Nov dan, nov sovoznik v akciji #DSdriver. Tokrat se mi je pridružil Luka Hajdin iz podjetja Httpool, ki pa zadnje leto večino svojega prostega časa posveča projektu CallWith.Me . Že leta 2007 je Luka Hajdin s svojimi kolegi postavil platformo za spletno oglaševanje Toboads, ki pa so jo par let kasneje prodali Httpoolu in razvijajo spletno oglaševanje znotraj njih.

Luka je velik ljubitelj digitalnih tehnologij in ker svoj čas preživlja v idiličnem okolju malce izven Ljubljane, ima tudi precej nore ideje. Obožuje surfanje, doma prideluje, za lastne potrebe, pivo in zadnje tri mesece je delal dve službi naenkrat.

Pobral sem ga na Viču, kjer ima podjetje Httpool svoj sedež in sva šla do Čirota na čevapčiče. Vedno nasmejan in dobre volje ni skoparil s komplimenti za vozilo Citroen DS4, kljub temu da je že dolgo let Audi voznik. V bistvu ga je vozilo precej pozitivno presenetilo. Ker se nisva videla že precej dolgo časa je bila uvertura tipično moška, ampak te podrobnosti bom prihranil zgolj zase.

Luka je bil sprejet v TSstartup inkubator s svojim projektom projektu CallWith.Me , o katerem mi je pripovedoval že več kot pol leta nazaj. Ker me nore ideje, na katere nihče še ni pomislil, pa vendar jih vsi potrebujemo, vedno znova intrigirajo, sva začela najprej debato o inkubatorju in njihovem času znotraj njega. Na koncu se njihov projekt ni uvrstil med dva zmagovalca, vendar jih to niti ne tangira, kajti njihov biznis model je dejansko profitabilen že od prve implementacije. Ker Luka precej dobro pozna startup svet, je njegovo mnenje, da je bilo v inkubatorju cel kup več kot odličnih ekip, s še boljšimi produkti, mi vlilo upanja, da se ta startup kultura pri nas razvija v pravo smer.

Vedno, ko govori o stvareh, ki jih dela z užitkom, se mu nariše nasmeh na obrazu. In ko sva prišlo do Čirota, mi je bil všeč način, kako sta se pozdravila in mi priporočila čevapčiče. Usklajeno, ker je tam velikokrat. Ker je preprost človek, ki mu več pomeni čas doma z družino, kot pa prestiž, čeprav bi si ga lahko privoščil. Ker bolj uživa v drobnih stvareh, kot pa v tem, da bi se šel mladega “jupija”.

projektu CallWith.Me je VoIP platforma, ki spletnim uporabnikom omogoča glasovne in slikovne pogovore v raznolika omrežja naravnost iz brskalnika. Stranke bomo iskali v industrijah online zmenkarij, prodaje, podpore uporabnikom, spletnih in mobilnih razvijalcih – vseh, ki bodo želeli svojim strankam ali uporabnikom omogočiti bolj neposredno komunikacijo.

To je njihov opis, ki pa bi ga jaz vseeno malce predrugačil – CallWith.Me bo namreč uporabnikom “dejting sajtov” omogočal ustvarjanje anonimnih telefonskih številk na katere jih bodo lahko poklicali drugi uporabniki. Klic bo omogočen preko brskalnika, ali pa preko mobilne aplikacije. Omogočal bo preusmeritev na mobilni telefon, ali pa na stacionarni telefon.

Povsem plastičen primer: ženska na “dejting sajtu” ponuja svoje vzdihovanje. Do sedaj je bilo potrebno za to odpreti (v Sloveniji) 090 številko, ki ni poceni. V primeru da “dejting sajt” uporablja CallWith.Me tehnologijo, bo uporabnik, ki bo želel govoriti s to žensko ob vnaprej naloženem znesku lahko poklical njo. Ona ne bo razkrila svoje številke in denar od klica se bo delil med vse tri strani – ponudnika “dejting sajta”, žensko, ki bo sprejela klic in CallWith.Me, ki je technology provider.

Zakaj se tega še nihče ni spomnil, kljub temu, da je ta industrija ena izmed najbolj obsežnih na spletu? Luka ne pozna odgovora, ampak ko je začel raziskovati trg, je ugotovil da je to tržna niša, ki ima milijone in milijone uporabnikov in denar, ki se obrača v tej branži je resnično velik. Ko je sestavljal poslovni načrt, je bil še sam presenečen nad tem, koliko je prostora – pa vendar je mogoče z njihovo tehnologijo, v bistvu samo z vstavitvijo majhnega delčka kode v spletno mesto, v zelo hitrem času implementirati to storitev v vsako obstoječe spletno mesto.

Stvar, ki jo je izpostavil Luka in se mi je zdela fascinantno resnična je vpliv ega na uspešnost startupa. Pri njih nimajo problemov s tem, kajti zavedajo se, da je njihova storitev lahko uspešna v primeru, da bodo vsi v “krogu” zadovoljni. In pri njihovem poslovnem modelu, kjer lahko delijo prihodke, ki pridejo v sistem preko njihovega sistema, ali pa imajo fiskni mesečni znesek na uporabnika, je to win-win situacija. Ne bom jim potrebno skrbeti za marketing, ker bodo same platforme želele da storitev uporablja čim več ljudi, prav tako pa imajo do sedaj podpisanih že toliko pogodb in sistem tudi že deluje, da jim ni potrebno razmišljati o tveganem kapitalu, ki bi ga potrebovali za to, da se prebijejo na trg.

Ker se je Luka skozi pogovor ves čas nasmihal, me je zanimalo zakaj? Ko mi je povedal še nadaljevanje zgodbe, ki jo delajo – da bodo imeli toliko “virtualnih” telefonskih številk, kot jih imajo večji mobilni operaterji po svetu, mi je bilo vse jasno kakšen je njegov plan in zakaj je delal zadnje tri mesece dve službi.

Ker vem, da zadnje leto vari pivo, me je zanimal tudi to, zakaj se ne poda v to industrijo. Odgovor je bil preprost – najprej ta projekt, potem pa pride razvajanje. In ko ti to reče človek, ki je zakorakal v svet biznisa že zelo zgodaj in še vedno vztraja v njem, čeprav bi lahko mirno užival do konca življenja, potem razumeš zakaj to počne. Ker uživa v tem. Ker uživa v vsaki stvari, ki jo počne, tudi ko pride zvečer utrujen domov in ga pričakata dva radoživa malčka.

In smešno – o CallWith.Me zgodbi v Sloveniji ni govora. Ko jim bo uspelo in vem, da jim bo, pa se bo vse skupaj spremenilo in bodo vsi pisali o njih! Bravo Luka in bravo ekipa!

dsdriver_luka_hajdin

dsdriver_luka_hajdin1

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.