Ko sem konec poletja izbiral ime za našo aplikacijo, s katero smo se uvrstili v TSstartup, si nisem niti v sanjah predstavljal, kaj se nam bo zgodilo z imenom. Zapis Ko izbiraš ime startupa, ali aplikacije, bodi previden! je objavljen na spletnem mestu TSstartup, vendar ga vseeno delim z bralci bloga, saj lahko marsikomu olajša kar nekaj težav, ki se mu lahko zgodijo. Mi smo spremenili ime in spodaj dodajam tudi komunikacijo s podjetjem Monkey Inferno, ki nam je poslalo elektronsko pošto z zahtevo, da jim predamo domeno, oz. da imena Beerhunt nič več ne uporabljamo.

Nomen est omen – vsaka identiteta se začne z imenom, tudi v startup svetu. In ko se izbira ime za startup, ali aplikacijo, je potrebno biti precej pozoren na to, ali je že kdo pred vami zaščitil to ime, ali pa če mogoče celo že obstaja aplikacija z istim imenom, kot ste ga želeli uporabiti tudi vi.

Na začetku smo bili Beerhunt – ime, ki dovolj enoznačno opisuje kaj naša aplikacija omogoča. In ko sem izbiral ime med vsemi mogočimi predlogi, sem naredil tudi precej dober “research”, tako da sem preveril ali obstaja že registrirana blagovna znamka s tem imenom, ali mogoče že obstaja aplikacija s tem imenom, kot tudi sem preveril ali že kdo uporablja to domeno. Ker so bili vsi odgovori negativni, sem se odločil, da se poimenujemo tako. Domena beerhunt.com je bila na voljo preko “premium domains” ponudnika, ki je zanjo zahteval 4000$, kar pa se mi je zdel povsem prevelik znesek, sploh v našem primeru, ko je bila domena .co še na voljo.

Registrira sem domeno, razvili smo aplikacijo, poslali cel kup papirjev na različne spletne servise, da nam odobrijo dostope do njihovih api-jev, kot tudi da dobimo različne dostope na Facebooku. Ime je bilo odlično izbrano in parkrat sem slišal pohvalo.

Vendar vse, kar je lepo, ne traja dolgo. Po elektronski pošti sem dobil .pdf dokument iz ZDA, kjer me podjetje Monkey Inferno obvešča, da so oni pred nami uporabljali ime Beerhunt, ter da so pred nami tudi objavili aplikacijo v App Store-u. Njihova pravnica mi je napisala, da naj, če nočem imeti dodatnih sodnih stroškov, vse skupaj prekinemo, ali pa se preimenujemo.

Jeza, bes, predvsem pa situacija, ki mi ni bila znana. Ko sem delal “research”, sem si shranil precej zaslonskih slik, kot tudi komunikacijo s prodajalcem domene. Ker sem prepričan, da nisem kršil ničesar, sem se odločil, da ji prikažem kontra podatke, ki govorijo nam v prid. Spisal sem elektronsko sporočilo, vanj dodal vse mogoče dokaze in ji ga nasmejan poslal.

Čez par dni sem dobil nazaj njihov odgovor. Pri vsakem mojem argumentu je bil iz njihove strani posredovan primer (ki v njihovem pravnem sistemu velja kot precedens), s katerim so ovrgli moje argumente. V njihovem odgovoru je bilo jasno zapisano, da oni, ker so veliki in ker lahko precej hitro plasirajo aplikacijo na trg in imajo pravnike, lahko tako zatrejo ostale startupe in dejansko oni “ukradejo” idejo in jo realizirajo.

Posledično, ker nimamo denarja za pravnika in dolg postopek, smo se odločili, da spremenimo ime aplikacije v Beer up in posledično tudi domeno v Beerup.me. Ob tem sem se naučil par stvari:

  • ime je pomembno, sploh če enoznačno opisuje vašo storitev;
  • ko izbirate ime, preverite, če že obstaja kaj podobnega;
  • shranite si dokaze, ki jih pridobite med raziskovanjem imena;
  • če je vaše ime ključno, potem ga ne objavite nikjer – delajte pod “skritim imenom”, da ne pridete v situacijo, kot smo prišli mi;
  • vedno imejte še eno ime, katero vam bo omogočilo dokončanje projekta.

In tole je komunikacija:

MI Ltr to R Kordis re BeerHunt 19 Dec 2012_Page_1

MI Ltr to R Kordis re BeerHunt 19 Dec 2012_Page_2

 

In naš odgovor, kjer pojasnimo in dokažemo vse

Beerhunt-1_Page_1

Beerhunt-1_Page_2

Beerhunt-1_Page_3

Beerhunt-1_Page_4

 

In še njihov odgovor, kjer razložijo njihov “model poslovanja”

MI Ltr to R Kordis January 2 2013_Page_1

MI Ltr to R Kordis January 2 2013_Page_2