O skupinskih nakupih sem pisal že večkrat. Eden izmed prvih, ki je oral ledino, je bil  BigDeal – slovenski Groupon. Potem pa se je začela snežna kepa valiti in sedaj imamo že preko 40 poonudnikov skupinskih nakupov. Sam nisem uporabnik teh storitev, saj imam konstanten problem – ne znam si organizirati časa, da bom natanko vedel kaj bom počel čez toliko in toliko časa, ko bo “popust”, oz. bon, ki ga bom kupil vnaprej tudi vnovčljiv. Ampak to je moj problem.

Včeraj sem dobil “press release” od 1nadan.si:

˝Rekordna ponudba je obsegala 61% popust v Burger Kingu za sendvič po izbiri in srednji krompirček za 1,99€, ob nakupu 10 kuponov ali več, pa so kupci bili upravičeni tudi do 2x zlatega kupona, s katerim prejmejo 1x 4 dcl osvežilne pijače in 1x sladoled King ter sodelovanje v žrebu za kultni iPhone 5. Kupci bodo lahko 1nadan.si kupone v Burger Kingu unovčevali 8 mesecev.”

Ok, razumem. Super popust. Vendar se mi ob tem poraja povsem preprosto vprašanje – če sem dobil vse to, kar je zgoraj omenjeno za 1,99€, zakaj bi potem še kadarkoli drugič za isto stvar plačal polno ceno? Jaz definitivno nikoli več! In verjamem, da je precej ljudi, ki razmišljajo podobno, kot razmišljam jaz.

Namreč – če mi Burger King lahko to proda za 1,99€, mora od nekje kriti razliko v ceni 61%?? Torej me za toliko vsakič znova nategne, oz. je teh 61% njihova marža? Namreč večina ljudi, ki pride s temi popusti do njih, ne kupi ničesar drugega, ampak zgolj izkoristi ta kupon – tudi pri študentskih bonih je v večini primerov tako. In glede na to, da je Burger King prodal 35.000 kuponov, je tole precej čudna situacija.

Namesto, da 1nadan piše Prodaja, z omejenim številom 35.000 kuponov, je potrošnikom prinesla prihranek v višini 108.850€, bi lahko mirno zapisali, da je Burger King pri prodanih 35.000 izdelkih po redni ceni zaslužil 108.850€, če je pripravljen sedaj dati takšen popust!

Skupinski nakupi se mi zdijo smiselni pri stvareh, ki jih uporabniki ne kupujejo vsakodnevno. Ko gre za oddih, za stvari, ki imajo večjo vrednost, ali pa za stvari, ki ne sodijo med osnovne življenjske potrebščine. V zgornjem primeru je pri meni odločitev povsem preprosta – Burger King me ne bo videl, ker so s to akcijo naredili ravno to, česar se zavedam, vendar če nihče tega ne pokaže, se ne sekiram toliko – pokazali so, koliko je dejansko vreden njihov obrok – verjetno podjetje ne gre samo sebi v škodo, kajne???

S takšnimi akcijami in ozaveščenimi kupci, si po mojem mnenju podjetja naredijo večjo škodo, kot korist. Seveda pa je lahko moja percepcija povsem napačna!!

29 Responses to 1nadan.si in Burger King z veliko akcijo za 1,99€ omogočila 35.000 obrokov – hmm, kaj res?

  1. (jm) says:

    Se strinjam ne.

    Glavna fora teh kuponskih popustov (pod kakršnimkoli imenom že je) s strani ponudnika je, da pritegnejo nove kupce in jih nato spremenijo v redne kupce. Skratka, namesto, da investirajo 50K v reklamo, investirajo 50K v kupone.

    Je pa res, da se je zaradi inflacije tovrstnih zadev to že precej izrodilo. In je dejansko vprašljivo, koliko od “subvencioniranih” obiskovalcev lahko potem ponudnik spremeni v redne stranke. Efekt, ki ga omenjaš, da bi to ljudje sedaj dojeli kot “poceni shit” po moje ni prav pomemben.

