Trevania Henderson iz podjetja Marketing Department, je imela na Golden Drumu odlično predavanje z naslovom Fluid networks – New Agency model, kjer je prikazala dva primera uspešnega fluidnega poslovnega modela – Club Hagerty in Victors&Spoils. In v čem je poatna fluidnih mrež?

Zavedamo se, da je recesija pritisnila tudi na agencije, ki posledično odpuščajo svoje zaposlene, ki so jih potrebovali v času prosperitete in v času, ko je bilo ta dejavnost veliko bolj cenjena, kot je sedaj. Sedaj naročniki želijo hitre rezultate za čim nižjo ceno in agencije s 50+ zaposlenimi imajo precej velike stroške z vsem tem. Ideja fluidnih mrež je ravno v tem, da postanejo agencije vitke, oz. da je v njih zaposlenih par ljudi, ki skrbijo za naročnike, vse ostale sodelavce pa izbirajo iz “poola”, ki ga sami ustvarijo. In to je za velike agencije odlična rešitev v tej situaciji, ko se morajo prilagajati trgu, saj so ti sodelavci plačani projektno in dajo veliko večjo dodano vrednost, kot jo dajo zaposleni, ki itak dobijo mesečno plačo (če vse skupaj precej posplošim). Takšni projekti sodelavci se namreč veliko bolj potrudijo in naredijo boljše rešitve, prav tako pa se zavedajo, da je od tega odvisno njihovo “preživetje”, oz. nadaljne sodelovanje z agencijo.

Kako si sam predstavljam fluidno mrežo za agencijo?

  • od 5-8 zaposlenih, ki imajo v rokah vajeti podjetja in v katerem so tudi solastniki, saj s tem dajo del svojega življenja svoji mreži. Ti ljudje so kompetentni za svoja področja in si sami izbirajo svoje projektne sodelavce
  • povezovanje ni samo na enem delu, saj se takšni fluidni modeli lahko poljubno širijo in ponudjo svojim naročnikom dodatne segmente, ki jih sami niso bili sposobni zagotoviti
  • odnos med zaposlenimi ne gre več v vertikalni smeri, ampak ga sestavljajo horizontalni modeli, ki se pripenjajo na osnovo (dvo nivojsko, kar je precej lažje za samo kontroliranje, oz. upravljanje)
  • pool sodelavcev se lahko gradi na več način. Headhunting, spletno mesto, kjer imajo potencialni sodelavci iz različnih koncev sveta možnost predstaviti svoje projekte in kreative (cel kup takšnih primerov že obstaja Behance) in jih lahko agencije dobijo za svoje projekte, ki so vezani na regijo, oz. na konkretne rešitve
  • naročnik dobi najboljše rešitve, ki so končane v roku in za katere lahko plača precej manj, kot pri tradicionalnih agencijah, kjer so stroški birokracije precej večji (v bistvu je to postal največji problem vseh agencij, saj namesto da bi se ukvarjale s kreativnimi rešitvami, se ukvarjajo s papirji)
  • fluidne mreže so v bistvu swat teami, ki lahko rešijo še najbolj zakomplicirane primere s kompetentnimi ljudmi, ki so že delali na podobnih primerih
  • vsa komunikacija poteka digitalno, kar je na začetku lahko problem, vendar ko se vzpostavijo pravilne metrike in pogoji, vse skupaj postane precej bolj preprosto in obvladljivo, predvsem pa ne prihaja do nerazumevanj, ki smo jih sicer navajeni

Edini problem, ki lahko nastane pri takšnih vrstah agencij je, da mu naročnik ne zaupa, oz. prepričevanje naročnika, da kljub temu, da ljudje ne sedijo v isti pisarni lahko naredijo delo, kot je bilo obljubljeno. Ampak saj zadnjih 10 let poslušamo zgodbe o delu od doma – in fluidne mreže temeljijo ravno na tem. In ravno v tem, da ti naročnik zaupa, je celotna poatna, ki bi jo morale razumeti tako agencije, kot tudi naročnik. Edino tako se da delati dobre kreative, oz. prinašati rezultate. Oz. kot je Bruketa Žinič izjavil: od nas naročnik ne pričakuje, da mu prinesemo kreativo, ampak da mu ponudimo rešitev. Sam se povsem strinjam z izjavo, vendar bi jo malce raztegnil – ne  bomo vam prinesli rešitve, ampak vam bomo dali rezultate! Kajti rezultati so, v tem času, vse kar šteje!

Ja, prihodnost je tukaj in čas je, da se zajaha val, ki prihaja. Prvi bodo to izkoristili, s cenami bodo konkurenčni tudi tistim, ki gredo v dumping, ampak njihovo rešitve bodo lahko precej boljše, kajti v proces bodo vpeli ljudi, ki ne gledajo stvari od znotraj, ampak od zunaj – tako, kot bi jih morali marsikdaj!

2 Responses to Fluid network – nov model za agencije – Trevania Henderson!

  1. Podplat pravi:

    Agencije so pač agencije, vedno znova producirajo neko novo embalažo za prodajanje megle. Ja naše še posebej, ko se kitino s totalno anglizacijo vsega kar se poçne in kdor to počne. No je, izgleda da se to kupije.

  2. Janč pravi:

    Ultra neoliberalen prispevek.

    Let me ask you something…

    Kaj od zgoraj naštetega bi ti bil rajši:
    a) sodelavec in solastnik
    b) zaposleni “ki itak prejme plačo”
    c) bogsigavedi kaj “iz poola”, ki je vesel, če mu vržejo kakšno delo, “da lahko preživi”

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.