Ker že nekaj časa pišem kolumne za Mobitel Tehnik in se jih je v tem času nabralu že kar precej, tukaj objavljam povezave do njih in “kratek povzetek”. Prav tako pa obljavljam povezavo do Media Marketinga, kjer so objavili “online” intervju glede mojega pogleda na bloge, družbena omrežja in vse ostalo, kar sodi zraven:

Verjetno se še kdo spomni časov pred družbenimi omrežji? Ko smo svoj čas preživljali na iRC-u, raznih forumih, blogih, uporabljali ICQ, MSN Chat, brskali po MySpace-u in se nismo niti zavedali, da se bodo pojavili Facebook, Twitter, Foursquare, Linkedin in še na tisoče ostalih družbenih omrežij, za katere smo se morali najprej poenotiti, kako jih bomo poimenovali.

Pojavljale so se polemike, ali so to socialna, družabna, ali družbena omrežja. Na koncu je zmagala besedna zveza družbena omrežja in po nekaterih podatkih naj bi bilo na svetu dnevno preko 1,5 milijarde aktivnih uporabnikov družbenih omrežij (vir). Nekaj podatkov za boljšo predstavo, kaj se dogaja na družbenih omrežjih….

View from the Window at Le Gras je naslov prve fotografije, ki jo je leta 1826 zajel francoski izumitelj  Joseph Nicéphore Niépce. Mnogo let kasneje, leta 1969, Willard Boyle and George E. Smith v AT&T Bell Labs razvijeta na svetlobo občutljivo tipalo – CCD (charge-coupled device), ki je osnova sodobnih digitalnih fotoparatov. Vendar preteče še precej let, leta 1975 Steven Sasson iz podjetja Eastman Kodak naredi prvo digitalno kamero, ki je imela za osnovo Fairchild Semiconductor CCD-senzor. Kamera je bila težka 3.6 kg, imela je ločljivost 0.01 MP in je zajemala črne in bele slike na kaseto.

35 let kasneje je situacija povsem drugačna. Pred leti sem imel s sabo ves čas DSLR-fotoaparat z nekaj objektivi, bliskavico in vsem, kar sodi zraven. In nisem bil edini, ki je natovorjen z nekaj kilogrami opreme skakal po svetu in ovekovečil vsako stvar….

Pisalo se je leto 1998, ko je Mobitel predstavil svoj predplačniški paket Mobi in sem tudi jaz vstopil v čudoviti svet mobilne telefonije. Moj prvi mobitel je bil Sony Ericsson GA628, bolj znan kot Reglja. Kartice, ki sem jih kupoval v trafikah, so mi omogočale, da sem bil v tem »čudovitem« svetu dosegljiv.

Mobilna telefonija naenkrat ni bila več privilegij, ampak je postala dostopna vsem. Kar naenkrat ni bilo več dogovarjanja nekaj dni vnaprej, kdaj in kje se bomo dobili. Potreben je bil samo klic in stvari so bile že zmenjene. S tem se je spremenil tudi odnos do zamujanja in življenja brez mobitela si nismo znali več predstavljati….

Po podatkih podjetja Gartner naj bi v letošnjem letu mobilno plačevanje preseglo znesek 170 milijard dolarjev. To je za 62 % več, kot je bil znesek mobilnega plačevanja v letu 2011. Do leta 2016 se pričakuje 42 % letna rast in takrat naj bi mobilno plačevanje doseglo znesek okoli 617 milijard dolarjev. Mobilno plačevanje naj bi takrat uporabljalo preko 448 milijonov uporabnikov.

Mobilno plačevanje je naša realnost, ki se jo nekateri zelo dobro zavedamo. Mobitel je že dolgo let nazaj postal naša denarnica, ki jo imamo vedno in povsod s sabo. Pogosto se mi zgodi, da odidem od doma brez denarnice, brez mobitela pa zelo redko. In kadar grem od doma brez denarnice, se ne vrnem ponjo….

Kdor se ukvarja s spletom, se zaveda, da je vsebina kraljica. Spletno mesto je lahko še tako superiorno, narejeno po zadnjih standardih HTML5, in CSS3, prilagojeno za vse naprave in z res kakovostno uporabniško izkušnjo, vendar če ni vsebine, ki bi pritegnila bralce, so vse naštete stvari povsem nepomembne.