    Me pa zanima, koliko od “kuponskih” portalov v Sloveniji dejansko dela plus.

    • had says:

      baje da zelo malo.. oz. delajo plus, ker so “one man bandi” in se lahko prezivijo..

      problem je se en – da veliko uporabnikov nikoli ne izkoristi kuponov – dobro za ponudnika, ampak taksna stranka se bo naslednjic dejansko vprasala, ali bo kupila kaksen kupon na zalogo..

  2. Karmen says:

    Pri takih akcijah se gre ponavadi na čisto nabavno ceno, ki seveda ne prinese dobička, da bi se podjetju to samo splačalo. Dobiček prinesejo potem cross in up prodaje, saj ko si že tam ne poješ samo hamburgerja in krompirčka, temveč si kupiš še kakšno pijačo, pa pito, …. Pa drajvanje strank v lokal, seveda.

  3. Marko says:

    Roni si pozabil omeniti še dejstvo da se skriva v teh 1,99€ še marža za 1nadan.si, ki verjetno ni majhna :) tako da nas verjetno nategujejo še za kaj več kot 61% …

    Karmen, če si prebrala post je pijača že vključena v kupon :) in če bi po tvoje povabil prijatelja bi raj kupol dva kupona, kot pa plačeval polno ceno :)

    • Jan says:

      Fora teh kuponov, in zakaj se to splača ‘malim ribam’, je poleg reklame (oglas v delu ni prav nič cenejši kot dati ‘zastonj’ burgerje in pice) tudi to, da firma dobi veliko likvidnih sredstev naenkrat. Saj največji stroški niso testo, paradižnih in salama, ampak najemnina, vzdrževalna dela, servisi avtomobilov ipd, in tako si ponudnik zagotovi en mali kredit (BK v tem primeru 70k €), katerega ne rabi odplačevati in ni obresti.
      Pa kaj če potem prodaja burgerje brez profita, bolje kot izguba, ki bi jo prinesle obresti, pa tudi sicer jim to razliko pokrijejo burgerji, ki jih prodajo brez kuponov.

  4. Dairy Queen says:

    Mogoče je teh 100.000 marketinški vložek, ki jih morajo tako ali tako nekje porabiti. Očitno so se odločili za tovrstno promocijo.

  5. Rok says:

    Marze so sigurno pretirane, kot povsod pri nas. Moram pa napisat nekaj… najprej v svojo obrambo; ne jem v BK-ju in nikoli ne nakupujem preko tega portala, niti od njegovih klonov. Se pa ne morem strinjat z zgornjo racunico. V cem je hec: tovrstni portali od narocnikov zahtevajo minimalno 50% popust na njihovo maloprodajno ceno. In sedaj primer; nek no-name d.o.o. bi rad naredil promocijo svojega produkta in na portalu ponudi npr 50, 100 kom svojega izdelka po 50% nizji ceni in to “izgubo” ali bolje receno marzo porabi za dober marketing, kar tovrstni portali omogocajo. Direktnega profita pa tak narocnik od portala nima.
    Drugacna pa je zgodba z gostniskimi ponudniki; ti imajo ze tako zasoljeno marzo, na portalu ti ponavadi nudijo eno jed/pijaco, racunajo pa na to, da bos vzel se sladico, morda pijaco ali pa tja prisel s kolegom ker imas ravno kupon on bo pa pac placal… In takih “slucajev” je kar nekaj. Bottom line – najvecji profit + masovno promocijo imajo od teh portalov vsi gostinski ponudniki in BK ni izjema. Verjetno profita na burgerju + pomfriju za 2€ ni prav veliko, bodo pa s tem navlekli v svoj hram kar nekaj ljudi ki bodo poleg kupona kupili se kaj, kot tudi maso “nedolznih spremljevalcev”, ki bodo v BK pospremili svoje kolege…

  6. Babilon says:

    Če pa kupiš poleg tega kupona še pijačo, vsaj jaz brez pijače ne morem jest tega, si pa skoraj že na ceni menija (cca. 4,5€), tako da dejansko sploh tole ni neka huda ugodnost.

