Jan Plestenjak udari drugič in N’toko ima point!

Jan Plestenjak in njegova izjava o vstajnikih je precej razburkala že tako vroče ozračje v Sloveniji v teh dneh – če bi to naelektreno ozračje lahko pomagalo pri kidanju snega, bi bilo precej Slovencev zelo srečnih. Ampak Jan ne bi bil Jan, če ne bi napisal še svoj odgovor, kjer je vse skupaj poskusil še malce bolj razložiti (vir). Ali mu je uspelo, pa je povsem drugo vprašanje!

Da razjasnim razne anonimne nakladancije:

1. Ne zanima me politika. Kljub vabilom nikoli nisem nastopil na predvolilnih prireditvah za nobeno stranko. Rad bi, da nas politika ne bi razdruževala in da ne bi pozabljala na ljudi v stiski.

2. Nisem rekel ene besede proti protestom – nasprotno – prepričan sem, da imajo ljudje na protestih dober namen in da so spremembe nujno potrebne. Ne zdi pa se mi prav, da se davkoplačevalski denar nepremišljeno vlaga v kulturne projekte, ki so namenjeni peščici gledalcev in za katere ni drugega merila kot uspešna prijava na razpis. Naj se raje nudi podpora mladim talentiranim umetnikom, ki potrebujejo dokaj malo, da sploh lahko stopijo na pot ustvarjanja.

3. Za svoje glasbeno ustvarjanje nisem prosil države za podporo in nisem prejel niti evra donacij. Vse stroške svojega dela plačujem sam, vključno s prispevki. Vsa nakazila s strani države so bila za izvedene nastope. Enako kot si vsak delavec za svoje delo zasluži pošteno plačilo. Neprimerno se mi zdi, da se podcenjuje in žali občinstvo, ki posluša mene in mnoge druge pop rock ali narodnozabavne izvajalce z razlago, da smo ceneni – komercialni. Če kdo od nas napiše pesem, ki ni dobro sprejeta, ceno neuspeha plača v celoti sam.

Namesto mojih besed, ki bi izpadle ceneno, mu je odgovoril N’toko v svojih dveh zapisih na to temo. Definitivno priporočam vsakomur v branje!

Če Plestenjaka “zelo skrbi”, ko na protestih vidi takšne preplačane umetnike kot so Roza, Mlakar, Kovačič itd…, potem mene zelo skrbi, ko vidim toliko Jan Plestenjakov v našem parlamentu, na čelu državnih institucij, bank in podjetij.

Toliko ljudi, ki se imajo za uspešne zgolj zato, ker so zadeli na vseh loterijah v življenju: rodili so se kot beli, heteroseksualni moški, z estetsko pravilnimi potezami in vplivnimi starši, povrh vsega pa z nepotešljivo lakoto po denarju in brez kančka načelnosti. Neoliberalizem nadobudnim umetnikom za zgled torej postavlja Plestenjaka, bodočim politikom Boruta Pahorja, mladim poslovnežem pa Janka Medija…Lepi, uspešni beli moški, ki so všeč “navadnim ljudem”. Moški, ki jim je v življenju nekaj uspelo.

Najbrž se ne bi toliko ukvarjal z njimi, če ne bi ti ljudje začeli moralizirati. Resnično pa sem alergičen na njihove vzvišene pridige o tem, kako so “bili v svoji karieri odvisni izključno od sebe”. Nič bolj niste zaslužni za svoje bogastvo kot je kakšen LOL-cat zaslužen za število klikov na njegov Youtube posnetek. Rodili ste se na pravem mestu ob pravem času pravim staršem, in to je vse.

Želel sem razbliniti mit, ki ga je Jan Plestenjak pred kratkim ubesedil: da so državno financirani posamezniki in institucije vedno paraziti, komercialno uspešni pa so vedno koristni. Komercialno uspešni so namreč tisti, ki jim je bilo to omogočeno, omogočeno pa jim je bilo tako, da je država zgradila infrastrukturo, znotraj katere so lahko prosperirali. Sem mnenja, da brez državnega vložka v infrastrukturo ne more biti ne kulturnega, ne kakršnegakoli drugega razvoja. 

Vsekakor ni fer, da Jan Plestenjak kaže s prstom na potratne nekomercialne umetnike. Zakaj? Zato ker je Jan začel svojo kariero na založbi RTV Slovenija in ste vi plačali za vse stroške. Komercialno ni bil uspešen, za izgube pa ste plačali vi. Nastopa zelo malo, in proda relativno malo albumov in kart, nastopanje pa mu nosi denar zato, ker se dogaja znotraj državnih institucij kot je Cankarjev Dom, na državnih prireditvah in žurih državnih firm, za katere plačujete vi. S simfoniki snema za vaš denar, veliko pa pokasira od SAZASa, ki mimogrede prejme največ denarja ravno od RTV in jih povrh vsega toži za 30 miljončkov, vse denar, ki ga boste plačali vi. Če ne bi bilo vašega prispevka, ne bi bilo enega odra v Sloveniji, na katerem bi Jan lahko pel. Torej, kdo je tukaj parazit? 
Zakaj sem dal Plestenjaka za primer? Ker deluje isto kot banke: brez sramu troši naš denar, in ima ob tem jajca očitat drugim, koliko so zapravili. Bahajo se s komercialno uspešnostjo, ki ni nastala zaradi potrebe trga, ampak z manipuliranjem le tega preko državnih in para-državnih institucij. 

In zakaj si želim razbliniti ta mit? Zato ker komercialni uspeh ne sme biti edino merilo vsem prebivalcem Slovenije, če ta hoče preživeti na dolgi rok. Pa pustimo pri miru kulturo, če vam gre ta tako na kurac. Najbrž se strinjate, da komercialna uspešnost ni pogoj za dobrega zdravnika, profesorja, znanstvenika, ali strokovnjake na številnih drugih področjih. Kvečjemu nasprotno, pomeni, da so svojo strokovnost morali prilagoditi na to, kar je všeč množici. Ta pa je ravno zaradi tega pojava vse manj izobražena in zahteva vse bolj neumne rešitve. Začarani krog.

ntoko_mczos_09

  1. Ntoko nima nobenega pointa, kvečjemu kakega premalo. V košaro zmeče 100 različnih nepovezanih stvari, nato pa jih po naključnem vrstnem redu vleče ven in se dere “lejtega!”.

    Izvaja klasičen informal fallacy.

  2. Ne vem no, Plestenjak je podal čisto ok izjavo, tudi njegov odgovor je čisto korekten. Njegovi nasprotniki pa ga popadejo v čist revolucionarnem slogu, če nisi z nami – si proti nam. Ne vem v čem se ti napadi razlikujejo od diskreditacij ki jih vsake toliko časa izvaja Janša in SDS. To je vse ista miselnost. Plestenjak je v svobodni državi izrazil svoje mnenje, do nikogar ni bil žaljiv, kar je pa povedal pa tudi pije vodo. Ampak če nisi na liniji, bum po njem. To je Slovenija.

  3. Problem Slovenije je postal, da kar vsak komentira vse.
    Za Jana pa mogoče samo tole, da model ni ne umetnik, še manj pa kulturnik. In kot je miša Molk enkrat prijavila Predinu, neki v smislu, da Van Morisson tud ne komentira Spajsic, bi tukaj lahko enako ostalo popolnoma neopaženo to Janovo klobasanje. Še posebej s strani umetnikov in kulturnikov.

Komentarji so zaprti.