Živimo v instantnih časih – naše življenje vsak dan postaja hitrejše, vse manj časa imamo za preverjanje informacij, ki nam jih servirajo mediji, vse manj časa imamo za svoje prijatelje in kolege. V vsakem trenutku nas oglaševalci vzpodbujajo k nakupu njihovega izdelka z novim oglasom in vse več vsebin, ki jih najdemo na spletu, je zgolj in samo še reciklaža…

  • Beseda leta 2012 je “hashtag”

druženje American Dialect Society (ADS), ki se ukvarja s preučevanjem angleškega jezika, je izbralo besedo leto 2012 – hashtag. Hashtag je premagal besedne zveze, kot so Gangnam Style, YOLO (you only live once), fiscal cliff, 47 percent … Po letu 2009, ko je bila izbrana beseda “tweet” in letu 2010, ko je bila beseda “app”, je beseda lanskega leta zopet postala beseda iz sveta interneta. Prav tako je ADS leta 2010 proglasilo besedo Google za besedo desetletja.

In kaj je sploh #hashtag? Beseda izvira iz Twitterja, ki obstaja že od leta 2006 in ima preko 650 milijonov uporabnikov. Po podatkih naj bi bilo aktivnih preko 72 milijonov računov, ki povprečno dnevno tvitnejo petkrat, kar pomeni okoli 360 milijonov tvitov dnevno. Številke Twitter uporabnikov v Sloveniji so precej manjše – okoli 25.000 uporabnikov, od tega po mojih ocenah okoli 7.000 aktivnih, ki pa tvitajo veliko več, kot pravijo zgornji podatki….

Verjetno vsi poznamo občutek, ko se stanje baterije na mobitelu zmanjšuje in se približuje 5 odstotkom. Takrat nas ponavadi zagrabi panika in mrzlično iščemo polnilec, s katerim bomo ohranili naš stik s svetom. Če ga nimamo, potem imamo problem in takrat začnemo izklapljati tiste storitve, ki nam najhitreje praznijo baterijo.

Sam imam v nahrbtniku vedno avtopolnilec, kabel, s katerim lahko iPhone priključim na računalnik in mu dam potrebno energijo za svoje delovanje, in seveda še nekaj drugih kablov, s katerimi lahko rešim še koga, ki se sooča z enako težavo.

Dejstvo je, da gre razvoj mobilnih naprav zelo hitro naprej. Če smo pred nekaj leti imeli mobitele s črnobelimi zasloni in smo šele kasneje dobili take, ki so imeli majhne, sramežljive zaslone na dotik, si danes ne znamo več predstavljati mobitelov, ki ne bi imeli vsaj 3,5-inčnega zaslona. Razvoj baterij pa ni sledil tem trendom…

Roni Kordiš, alias Had (www.had.si), jedan je od najpoznatijih slovenskih blogera i twitteraša. Kako je sam napisao na svom blogu, vrlo je kritičan prema svemu i svima. Na primjedbe da očito ima previše vremena kada toliko objavljuje na svom blogu, s osmjehom kaže kako neki odlaze u fitnes, salone za uljepšavanje i kafane, dok on – piše. Otvoreno, bez dlake na jeziku. Hadovski!

Nakon sedam godina pisanja bloga i četiri godine aktivnosti na twitteru, šta su nam, po vašem mišljenju, donijeli društveni mediji? Ima li demokratizacija komuniciranja, po vama, neke konkretne učinke?

Kada sam počeo pisati blog, vjerovao sam da blogeri mogu svojim pisanjem promijeniti svijet i stvari oko nas. Da ćemo unijeti promjene i da će blogere, odnosno pasice kojima svojim pogledom opažamo svijet oko sebe, uzeti za mjerodavne te da će se naći sinergija s ozbiljnim medijima koji postoje godinama. Međutim, to se nije dogodilo u onoj mjeri, u kojoj sam to očekivao ili želio. Sigurno je da je jedna od boljih stvari to da svaki korisnik interneta ima mogućnost da napiše svoj pogled i s njim uzrokuje promjene.

Uticaji se prepoznaju. Posebno oni iza kojih stoji zajednica – nekad blogerska, sada twitter ili facebook. Dvosmjerna komunikacija ima velike prednosti za nas korisnike i velike slabosti za one na drugoj strani – koji su prije bili naviknuti samo na jednosmjerne komunikacije. Savremeni kanali, društvene mreže se, naime, ne mogu kontrolisati…..

 

One Response to Kolumne za Mobitel Tehnik in intervju za Media Marketing

  1. S says:

    thanx :)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.