  7. Mirko says:

    Seveda je tvoja percepcija povsem napačna, ker tudi če so izdelki normalno predragi jih po nižji ceni morda ne boš dobil nikoli več. Ali pa vsaj ne ko boš hotel. Torej če boš šel v (ne)nakup z mislijo da te nategujejo pač izdelka ne boš mogel konzumirat, če ga boš hotel ga boš preplačal.

  8. Z tem hočejo pritegnit tiste (ne študente) ki so izgubili svoje bone, češ da lahko tudi oni jejo ceneje, ali pa študente, ki gredo jest po 8 uri. Seveda bo vsak dal še ta evro zraven za coca colo.
    Fora je tudi, da je BK pri nas komaj leto (mogoče več?) in veliko ljudi še ni bilo tam, hodijo v McDonalds ker so navajeni, zato bi jih radi pritegnili, da pridejo probat BK. Do zdaj še z vsemi ko sem bil tam, so rekli da je 100x bolši kot McDonalds.

    Vsekakor meni se zdi to dobra akcija, ki bo pripeljala več novih strank kot pa jih izgubila ;)

  9. Andrej Novak says:

    Poleg že povedanega (marketing/oglaševanje, doplačilo pijače) je nekaj logike tudi v neunovčenih kuponih – ocenjujem, da jih bo cca 20% ostalo neizkoriščenih. Poleg tega gre za plačilo v naprej, še v tem koledarskem letu, kupone pa lahko unovčiš še kar nekaj mesecev v letu 2013. Glede na to, da je City Park poln takšnih in drugačnih gostinskih lokalov, ter da ljudje, ki so v City Parku zaposleni, in ki hodijo na malice/kosila, nekam morajo iti jesti, gre tudi za malenkost izrivanja konkurence.

  10. Tit Petrič says:

    Whopper in dvojni whopper se razlikujeta samo po “polpetu”. Ta tebe stane 50 centov. V tem je sigurno marža, ampak dejmo jo ignorirat. Oglašujejo 1/4 lb polpete, kar je 115 gramov. Pri tej teži je začinjeno “meso” cenjeno na 4,35 eur / kg.

    Pri taki ceni na kilogram je to najslabše meso katerega lahko kupiš v trgovini. Na račun česa privarčuješ?

    Drugače je pa ta marža itak jasna, poglej kaj ti prodajajo. Ocvrt krompirček. Krompir na kmetijski zadrugi po zadnjih (verjetno zastarelih informacijah) se giblje cena okoli 10 centov /kg, za nas drobne ribe. Odkupujejo ga baje okoli 5-6 centov / kg.

    Uglavnem, da ne sproščam preveč gnjeva na Burger King, McDonalds je samo slabši. Če hočeš probat res dober burger, res res dober, potem pojdi na Vič, ob interšparu imaš prikolico in v njej dva modela pečeta res dobre burgerje. Zadevi se reče HOOD burger. Polpet te stane malenkost manj kot 2 EUR (cel burger 4 EUR) in modela ne šparata na kvaliteti. Najlepši užitek naročit medium burger in vedet da boš dobil sočnega, za razliko od teh usnjenih polpetov tipa McD in BK.

  11. Nordstar says:

    Ob vsem debatiranju pa ste pozabili omeniti, da je tovrsta prehrana zelo nezdrava in se je pameten človek izogiba.

