Ko sem konec poletja izbiral ime za našo aplikacijo, s katero smo se uvrstili v TSstartup, si nisem niti v sanjah predstavljal, kaj se nam bo zgodilo z imenom. Zapis Ko izbiraš ime startupa, ali aplikacije, bodi previden! je objavljen na spletnem mestu TSstartup, vendar ga vseeno delim z bralci bloga, saj lahko marsikomu olajša kar nekaj težav, ki se mu lahko zgodijo. Mi smo spremenili ime in spodaj dodajam tudi komunikacijo s podjetjem Monkey Inferno, ki nam je poslalo elektronsko pošto z zahtevo, da jim predamo domeno, oz. da imena Beerhunt nič več ne uporabljamo.

Nomen est omen – vsaka identiteta se začne z imenom, tudi v startup svetu. In ko se izbira ime za startup, ali aplikacijo, je potrebno biti precej pozoren na to, ali je že kdo pred vami zaščitil to ime, ali pa če mogoče celo že obstaja aplikacija z istim imenom, kot ste ga želeli uporabiti tudi vi.

Na začetku smo bili Beerhunt – ime, ki dovolj enoznačno opisuje kaj naša aplikacija omogoča. In ko sem izbiral ime med vsemi mogočimi predlogi, sem naredil tudi precej dober “research”, tako da sem preveril ali obstaja že registrirana blagovna znamka s tem imenom, ali mogoče že obstaja aplikacija s tem imenom, kot tudi sem preveril ali že kdo uporablja to domeno. Ker so bili vsi odgovori negativni, sem se odločil, da se poimenujemo tako. Domena beerhunt.com je bila na voljo preko “premium domains” ponudnika, ki je zanjo zahteval 4000$, kar pa se mi je zdel povsem prevelik znesek, sploh v našem primeru, ko je bila domena .co še na voljo.

Registrira sem domeno, razvili smo aplikacijo, poslali cel kup papirjev na različne spletne servise, da nam odobrijo dostope do njihovih api-jev, kot tudi da dobimo različne dostope na Facebooku. Ime je bilo odlično izbrano in parkrat sem slišal pohvalo.

Vendar vse, kar je lepo, ne traja dolgo. Po elektronski pošti sem dobil .pdf dokument iz ZDA, kjer me podjetje Monkey Inferno obvešča, da so oni pred nami uporabljali ime Beerhunt, ter da so pred nami tudi objavili aplikacijo v App Store-u. Njihova pravnica mi je napisala, da naj, če nočem imeti dodatnih sodnih stroškov, vse skupaj prekinemo, ali pa se preimenujemo.

Jeza, bes, predvsem pa situacija, ki mi ni bila znana. Ko sem delal “research”, sem si shranil precej zaslonskih slik, kot tudi komunikacijo s prodajalcem domene. Ker sem prepričan, da nisem kršil ničesar, sem se odločil, da ji prikažem kontra podatke, ki govorijo nam v prid. Spisal sem elektronsko sporočilo, vanj dodal vse mogoče dokaze in ji ga nasmejan poslal.

Čez par dni sem dobil nazaj njihov odgovor. Pri vsakem mojem argumentu je bil iz njihove strani posredovan primer (ki v njihovem pravnem sistemu velja kot precedens), s katerim so ovrgli moje argumente. V njihovem odgovoru je bilo jasno zapisano, da oni, ker so veliki in ker lahko precej hitro plasirajo aplikacijo na trg in imajo pravnike, lahko tako zatrejo ostale startupe in dejansko oni “ukradejo” idejo in jo realizirajo.

Posledično, ker nimamo denarja za pravnika in dolg postopek, smo se odločili, da spremenimo ime aplikacije v Beer up in posledično tudi domeno v Beerup.me. Ob tem sem se naučil par stvari:

  • ime je pomembno, sploh če enoznačno opisuje vašo storitev;
  • ko izbirate ime, preverite, če že obstaja kaj podobnega;
  • shranite si dokaze, ki jih pridobite med raziskovanjem imena;
  • če je vaše ime ključno, potem ga ne objavite nikjer – delajte pod “skritim imenom”, da ne pridete v situacijo, kot smo prišli mi;
  • vedno imejte še eno ime, katero vam bo omogočilo dokončanje projekta.

