nizka, sploh na widescreen monitorjih.
Premalo prostora je tam za logo. Če bi ga dali tja, bi bilo fiksiranega še več.
Glede oglasne pasice na vrhu se sitrnjam s hadom, da je zelo moteča. Na prenosniku mi zavzame ravno 1/3. Ko greš npr. na zavihek Podjetništvo (kjer ni statične pasice), je precej bolje. Isto me je že pri prejšnji podobi to motilo. Ostalo me zaenkrat ne moti.
Pozdravljanm vse spremembe, mi pa osebno manjka, da pri “Zadnje novice” ni več avtorja, saj mi to porabi veliko več časa, oziroma moram klikniti več člankov…ker bi želel brati samo nekatere.
Ja, tega se žal ni dalo naredit na novem sistemu. Morda bo spet kdaj v prihodnje.
Prenova mi je kar všečna, vendar tako kot pravi @had in drugi: sam header je s to nestandardno dimenzijo oglasa prevelik. A je 728×90 premalo viden?