  12. rok says:

    Had,
    Dobra tema. O tem sem tudi sam že večkrat razmišljal. Zadnjič sem govoril z nekom, ki je v teh agencijah. Od preostalih 39%, ki jih naj bi ostalo Burgerkingu, gre še 1/4 ponudniku torej 1na dan. Burgerkingu ostane res malo.
    Jaz imam mogoče še boljši primer: Halo Janez. To je ponudnik hitre prehrane, ki je ponujal že na večini teh ponudnikov. Teh akcij je bilo več, sam pa sem nazadnje kupil bon za pico po izbiri z dostavo za nekaj manj kot 4€. Najhuje je to, da to pico za 4 € pripeljejo še kamorkoli v Ljubljani. V torek, ko je snežilo, so mi tako pico pripeljali na Brezovico. Res se mi poraja vprašanje, kako se jim to splača.
    Najbolje pri vsem tem je, da je pica res okusna. Po mojem mnenju najbolj okusna pica, kar se dostave tiče. Ker sem imel v preteklih mesecev kar nekaj delavcev doma, sem preko tega naročil več kot 10 pic. Res je sicer, a bom verjetno vseeno še kdaj naročil pico pri halo janez, vendar pa vseeno ne vem, kako bodo nazaj notri prinesli m, ki je nstal s to akcijo. Od teh slabih 4 € je šel en € ponudniku, potem je tukaj vsaj 2€ stroška za prevoz iz Brežigrada do Brezovica, 1€ je pa za veliko € absolutno premalo.

  13. ninchy says:

    ko še portalov ni bilo, tudi ni bilo takih akcij. hvalabogu se vsaj nekdo trudi dobiti nekaj ceneje za potrošnike v tej državi. jaz mislim, da BK ni nič drugačen od ostalih ponudnikov – fitnessov, masaž, itd – vedno se torej lahko vprašamo, ali smo pred prihodom portalov vse plačali predrago? perverzija je, da je redna cena masaže 60€ … zdaj vsaj imamo možnost dobiti ugodne deale in popuste, ki niso klasični marketinški nateg 10%, itd – preko teh portalov, zdi se mi super, da so. itak pa – slovenceljni nismo nikoli zadovoljni. nekdo ti ponudi burger ceneje, pa namesto da rečemo ˝super˝, rečemo ˝ziher so me prej nategovali˝ – kam smo pa prišli?? in ja, kupila sem 10 BK kuponov. ker mi je dober whopper. in ker jih dobim ceneje s to akcijo. ja pa kaj.

  14. Nik says:

    Ustvaril se je nov tip potrošnika, ki le kupuje kupone in se nikoli, brez kupona ne bo vrnil na bruger. Bo raje našel drugega ki ponuja na kupone. PO mojem mnenju je marketing preko kuponov zgrešen oziroma celo škodljiv

  15. Had says:

    če bi tvoje razmišljanje obveljajo v resničnem svetu ne bi nihče nič kupil izven razprodaj :) Sem pa v celoti dojel tvoj nenavaden rant šele, ko sem med starimi posti videl, da si pred časom naredil reklamo za Big Deal ;) Tule je tvoja reklama: https://www.had.si/blog//2010/06/16/bigdeal-slovenski-groupon/

    … da ne gre tule samo za malo nevoščljivosti?

  16. Had says:

    … in naj še citiram tvoje lastne besede iz tvojega navdušenega članka o Big Deal-u:

    “Pa naj še kdo reče, da se ne da prihraniti v Sloveniji! Mogoče bi lahko kdo za to spletno stran povedal Borutu Pahorju, ki s svojimi 3002 euri, ne more preživeti celega meseca!”

  17. Dragan says:

    :D mojemu predhodniku, če se nisi pogruntal, blogerji živijo od oglaševanja. Upam, da ti to ni novost in ne misliš, da nekdo vsak dan ali vsak teden piše blog zastonj. Bloger se zmeni za nek znesek in v tekst vkomponira reklamo. Tokrat majo očitno neko malo vojno big deal vs 1nadan, pa ga je big deal malo podmazal. Drugič ga bo pa 1nadan. Tretjič pa Mercator ali kdo tretji, that’s how it’s done :D

    • had says:

      wrong

      Stališča v zapisih na blogu had.si so izključno mnenja avtorja (Roni Kordiš) in ne izražajo mnenja družbe v kateri je zaposlen!