In tole je komunikacija:

MI Ltr to R Kordis re BeerHunt 19 Dec 2012_Page_1

MI Ltr to R Kordis re BeerHunt 19 Dec 2012_Page_2

 

In naš odgovor, kjer pojasnimo in dokažemo vse

Beerhunt-1_Page_1

Beerhunt-1_Page_2

Beerhunt-1_Page_3

Beerhunt-1_Page_4

 

In še njihov odgovor, kjer razložijo njihov “model poslovanja”

MI Ltr to R Kordis January 2 2013_Page_1

MI Ltr to R Kordis January 2 2013_Page_2

14 Responses to Zakaj se je Beerhunt spremenil v Beer up

  1. Mare pravi:

    Če boste naredili dober produkt, nima veze. Ideje so poceni, izvedba pa pokaže mojstrstvo.

    • had pravi:

      se strinjam.. ideje so nic vredne.. ampak ime pa je nekaj vredno.. sploh, ce je “tailor made”, kot je bilo v nasem primeru.. :)

  2. bbb pravi:

    To potrjuje, da je ideja dobra :)

  3. Tjasa pravi:

    IP protection je tak biz v Ameriki, da je škoda, da si si sploh vzel čas za odgovor. General Counsels so take dosadne pravniške pi**e, ki jim nikakor ne prideš do živega, ker te bodo samo sesekljali. Še če bi ti imel IP lawyerja, je vprašanje, če bi ti lahko pomagal – zdaj.

  4. Darja pravi:

    Vem, da je lahko biti pameten od daleč, ampak mogoče bi se za ime splačalo borit. Sem prepričana, da imamo v Sloveniji dobre odvetnike, morda bi lahko kakšnega prepričal v pro bono :) ker gre ne gre le za komercialni primer amapak tudi za princip in najbrž tudi neke vrste precedens v smislu, da vsak megaimperialist lahko v neki banana državi na jugu Evrope uveljavi svojo denarnico. Kdo pa pravi, da ti čez en mesec ne bodo poskusili ukrast še beer up. Pa srečno Kekec!

    • had pravi:

      z velikim veseljem bi se lotil tega “oreha”, ce bi imel dovolj denarja, da bi si lahko privoscil vse stroske.. problem je namrec v tem, da tudi ce bi nasel pro bono odvetnika pri nas, bi imel se vedno lahko na koncu stroske, ce bi se stvar odvila negativno za nas..

      zalostno je, da je denar tisti, ki odloca o taksnih stvareh.. ampak tudi beer up bo sluzil namenu :)

  5. Darja pravi:

    Saj bo kmalu globalna revolucija. In potem denar ne bo nič vreden in nas bodo grele samo še ideje :) no, možno je, da ne bo smešno.

    A misliš, da so ‘Beer me up Scotty’ že registrirali, to bi lahko bila kombinacija beer up in tiste za organizacijo zmenkov za badminton, zbereš pivo pa še termin in družbo, pa dobiš sms, če zmanjka tvoj’ga piva :D

    • had pravi:

      vsecno kreativno razmisljanje :)

      od tod nas slogan

      “Beer me up” is what you would say, when you are drinking beers and just emptied the one in your hand and sit too far away from the case of beers to get a new one, without having to get up and walk to it. If you have some decent friends one of them will obviously hand you a beer.
      Hey, Scotty! Beer me up!

      http://www.urbandictionary.com/define.php?term=beer%20me%20up

  6. Darja pravi:

    Odlično, recimo temu, da sva v kreativni resonanci :) lahko bi si mislila, da je v teh casih že vse definirano, najlepše pesmi že napisane,…

    Všeč mi je tudi tale vsakokratni matematični izziv, ki ga od mene zahteva objava komentarja.

  7. Janč pravi:

    Ne kapiram:
    Oni so napisali, da je glavni problem ta, da ke domena beerhunt.com že imela lastnika, od katerega si takrat naeraval to domeno odkupiti, dokler nisi zvedel, da je cena previsoka.
    Kaj v njihovem odgovoru torej ne drži?

    Pa ne želim te s tem dodatno jeziti, rad bi samo razumel zadevo.

    • had pravi:

      domena je bila naprodaj, niso jo prodajali oni. oni so zapisali, da je domena njihova ze od 2000..

      kar pa ne drzi..

    • bbb pravi:

      oni so na marketu, prehiteli so vas po desni, v bistvu res tako, kot si napisal, delovno ime, potem pa šele končno in takoj objava app-a.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.