Radarji v Mariboru – jaz bi imel koncesijo za radarje v Ljubljani

Maribor ima nekaj novega – podjetje Iskra Sistemi je v javno-zasebnem partnerstvu z Mestno občino Maribor namestilo na 14 semaforjev sisteme za avtomatsko detekcijo prekoračitve hitrosti, oz. radarje. S temi sistemi imajo namen opremiti 23 križišč(*), prav tako imajo v naslednji fazi namen vzpostaviti sistem zaznave prevoza rdeče luči. Kazen za voznika, ki bo prekoračil hitrost za 10km/h, bo 80 eurov (40 v osmih dneh), do 20km/h prehitra vožnja vas bo stala 250 eurov (125), do 30km/h – 500 eurov (250), nad 30km/h 1000 eurov (500), nad 50km/h pa 1200 eurov (600). Jeap, vožnja po Mariboru ne bo poceni, če boste za trenutek malce nepazljivi in ne boste pazili na hitrost!

V nekaj dneh delovanja teh novih radarjev v Mariboru se je “nabralo” že preko 5000 kazni (po včerajšnjih podatkih preko 8000). Torej ta ukrep ni namenjen varnosti, ampak polnjenju prazne blagajne – vendar ne MOM-u, ampak bolj Iskra Sistemom, saj dobijo prvih šest let 92% od izterjanih kazni in občina 8%, naslednja štiri leta pa Iskra dobi 91%, občina 9%.

Da tega, da gre denar od kazni v zasebno podjetje, niti ne omenjam. Če kdo ve, kateri predpis ureja to in če je to sploh dovoljeno, na dan z besedo!! Iščem člen zakona!

*Javno-zasebno partnestvo nalaga, da mora podjete Iskra v štirih letih zamenjati 58 semaforjev, da mora v 16 križiščih na novo vzpostaviti sistem semaforizacije, preplastiti tisoč metrov vozišč, posodobiti 76 semaforjev s svetili led, rekonstruirati pet križišč, jih 23 opremiti s sistemi za detekcijo hitrosti in vožnje skozi rdečo luč, 40 križišč opremiti samo s sistemom za detekcijo vožnje skozi rdečo luč, vzpostaviti pa mora tudi paralelno optično omrežje (vir)

In sedaj se vrnem v leto 2008, ko sem imel sam podobno idejo in jo tudi zapisal – Jaz bi imel koncesijo za stacionarne radarje na avtocestah

Na naših avtocestah je kar nekaj stacionarnih radarjev, oz. ohišij v katere jih namestijo. V zadnjem tednu, ko sem naredil precej kilometrov po avtocestah, sem ugotovil, da so to večinoma prazna ohišja, ampak namen je dosežen. Vsi po vrsti zavirajo, ko zagledajo “radar”, oz. tisto ohišje. In se mi je utrnila ideja. Zakaj bi imela držva delo z radarji, z obdelovanjem fotografij, s pošiljanjem položnic in vsem kar sodi v ta proces. Naj mi država podari koncesijo za stacionarne radarje in bo stvar urejena.

Postavil bi še kup dodatnih radarjev na naše avtoceste, vendar to na odseke, ki so nevarni, ne pa na ravnine, kjer se zasluži največ denarja s kaznimi. Vse skupaj povezal preko UMTS omrežja in online obdeloval celoten proces in vse prekrške. Dnevno pošiljal položnice, če bi imel dostop do podatkov, ki jih ima policija, ali pa jih predajal njim, ki bi ukrepali dalje.
Seveda bi, glede na to, da v Sloveniji od zadnjih volitev ni več korupcije in klientelizma, poskrbel tudi za to. Namreč moje cene uničenja dokazov, bi bile veliko višje, kot pa policijske kazni, tako da ne bi prihajalo do kršitev predpisov in se mi ne bi bilo potrebno zagovarjati, ali skrivati pred Dragom Kosom. In definitivno bi prispeval vsaj 95% pobranih kazni v proračun, da bi se zmanjšala inflacija in bi lahko nabavili še ene 400 kosov Patrij in bi zaradi tega dobili bolj ugodno ceno in bi se lahko podarilo več provizij in podkupnin. Saj vendar živimo v deželi, kjer se cedita med in mleko.