      Dodano 12.3.2010
      Avtor izjavlja, da za svoje pisanje ne prejema plačil piarovskih agencij, lobistov ali interesnih skupin.

      https://www.had.si/blog//had/

  18. Bloger1 says:

    @Dragan popolnoma se NE STRINJAM!! Sam imam že dolgo spletno stran in ni popularna + tega ne zaslužim nič ampak od tega nič ne dobim in vse, kar blogerji pišemo je naše mnenje. Lahko si plačan, če se v tem znajdeš ampak v Sloveniji je tega zelo zelo malo, ker je tako težko.

    Za to tebi Roni Kordiš takšno spoštovanje, da si uspel med blogerji in si med NAJBOLJŠIMI v Sloveniji!!

    Respect še enkrat.

  19. glicinija says:

    nikoli nismo zadovoljni. če je drago, ni dobro, če nam dajo popust, pa tudi ne. kaj je narobe s folkom? seveda ima vsak prodajalec profit. ali to pomeni, da tudi na kavo ne hodimo, ker je cena kave v gostilni 1 evro, 1 kila kave pa 25 evrov? tudi vino stane 1 liter 5 ali 6 evrov, 1 dl pa v gostilni 60 centov. vsi imimajo profit. tudi nabavna cena kavbojk levis je 20 evrov, prodajajo pa se za 100, adidas trenirka tud stane po nabavni 15 evrov, prodaja pa se oklili stotke. ali to pomeni, da ne bomo nikamor več hodili, ker imajo nekateri profit?? dajte se malo zamislit, preden pišete.

  20. glicinija says:

    naj še omenim, kdo vse ima profit: vsi na totem jebenem svetu imajo profit. najbolj žalostno pa je, da imajo nekateri profit na račun nevednih ljudi. to so pa kakšne pravne agencije. npr. če želiš prepis hiše ti po tamalem zakasirajo 500 evrov, ker ti pač odvetnik v tej pisarni napišekupoprodajno oz. darilno pogodbo, ker od drugih sploh naj ne bi bila veljavna. potem malo pobrskaš po internetu in zaslediš, da obstaja ena internetna stran, kamor vtipkaš podatke, nakažeš 25 evrov in si lahko sprintaš ven in vse skupaj odneseš k notarju in enako velja kot če ti jo napiše odvetnik, ki ti je prej rekel, da tisto ne velja. razlika 25 in 500 evrov za enako stvar, to je nateg na polni liniji. o tem bi morali pisat.

  21. mikelis says:

    Danes sem drugič to leto jedelv Mcdonaldsu, ker je bil HOOD že zaprt. Vzel sem VelikegaMaka in Bageto. Čakal sem v DRAJVU na Rudniku cca 9 minut in pol za to dvoje pa plačal 6,5 EUR, s čimer si lahko dopoldan v neki gostilni privoščiš krepko (zdravo) malico. Kot je nekdo zapisal, je McD eno samo usnje od “mesa”. Kropirja že dolgo ne jem več… nenazadnje je moja bivša veliko let delala tam in domov nosila svojo malico, ker od te hrane so se vsi po pol leta blazno zredili, kdor je tam ostal toliko časa (ona nekaj let). Sedaj sem cepljen s to hrano in 2x na leto rabim vakcino, da mi niti na misel ne pride preostanek leta, da bi tam jedel. Praviloma me tišči v želodcu (krompir in Mek). Edino kar je znosno in okusno, mi je Fiš.

    O maržah teh restavracij in tudi picerij (imel jo je kolega). Strošek “materila” je drobiž, vse pade na osebje in NAJEMNINO (če si v LJ in imaš najet lokal, ne bo neslo). Cene v teh restavracijah so nastavljene na tako raven, da jo ravno dovolj potrošnikov kupi in nimajo veze z nabavno ceno in stroški. Ko je upad prodaje (pričakovati), se naredijo akcije. Kuponi so kreditiranje in nori narod navajen kupovati popuste namesto izdelkov, to zagrabi. Keč je v tem, da vsi ne izkoristijo, kdo morda še kaj kupi, koga pripelje, večina pa pride v lokal samo kupon izkoristit. Korist od tega je POLN LOKAL, da privabi in predvsem OHRANI redne goste. Kdo pa gre v gostilno, ki je vedno prazna, ko se mimo pelješ? Dobiček ali izguba tukaj ni pomembna.

