Zadnje leto me precej pogosteje, kot v preteklih letih, kontaktirajo novinarji ko pišejo članke s temami, ki se navezujejo na družbena omrežja, startup-up svet, bloge,… Poleg tega se moje ime in priimek  pojavljata v medijih zaradi startupa Oust.me in Beerhunt. Na srečo nisem Damjan Murko, ki bi vsakodnevno s svojimi trači polnil “vsebine” raznih medijev, torej je tudi vsebine precej manj, kot jo je pri njemu:

  • Nasvet: Kako omejevati škodo na družabnih omrežjih (vir)

Če izbrišete kritiko, na prvi pogled težave ni več. Vendar pa se lahko pojavijo nove in večje. »Ko uporabnik ugotovi, da je njegov komentar upravitelj izbrisal, ga bo to dodatno spodbudilo in bo v akcijo povabil še svoje prijatelje. In to bo precej težje umiriti, kot bi bilo sicer,« pravi Kordiš.

  • Poplava družabnih omrežij – katera so pomembna za posel? (vir)

Medtem ko smo še pred kratkim verjeli, da je Facebook najboljša stvar pod soncem in da bo rešil vse, smo zdaj nekako pristali na trdnih tleh in ugotavljamo, da to mogoče res ni tako in da se je treba zelo truditi, da se kaj dogaja. Število oboževalcev pač ni nekaj, kar bi samo po sebi prineslo prihodek, in marsikdo je že ugotovil, da ljudje na Facebooku niso zaradi nakupov, ampak zaradi zabave,« meni Kordiš.

  • Kako prepričati vlagatelje, da vam dajo denar (vir)

Začetni kapital so navadno lastni prihranki, ali pa ga prispevajo starši in prijatelji. To je lahko prvi test ideje. Vlagatelje je sicer mogoče iskati različno, od tekmovanj do spleta, najpomembnejše pa je mreženje, torej, da poznaš čim več ljudi,« razlaga Roni Kordiš, ustanovitelj družbe Oust.me.

  • Nasvet: Kako zasijati na spletu? (vir)

Vsako podjetje, ki načrtuje svoje pojavljanje na spletu, bi si moralo že ob načrtovanju postaviti cilje, ki jih želi na spletu doseči, narediti analizo konkurence, proučiti navade obiskovalcev na trgu in razmisliti, kako se bo približalo uporabnikom. Pri optimizaciji se je treba zavedati, da je to le eden izmed gradnikov pri izdelavi spletnega mesta. Pri izdelavi spletnega mesta morajo namreč biti določene ključne besede, s katerimi se želi podjetje pojavljati na spletnih iskalnikih, temu pa mora biti prilagojena tudi vsebina,” pravi Roni Kordiš, ustvarjalec bloga had.si.

  • Bogatijo z nesramno iskrenostjo (vir)

Blog je zame kanal, kjer lahko opozarjam na dobre primere iz prakse, prav tako pa je lahko kritičen do drugih zadev, meni Roni Kordiš, blog Had.

  • GEEK TEDNA: Roni Kordiš – Had (vir)

Največji #fail v zadnjem letu? Fail ne obstaja. Namreč, če ti nekaj ni uspelo in si se iz tega karkoli naučil, je to čista zmaga.

Največji #win v zadnjem letu? Win ne obstaja. Namreč, če ti je nekaj uspelo, to še ne pomeni, da je to win. Vice versa logika iz zgornjega odgovora.

  • Za zmagovalca deset tisočakov in strokovna podpora (vir)

V zadnjih letih je Slovenija postala odličen inkubator za startupe – Slovenci smo kreativni ljudje, ki imamo ideje in jih znamo uresničiti. Predvsem pa smo tako majhni, da se v tem svetu med seboj več ali manj vsi poznamo in posledično lahko veliko napak, ki bi jih sicer naredili, s pomočjo kolegov, ki so že šli po tej poti, enostavno preskočimo,« meni Roni Kordiš iz podjetja Teritorij, ki je z geolokacijsko igro Oust.me lani zmagalo na Mini Seedcampu v Ljubljani in se uvrstilo v Seedcampovo družino startup podjetij, letos pa bodo konkurenca zagonskim podjetjem na Start:up Slovenija

  • Startup kot način življenja! (vir)

In če kdo od vas, ki sedaj tole bere, razmišlja da bi poskusil narediti prve korake v Startup svet, vam lahko iz prve roke povem, da je to življenjska šola, ki ti je ne da nobena izobrazba, niti noben teoretik. Stvari so preprosto drugačne. Če sem pred nekaj leti poslušal te zgodbe, jih v zadnjem letu tudi sam živim in poskušam svoje pridobljene izkušnje deliti z drugimi. Startup svet postane način življenja, kateremu se prilagaja resnično življenje, ki ga živiš. Veliko je odrekanja, veliko je problemov, vendar v končni fazi se zavedaš, da če verjameš v idejo ali v produkt, da ti bo uspelo!