No, mogoče pa je ta moja ideja že v realizaciji in sem zamudil tudi ta vlak, ki bi mi pripeljal cel kup zlata, veselja in brezskrbnosti.

 

No, sedaj razmišljam malce širše – ljudje se čedalje manj vozijo po avtocestah, zaradi cene goriva, ampak po mestih se še vedno vozijo. In zakaj ne bi dobil koncesije za radarje v Ljubljani. Toliko prometa in toliko prehitrih voznikov. Zlata jama in cekinčki bi kar sami padali v malho.

En problem obstaja, da je v Ljubljani župan Zoran Jankovič in ne Franc Kangler, ki se je precej slabo “zdilal” z Iskra Sistemi – edino v primeru, da bi se vsi, ki se vozijo po Mariboru odločili, da bodo vozili po predpisih in bi le tako “zjebali” plane. In takšno idejo bi bilo potrebno realizirat – pred vsako križišče v Mariboru čim večje transparente – ali pa na billboarde opozorila da je tam radar. In voila, naj gredo v rit!

  1. Če se bo vozilo po predpisih, se ne bo nikoar zajebalo, ampak bo namen dosežen.

  2. Ne vem no, meni se ideja ne zdi napačna. Glede na to, kaj vse so se zavezali narediti, bi bila cena verjetno tako ali tako v miljonih. To, da se jih poplača s % iz nabranih kazni, je ta hip, ko so vse blagajne tako ali tako prazne, smotrna odločitev. Sicer je % na prvi pogled zelo visok, ampak Iskra navsezadnje prevzema tudi tveganje, da ne bo v celoti poplačala svojih stroškov… Po temle prvem bumu se bodo ljudje začeli zavedati, da jih pač merijo skoraj na vsakem metru in bodo začeli voziti po predpisih in bo tudi pritok denarja vsahnil. Po mojem se bodo v teh 10 letih ravno komaj pokrili.

  3. Ne pozabit, da se v teh 92% (91%) skriva tudi provizija za Kanglo in še koga, zato ni fer govorit naokoli, da dobi Iskra ves denar ;)

  4. Aja, še to: kar se avtocest tiče, bi bilo treba investirati samo v škatle in nič radarjev, jih postavit na vsakih 1000m in bi vsi lepo vozili po predpisih. Ker ne bi nihče vedel, v kateri od 10.000 škatel so zdajšnji radarji (ker bi jih dnevno prestavljali). Ena škatla pa upam, da ne stane več ko 1000€. Ne pa da se milijone daje za vedno več radarjev. Samo grožnjo je treba postavit. Je pa res, da pol pa ne bi bilo več denarja v blagajno iz tega naslova.

  5. Delitev “prihodka” je sicer precej čudna. Po moje izvajalec ne bi smel dobiti več kot 10-20%

  6. Razmere na cestah v Mariboru so zdaj slabše in ne boljše. Kjer je omejitev 70 ljudje vozijo 50, redko kdo 60, kljub že tako (pre)nizki hitrosti še dodatno zavirajo pred križišči, ker se bojijo, da se jim bo zdaj zdaj prižgala oranžna (ne vedo, da to še ne deluje). Na cesti so vozniki manj zbrani in manj potrpežljivi, saj se obremenjujejo s števcem, zaradi hitrih zaviranj pri oranžni, pa prihaja do manjših prometnih nesreč.
    Po cestah, kjer stojijo radarji se že prej ni divjalo, nesreče pa so bile redke. Ljudi lovijo na cake, kot npr. na cesti, kjer je bila leta in leta omejitev 70, so pred časom med ostale znake postavili še znak 50 malo pred križiščem, za križiščem pa je takoj spet 70. Ljudje so tam še naprej mirne duše vozili 70 (zdaj 60), kot leta poprej in se za spremembo niti zavzeli niso… Saj je po številu kazni čisto jasno, da so nastavljene zanke, ljudje niso ne tako neumni, ne tako premožni, da bi namerno prekoračili hitrost.

  7. Največji problem je, da je omejitev na teh cestah 70, čez križišče pa je omejivev 50 (križišče razveljavi omejitev in na koncu križišča je spet znak 70).In zakaj bi ob zelenem valu za vsako križišče zmanjšal hitrost na 50, če imajo vsi okoli rdečo? Zato da ne prideš do naslednjega semaforja na zeleno?

Komentarji so zaprti.