    Cene mesa in cene “mesa” so zelo različne. HOOD dela burgerje in mesa, ki ga kupi v mesnici in mu ga nameljejo svežega, potem pa ga v nekaj dneh speče vsega in kupi novega. Te instant pobiralnice denarja pa maso in surovine dobivajo na borzi. To pomeni, da se trguje s kontejnerji raznoraznih surovin, ki so večinoma odpadek za resne restavracije. Seveda je zadeva sanitarno brezhibna ampak je zadeva, ki je nihče ne more / noče dati na krožnik. če grem v skrajnost meso čez rok, razkuženo s kemikalijami in obogateno z maščobo in aromo. Četudi ne vedno, pa je to zadeva pete kakovostne vrste, postana in bog vedi od kod. Pa četudi Slovenskega porekla, zagotovo mesar na bo dal taboljšega mesa, ki ga lahko drago proda. Nabavne cene nimajo nobene primerjave z maloprodajnimi cenami. …

    Zelo verjetno je, da imajo pri 1.99 EUR vsi dobiček, le ne tako velik. Konec koncev je drug družinski član delal v Cocacoli, dokler je bilo polnjenje pri nas. Še najdražje je licenčnina, da lahko gor nalepiš napis CocaCola. Potem pa v sirup zamešaš še nekaj kil staljenega sladkorja in povečaš dozo CO2 na aparatu in dobiš rjavo vodico, ki diši po kokakoli. Prodajalec pa privarčuje 50% na prodani pijači. Čeprav tudi kokakole ne maram, pa je vseeno razlika med kupljeno v steklenici ali pa tisti z avtomata.

    Kupiti ali ne kupiti. Jaz imam načelo, ki ne more zgrešiti. SAM se moraš odločiti ali je cena, ki jo boš plača vredna ali ni. Irelavantno je, koliko % popusta zraven piše. Naj bo 99% popust, je še vedno na tehtnici le izdelek in denar, ki bo zanj šel iz denarnice. S kuponi je pa tako: Če se la da so zadeve tako naravnane, da ne moreš vsega izkoristiti. Pa poglejmo supermarkete. Če si vzameš čas in izdelaš aplikacijo (lahko excel) in strumno vodiš evidenco vsega in vseh cen/trgovin/popustov/akcij/porabatov/minut/popustov na goriva … v idealnem primeru na dolgi rok dobivaš od 5-10% popusta za zvestobo. ampak ugotoviš, da si popoln suženj trgovinam. Da porabiš mnogo več bencina in časa… da hodiš tankat na odročne črpalke in vedno maltretiraš sebe in okolico, da se celo življenje prilagodi le temu, da boš ravno takrat izpraznil tank, ko boš šel mimo TUŠoil in da boš natočil 60 litrov, da bo 3 EUR popusta… hhh!

    Še najboljša, napreprostejša in najbolj poštena praksa je “dobropis na kartico”, ki ga porabiš ob naslednjem nakupu. jasno, transparentno in enostavno. Vse ostale nalepke, kuponi, aktivacije najljubših izdelkov, zbiranje tega in onega, je samo ustvarjanje občutka prihrankov. Ampak tudi to šteje: Trgovcu je v interesu, da ti vzame čimveč časa, ker se boš morda spomnil, da rabiš še eno zadevo. Tako riders diđest dela, ko ti pošilja goro nekih listkov, nalepk, srečk, srečnih ključev, naročilnic, ovojnic za sodelovanje v nagradni igri …

    Morali si bodo spomniti kaj drugega, ker jaz sem postal imun na to.

    LP mihael

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.