Sneg in tovornjaki, posledično zastoji – par mojih predlogov

Zgodba, ki se ponavlja vsako leto ob prvem sneženju – tovornjaki, ki prihajajo iz eksotičnih držav in zgolj prečkajo Slovenijo in so seveda obuti v “poletna obuvala” poskrbijo, da pride na naših cestah do zastojev. Takšnim zastojem smo bili priča tudi ta vikend, ko je bila cesta mimo Postojne zaradi močne burje, nanosov snega in tovornjakov, ki so postali nepremičnine na cesti, povsem neprevozna. Številni vozniki, ki so ostali ujeti so se seveda lahko “pizdili” nad DARS-om in njihovimi službami, ki skrbijo, da so ceste normalno prevozne.

Ker do te situacije prihaja vsako leto in ker se nikoli nič ne spremeni, bi bil mogoče končno čas, da se naredi “strateški” plan, kako naj reagira policija skupaj z DARS-om ob pričetku sneženja. Namreč naše avtoceste so opremljene s spremenljivo prometno signalizacijo, ki pa nikoli ne služi svojemu namenu. Oz. ne služi temu, čemur bi lahko služila – par predlogov, ki bi bili sicer lahko napisani, sem podal že pred časom:

  • prehitevalni pas je namenjen prehitevanju (očitno ljudje pozabljajo čemu je namenjen prehitevalni pas in bi jih takšna sporočila spomnila, kako se je potrebno obnašasti na avtocesti)
  • po prehitevanju se vključite na vozni pas (drugo sporočilo povezano s samim prehitevanjem!)
  • upoštevajte varnostno razdaljo (naleti vozil se zgodijo, vsako jutro kakšen, ravno zaradi tega!)
  • prepovedano prehitevanje za tovorna vozila med …uro… (tovornjakarji, ki prehitevajo ostale tovornjake s hitrostjo 91km/h ob 7. uri zjutraj – sicer obstajajo table na avtocesti, ki to prepovedujejo, vendar so skoraj neopazne!)
  • v primeru nesreče ne fotografirajte (najbolj bizarno, vendar kruto realno – ob vsaki nesreči se naredijo na avtocestah kolone – tudi za to, ker vozniki ustavljajo, da naredijo fotografijo prizorišča!)
  • prijeten in uspešen dan (ja, včasih je dovolj samo prijazna beseda in v tem primeru, bi bila zanimiva študija, če bi se takšen napis pojavil na prikazovalniku, kako bi se spremenil način vožnje voznikov?)

Ampak sedaj še par mojih predlogov, ob sneženju, ko bi morala skupaj stopiti policija in upravljavci cest:

  • ob snegu se na prikazovalnikih na avtocestah dejansko opozarja na razmere na cestah! Posledično ne prihaja do zastojev, oz. kolon, ki čakajo ure in ure na avtocesti! Prav tako se izkoristi te prikazovalnike za opozarjanje na izločanje tovornih vozil iz prometa! Prav tako pa na zastoje, česar sedaj ne opazim!
  • cestninske postaje, ki še vedno niso podrte, so lahko odlična točka za preverjanje ustreznosti pnevmatik na tovornih vozilih (kot tudi na osebnih vozilih, če je sneg na cestišču). In taiste cestninske postaje se lahko uporabijo tudi za izločanje vozil. Prav tako počivališča, oz. bencinski servisi ob avtocesti – postavi se policijska kontrola, ki ne spušča naprej vozil, ki niso primerno opremljena!
  • upravljavci avtocest naj, če je potrebno zaprejo del avtoceste in nanjo spravijo plužna vozila, vendar naj spustijo voziti za njimi ostala vozila. V primeru, da so vozila pol ure in več na enem mestu, se naredijo na tistem delu ceste snežni “zameti”, oz. cesta postane težje prevozna!
  • za vozila, ki niso primerno opremljena snežnim razmeram se izda z zakonom določena kazen! To je očitno edini način, da se ljudje z letnimi gumami, brez profila, ne spravijo na cesto ob največjem sneženju!
  • preventivno se poskrbi za obveščenost tujih voznikovtovornih vozil, ki jih ponavadi vidimo pred kamerami, kako se izgovarjajo, da niso vedeli, da je pri nas sneg in da so drugje ceste povsem normalno prevozne.
  • več policistov na ceste ob takšnih razmerah! Ljudje smo namreč ovce in ko se zgodijo takšne razmere, kot so bile te dni, vsi samo razmišljamo, kako se bi rešili – ne glede na vse ostalo. In v takšnih primerih bi bilo super, da bi bila na kraju dogodka policija, ki bi znala reagirati hitro, predvsem pa racionalno. In ki bi znala rešiti takšne stvari na preprost način.
  • vozniki, ki nimajo dejansko nujne poti ob takšnih razmerah, naj ostanejo preprosto doma! Predvsem pa vozniki, ki niso vajeni vožnje po takšnih razmerah, naj takšne dni raje preživijo pred TV ekrani, kot pa da se odpravijo na ceste.

Dovolj pametovanja. Če bi bila vozila opremljena primerno razmeram in če bi se vozniki zavedali vsega, kar se jim lahko zgodi zaradi neprimerne opreme, bi bilo verjetno vse skupaj precej drugače. Ampak na žalost ni.

p.s.: če ima kdo še kak predlog, ga bom seveda zelo vesel. DARS in policija bosta itak naredila po svoje in se ne bosta ozirala na nasvete laikov na tem področju, ki pa včasih vidijo stvari povsem drugače, kot so videti iz njihove perspektive!

  1. Vsekakor so info panoji nad voznim lasom sami sebi namen in le redko uporabljeni. Prav tako se mi zdi čudno, da so nesrečneže, ki so riča.i ujeti v avtih obiskovali Darsovci, ne da bi jim prinesli vodo, odeje, hrano. Samo prijazna beseda po 8 urah ujetosti ne pomaga. Predvsem pa kje so informacije, od teh taistih ljudi. Meni se zdi grozljivo, da so od vseh rešili le nosečnico. Ostale pa so prepustili usodi.

  2. Sicer zapisano večinoma drži.. Je pa pri nas (žal) v večini primerov uporaben le prehitevalni pas.. Avtoceste smo zgradili za tranzitni tovorni promet (še enkrat žal), vsem ostalim, ki vozijo velikokrat tudi krepko pod omejitvami, ostane le še prehitevalni pas..
    Če se npr. od LJ do MB (podobno velja za KP-LJ) pelješ po omejitvah (in nič hitreje), boš procentualno veliko več časa preživel na prehitevalnem, kot pa na voznem pasu (žal)..

  3. Jaz predlagam nekaj enostavnega kot dodatek že napisanemu. Ko že pride do zastojev ali pa, če so zastoji dolgi – naj policija zapre tisti del avtoceste in usmerja ljudi ven na zadnjem prevoznem izhodu.
    res bi se bolj obremenila lokalna cesta, ampak ljudje vsaj ne bi čakali v zastoju 1, 2 ali pa 8 ur.
    Se mi zdi težava, da ponavadi ljudje niso (ali pa so prepozno) seznanjeni, da je čakajoča kolona na avtocesti. Če pa ljudi spraviš ven iz avtoceste, imajo možnost, da gredo nazaj na izhodišče, ali pa nadaljujejo po prevozni cesti.

Komentarji so zaprti.