  • Ideja, sveti gral startup podjetja? (vir)

V Londonu sem imel možnost daljšega pogovora z enim od soustanoviteljev Yandexa, Ilyo Segalovichem, s katerim sva se dotaknila tudi te teme, predvsem pa njihovih prvih korakov od ideje do tega, da so sedaj na borzi vredni nekaj milijard dolarjev. Njegovo izhodišče o ideji je bilo zanimivo – ideja je sveti gral, vendar se je potrebno zavedati, da v istem trenutku na svetu vsaj še trije ljudje razmišljajo o podobni ideji. In bolj kot sama ideja je pomembna njena realizacija. Še bolj kot to pa je pomemben tim, ki stoji za idejo in jo realizira.

  • Don’t Imitate, Innovate* (vir)

Stvari je potrebno izumljati in ne kopirati (kljub temu, da smo copy/paste generacija), prav tako je treba ideje sproti dopolnjevati in predvsem se ta cikel ne sme nikoli ustaviti. Predvsem pa je potrebno razmišljati, da je Slovenija samo poligon za testiranje, pravi svet in možnost za uspeh in dostop do velikih investitorijev pa se skriva v precej večjem trgu, kot je naš. In to mora biti vaš cilj!

  • Mreženje – networking (vir)

Torej, v svetu Startupov ni časa za strah in predvsem ni časa za sramežljivost. Mreženje za vsakogar pomeni podobno stvar – nekomu odpira vrata do kapitala, kapitalu pa odpira vrata do idej in projektov. Predvsem pa se tukaj tkejo niti, ki ne zbledijo takoj. In morda bo ravno eden izmed tistih kontaktov, ki jih imam na Linkedinu ali pa imam njegovo vizitko, čez pol leta potreboval to, kar mu lahko jaz ponudim, ali pa mu bom lahko jaz pomagal pri njegovi ideji. In ravno v tem je čar mreženja!

Ko izbirate sodelavce, premislite, ali bi lahko z njimi preživeli več tednov po 24 ur na dan v istih prostorih in delali na isti ideji? Ali so dovolj sposobni, da jim lahko zaupate razvoj ali katerokoli drugo nalogo, ki jih nikoli ne zmanjka? So ti ljudje pripravljeni zamenjati svoje trenutno življenje s precej negotovim, vendar toliko bolj razburljivim svetom? Najbolj pogosto vprašanje na Seedcampu, na katerega je moral biti odgovor podan v istem trenutku, pa se je glasilo: ste pripravljeni jutri zapustiti domovino in iti v San Francisco, London, ali kamorkoli drugam po svetu za daljše časovno obdobje?
Odgovor je lahko samo DA, oklevanje in vse ostalo v startup svetu nima prostora! In takšna mora biti tudi ekipa, s katero boste šli skupaj skozi zelo slabe trenutke, do odpiranja šampanjca in spoznavanja ljudi, ki ste jih videvali samo na naslovnicah raznih revij ali internetnih portalih!

  • Slovenski mediji in njihov odnos do startupov (vir)

Zakaj v Sloveniji mediji niso polni novic o uspehih podjetij Zemanta, Azumio, Vox.io, Uniki, Outfit7, Doublerecall, Mimovrste, 3fs,… ki jim je uspel preboj med največje igralce na svetovnem trgu in bi morali biti ponosni nanje.

V Sloveniji prideš v medije na drugačen način – samopromocijski članki polnijo internetne medije, ker prinašajo klike. Če si uspešen in sam ne pošiljaš novic o tem, kaj si jedel za večerjo ali kaj podobnega, ti mediji pač niso naklonjeni. Sam menim, da je čas, da se začne o takšnih zgodbah veliko več pisati, kot se je do sedaj. Predvsem pa da je treba izpostavljati takšne primere, ki bodo v vzpodbudo vsem mladim, ki jih čaka precej negotova prihodnost.?

4 Responses to Moja pametovanja za medije – medijska pojavnost

  1. Blablalola says:

    Kar nekaj linkov ne dela. Drugače pa zelo zanimivo branje!

  2. Jethros says:

    Tole bi blo zanimivo in koristno:

    “Sam menim, da je čas, da se začne o takšnih zgodbah veliko več pisati, kot se je do sedaj. Predvsem pa da je treba izpostavljati takšne primere, ki bodo v vzpodbudo vsem mladim, ki jih čaka precej negotova prihodnost.”

  3. Janč says:

    Tale “no bullshit” pristop je prijetna osvežitev v poplavi siceršnjih marketinških mešalcev megle (pardon, oblakov) na področju pisanja o podjetjih na Internetu.

  4. petrograd says:

    car

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.