13. marec 2010 – Mobilne spletne strani operaterjev mobilne telefonije, zapis v katerem sem testiral spletna mesta operaterjev mobilne telefonije v Sloveniji (Mobitel, Simobil, Tušmobil) in bil razočaran, saj nihče od omenjenih ni imel spletnega mesta prilagojenega za mobilno napravo (konkretno iPhone telefone). In sedaj, tri leta kasneje ponavljam zadevo. Ampak najprej malce uverture:
Naš svet vsak dan postaja bolj mobilen – mobilen v smislu mobilnih komunikacij. Dosegljivi smo na vsakem koraku. Z mobilnim telefonom brskamo po spletu, fotografiramo, “tvitamo”, objavljamo na “fejsbuku”, gledamo filme, poslušamo glasbo. Telefon nas navigira, prikazuje informacije o vremenu, in primarnost mobilnega telefona – telefoniranje, je postalo sekundarnega pomena.
Ker v poplavi vseh storitev za mobilne telefone največ “profitirajo” mobilni operaterji, me je zanimalo kako oni skrbijo za nas, ki na mobilnih telefonih uporabljamo zgoraj naštete storitve. Namreč zanimalo me je, kako imajo mobilni operaterji prilagojene svoja spletna mesta mobilnim telefonom. In rezultat?
Za test sem uporabil iPhone 4S in privzeti brskalnik Safari. Pričakoval sem, da bom dobil prilagojeno mobilno vsebino, ko bom obiskal njihova spletna mesta, saj uporabniki mobilnih storitev iščemo informacije pri svojih mobilnih operaterjih na svojih mobilnih napravah! Glede na to, da je zadnje dve leti trend responsive design – odzivni dizajn, ki omogoča prilagajanje spletnega mesta različnim napravam, bi pričakoval, da bodo imeli mobilni operaterji to stvar urejeno.
Rezultati so sledeči:
-
Mobitel – http://www.mobitel.si – spletno mesto prilagojeno pametnim telefonom
-
Simobil – http://www.simobil.si – nima spletnega mesta prilagojenega pametnim telefonom
-
Tušmobil – http://www.tusmobil.si – nima spletnega mesta prilagojenega pametnim telefonom
Zaključek. Na mojem blogu je servirana vsebina uporabnikom s pametnimi telefoni prilagojena mobilnim napravam in drugače oblikovana, kot uporabnikom ki dostopajo preko računalnika. Ker živimo v letu 2013, bi pričakoval, da bodo mobilni operaterji poskrbeli za to, da obiskovalci dobijo kvalitetno vsebino tudi na mobilne telefone, vendar ne enako, kot uporabniki računalnikov.
Si želim preveč? Niti ne. Samo fair play s strani mobilnega operaterja, ki bo razumel, da je naš svet postal mobilen in da “surfamo” preko mobilnih telefonov!
Zakaj sploh vtikam nos v to in si želim, da bi imeli mobilni operaterji spletna mesta, ki bi bila prilagojena našim mobilnim napravam:
- ker je uporabniška izkušnja čedalje bolj pomembna! In obstaja velika razlika med tem ali je mobilno spletno mesto ali pa povsem običajno!
- nakupni proces, oz. iskanje informacij začnemo uporabniki v trenutku, ko nam nekaj pade na misel. Lahko je to med kosilom, ko pred seboj nimamo “kište” in je prva stvar mobilni telefon. Meni osebno precej pomeni, če me nekdo tretira “kot človeka” in mi ponudi kvalitetno vsebino, ki pa je prilagojena moji najljubši napravi
- zavedam se, da imajo mobilni operaterji svoje aplikacije – ampak jaz si ne bom inštaliral aplikacije, da bom našel neke podatke, ki bi jih rad v trenutku imel pred seboj. Torej to ne pride v upoštev!
- mobilni operaterji imajo svoje mobilne portale, do katerih se da dostopati preko drugačnega naslova (ponavadi m. ) kot do njihovega korporativnega spletnega mesta, kjer so vse informacije. Super. Ampak jaz nisem tako vešč uporabnik, da bi se dejansko ukvarjal s tem, saj hočem zgolj in samo informacije – torej naj za to preusmeritev poskrbi sam operater!
- ker se mi zdi higienično – mobilni operater namreč prinaša trende na področju mobilne telefonije, torej bi moral prinašati tudi trende na področju mobilnih, oz. odzivnih spletnih mest in spodbujati ostale portale, da bi imeli njihovi uporabniki prilagojena spletna mesta
Čez tri leta ponovim test in objavim rezultate. V upanju, da bodo boljši, pa pozdravljam mobilne operaterje!
Tudi mobitelova stran ni vredna nič… Če na googleu najdem link do recimo aparata in kliknem gor, mi odpre tole njihovo mobilo stran ampak index page… :) Sux