Včerajšnji zapis Spoštovani predsednik vlade, Janez Janša – nisem levi fašist! je doživel zelo dober odziv med uporabniki družbenih omrežij. Več kot 1400 lajkov na Facebooku, 47 retvitov na Twitterju in 12 deljenj na Google+.

Glede na to, da sem že dlje čakal in si želel, da se mi zgodi kaj takšnega, sem bil včeraj navdušen nad tem zaradi dveh dejavnikov. Prvi je seveda sam zapis – da sem končno spisal nekaj, s čimer se strinjajo moji bralci in zadel v srčiko bolečine, ki je nastala v Sloveniji. Drugi dejavnik pa je sama analiza “fenomena” Facebooka na viralnost.

Spodaj so številke iz Google analyticsa za včerajšnji dan, ko sem na blogu zabeležil 7.047 unikatnih obiskovalcev, kar se mi zdi, glede na število deljenj na družbenih omrežij precej malo. Namreč povprečno imam sicer dnevno okoli 3.000 unikatnih obiskovalcev in ob 1400 deljenjih na Facebooku bi pričakoval, da bo število obiskovalcev precej večje.

Sedaj pa k analizi. 7.553 obiskov je bilo včeraj generiranih na had.si blog, od tega preko družbenih omrežij:

  • Source / Visits Pages / Visit Avg. / Visit Duration / % New Visits / Bounce Rate
  • facebook.com / 3,803 / 1.36 / 00:01:18 / 69.31% / 86.20%
  • m.facebook.com / 626 / 1.20 / 00:01:04 / 81.95% / 87.54%
  • t.co / 419 / 1.50 / 00:01:38 / 28.16% / 77.80%

Iz Facebooka je bilo generiranih točno 4429 obiskov, vendar je bil to precej slab promet – bounce rate preko 86%, kar pomeni, da je povprečni uporabnik pogledal zapis in odšel iz bloga.Vendar je bilo včeraj na blogu precej novih obiskovalcev, ki do sedaj še niso bili moji “gostje”. Iz Twitterja je bil vseeno malce boljši promet, vendar ga je bilo za desetino Facebookovega in bounce rate je bil 77%. Twitter uporabniki so moji precej bolj pogosti obiskovalci – samo 28% jih je bilo novih.

In če se zraven dotaknem še Google Adsense oglasov, ki jih prikazujem na blogu – včeraj je bilo zgeneriranih 23 klikov na oglase – kar je skoraj 40% manj od dnevnega povprečja. Torej to vrsto viralnosti ni mogoče ravno najbolj primerno monetizirati. Veliko boljša je monetizacija uporabnikov, ki pridejo na blog preko Googla iskanja.

Suma sumarum – zapis je bil viralen, povezave na spletna mesta, ki jih “social community managerji” objavljajo na Facebooku ponavadi niso tako “lajkane” in tudi sam Facebook poskrbi za to, za razliko od fotografij, ki jih objavite na Facebooku, ki so precej bolj “lajkane”, oz. jih sam Facebook prikaže večim uporabnikom.

Obisk, ki pride iz Facebooka je sicer koristen, za skupno številko obiskovalcev, vendar je tudi precej nekvaliteten, oz. ga je precej težje izkoristiti za “monetizacijo”. Glede na to, da long tail varianta obstaja, bom vseeno še danes preveril, kaj se bo danes dogajalo s samimi številkami, sicer pa lahko sam mirno zaključim, da pri 1400 lajkih, kar pomeni toliko in toliko prikazov uporabnikom na Facebooku, vse skupaj ne rezultira v neke številke nad katerimi bi bil totalno navdušen. In zraven se je potrebno zavedati še dejstva, da je bil zapis primeren trenutku in da je večina ljudi itak proti osebi iz mojega zapisa.

Seveda je to samo in zgolj moja interpretacija. Bi si pa želel videti Google analytics številke, ki jih generirajo objave v “večjih” Facebook skupinah, kajti tam bi se dejansko videlo kaj se dogaja s Facebook objavami, oz. zakaj podjetja še vedno verjamejo, da je tako pomembna komunikacija znamk na družbenih omrežjih.

O tem sem pred časom za Mobitel Tehnik napisal tudi kolumno – Vključenost uporabnika ali klik in prodaja?

Spodaj so podatki iz Google Analyticsa, vendar me zanimajo vaše izkušnje – kako je vplivala viralnost Facebooka na število obiskovalcev na vašem spletnem mestu?!

  • takole izgleda število delitev pod zapisom o Janezu Janši

facebook_had

  • skupno število obiskovalcev za včerajšnji dan

facebook_had4

 

  • obisk iz Facebooka in Googla

facebook_had3

 

  • zgolj obisk iz facebooka

facebook_had2

 

  • število obiskov iz iskanja

facebook_had1