Grand Hotel Bernardin, ki leži na poti iz Portoroža v Piran, je eden izmed tistih hotelov, kjer sem vsako leto vsaj parkrat, pa vendar zgolj in samo zato, ker v njem potekajo festivali in konference. Hotel ima *****  (5 zvezdic – za tiste, ki vam štetje zvezdic, tako kot meni dela težave) in stoji na odlični lokaciji. Ima svojo plažo in svoj “wellness”, ki ga do sedaj še nisem uspel obiskati. Glede na to, da v njem vsak teden potekajo konference in festivali in podobne stvari, bi ga jaz poimenoval konferenčni hotel (sprejme do 1100 gostovo) – za osnovne sestavine je poskrbljeno, vendar mu manjka cel stvari, ki bi jih pričakoval v hotelu s petimi zvezdicami. Če bi v Sloveniji imeli še kakšen hotel, s takšnimi kapacitetami, bi verjetno NTK konferenca, SOF, Golden Drum, Sempl,… in cel kup drugih konferenc potekalo verjetno kje drugje. Namreč hotel se v zadnjih sedmih letih ni spremenil prav veliko – tudi njegovi zaposleni ni, da o celotni izkušnji niti ne govorim.

Da ne bo pomote – nisem razvajen (mogoče malo!), vendar ko je cena enoposteljna soba pogled morje – nočitev z zajtrkom – 142,00 na osebo, potem pričakujem precej več, kot pa to, kar mi ponujajo v Grand Hotel Bernardinu. Kaj me moti?

  • sobe so premajhne. Za dva ni ravno prostora v omari. Vendar so čiste, čeprav bi bile potrebne “make overja”, da bi bile v trendu s časom. Dobra stvar je, da ima vsaka soba balkon, s čudovitim pogled na morje
  • osebje. Ena izmed stvari, ki mi veliko pomenijo v hotelih je obnašanje osebja. Namreč, če si dovolj pogosto v hotelih, potem pričakuješ od osebja prijazen pozdrav zjutraj, nasmeh in obratno, saj je to edina oseba, katero vidiš zjutraj in ki ti lahko s svojim nasmehom polepša dan. Če tega ni, oz. če so te osebe zadržane in nekomunikativne, potem je občutek čuden. Počutiš se kot tujec. Seveda osebje ne sme biti preveč “razpuščeno”. Seveda pa pričakujem pri postrežbi prijaznost!
  • terasa in postrežba. Kdorkoli je bil v Grand Hotelu Bernardin na kakšni konferenci, je kaj kmalu ugotovil, kje pride do “bottlenecka” pri postrežbi. Na terasi moraš ponavadi na postrežbo čakati 15 in več minut, prav tako pa je moledovanje za račun včasih mukotrpno delo. No, tudi ko ni konferenc se dogaja podobna zgodba. Očitno je osebje cepljeno proti hitrosti. In argument, da je preveč ljudi težko postreči ni primeren – se da tisti čas več ljudi na teraso, ki poskrbijo, da poteka proces nemoteno!
  • hrana v hotelu s petimi zvezdicami. Rad dobro jem. In v hotelu, ki se ponaša s petimi zvezdicami pričakujem vrhunsko hrano, če jim že puščam denar. Ne, ne bom se sprijaznil s tem, da dobim kuhano zamrznjeno zelenjavo (korenje, grah..) in ne, ne morem se sprijazniti s tem, da je hladna predjed enaka za kosilo, kot tudi za večerjo. Da izgledajo sladice, kot bi bile par dni stare in da je izbira hrane omejena na zgolj štiri jedi. Nope, to ne gre v kontekst z zvezdicami, ki jih ima hotel!
  • cvetlični aranžmaji. Plastične rože povsod?!? Nisem ljubitelj plastičnih rož, ravno obratno. Na bruhanje mi gre, ko jih vidim. Tudi na pokopališču jih ne prenesem. Kot vidim plastične rože v restavraciji se ponavadi obrnem, kot se tudi obrnem ko vidim pred restravracijo ribe v “hladilni omari”, ali pa “realne fotografije” hrane v jedilnem listu. Če že nihče nima časa za rože, potem bi bilo bolj smiselno premisliti, zakaj sploh plastične rože v hotelu? Samo zato, da so?
  • cene sob. Edina stvar, ki je v tem hotelu za 5 zvezdic, so cene sob. In ta vikend je hotel poln. Optiki ima kongres, očitno pri njih ni recesije. Maturantje so včeraj imeli svoj ples. Ampak ni pa turistov – so, zdajle na zajtrku ugotovil, da sta v hotelu vsaj dva, ali trije avtobusi upokojencev iz Nemčije, ki so navalili na hrano, kot da bi prvič jedli. Navadnih ljudi, ki bi prišli čez vikend na morje in prespali v hotelu. Za 140 eurov na noč, verjamem, da se nihče ne odloči za kaj takšnega. In potem se sprašujejo, zakaj ni turistov?

Naj bo dovolj, da ne bo kdo pomislil, da imam slab dan in da me vse moti – še daleč od tega. Pogled skozi okno kaže, da bo danes sončno vreme, da ne bo hladno, kot so napovedali in za menoj je prvi letošnji tek od Bernardina do Lucije.

Vendar, če se stvari ne bodo spremenile, bomo lahko v medijih spet poslušali zgodbo o tem, kako je uspešno podjetje šlo v “rit”. Ampak zelo malo podjetij, na področju turizma se očitno zaveda, da smo turizem ljudje. Da je potrebno iti s časom, saj v nasprotnem primeru greš s časom. Predvsem pa, da je potrebno včasih zelo malo, da se stvari spremenijo, vendar jih je potrebno narediti! In Grand Hotel Bernardin bo moral spremeniti par stvari, kajti tudi konferenčni turizem ni več isto, kot je bil! Ni več dovolj samo odlična lokacija in gostje pridejo sami – treba je narediti kaj več. Predvsem pa gostom ponuditi storitev, ki je ne bodo pozabili in se bodo vedno znova radi vračali! In 5 zvezdic zamenjati s 4 zvezdicami!

grand_hotel_bernardin1 grand_hotel_bernardin2 grand_hotel_bernardin3