O tovornih vozilih, ki se med seboj prehitevajo na avtocestah in s tem povzročajo zastoje in zadnje čase tudi čedalje več prometnih nesreč, sem pisal večkrat. Vedno znova pridem do podobnega zaključka – in pri tem nisem sam. Vozniki tovornih vozil so v času sezone, ko se na naših cestah poveča število vozil zelo moteča zadeva. Povzročajo zastoje, povzročajo panično zaviranje voznikov, ko se iz neznanega razloga odločijo, da bodo šli prehitevati tovornjak, ki pred njimi vozi 89 km/h, oni pa vozijo že s hitrostjo 90 km/h. Zgodba se vsak dan ponavlja in čedalje več nesreč je na avtocestah, ko so v njih udeležena tovorna vozila.

Vsi poznamo podobne zgodbe:

Avtocesta proti Ljubljani, ura 8 in deset minut (pomemben podatek), zapeljem ven iz predora Podmilj in zagledam na prehitevalnem pasu tovornjak, ki prehiteva tovornjak z naloženimi vozili. Vozi 90 km/h po viaduktu po prehitevalnem pasu. Lepo počasi za njim in za menoj se začne ustvarjati kolona.

Bil sem prepričan, da bo tovornjakar prehitel zgolj ta tovornjak, vendar ker je imel pred seboj še par istih tovornih vozil, se je odločil, da bo on naredil po svoje – ostal na prehitevalnem pasu, ker pač on lahko! Gledam v vzvratno ogledalo in kolona je bila čedalje daljša. Prehiti drugi tovornjak in se ne umakne, ampak se odloči, da prehiti še naslednjega?!?! Ko se peljem mimo odcepa Blagovica, se počasi, ampak res počasi umakne na vozni pas in vozi dalje..

Ne, naših policistov ni na cestah, da bi kaznovali takšne voznike – pri nas velja prepoved prehitevanja tovornih vozil ob določenih urah. Sam bi se takoj strinjal s prepovedjo prehitevanja tovornih vozil na avtocestah 24/7! O tej ideji – Popolna prepoved prehitevanja za vsa tovorna vozila na avtocestah! sem pisal že leta 2009, pa vendar se nič ni spremenilo. Upanje, umre zadnje!?!

Kaj bi s tem pridobili?

  • v sezoni, ko na naših najbolj prometnih odsekih Slovenijo prečka preko 150.000 vozil dnevno, bi imeli malce večjo pretočnost. Na avtocesti bi dejansko ljudje lahko vozili z malce višjo hitrostjo po prehitevalnem pasu, saj ne bi bilo zaviranja, ki je sedaj vsak dan prisoten, ko tovornjak skoči iz voznega pasu na prehitevalnega.
  • manj živčnih voznikov, ki sedaj pizdimo nad vozniki tovornih vozil, ki se obnašajo, kot da je velikost najbolj pomembna
  • tovorna vozila precej bolj uničujejo ceste kot osebna – posledično bi imeli uničen en pas in ne “razfukano” celotno avtocesto!
  • tovorna vozila bi porabila manj goriva, ker bi vozili v koloni – vendar bi morali upoštevati tudi varnostno razdaljo, ki jo sedaj ne upoštevajo
  • zmanjšali bi število nesreč, predvsem pa bi ob nesrečah na avtocestah omogočili reševalnim vozilom, da pridejo mimo zamaškov – sedaj se tovorna vozila postavijo na vse tri pasove in tako onemogočijo vožnjo
  • jutranja vožnja v službo bi bila precej manj stresna, kot je sedaj in posledično bi bili ljudje precej bolj sproščeni

Glede na to, da imamo v Sloveniji cel kup strokovnjakov za ceste in varnost in da so za to, da pametujejo da sta alkohol in previsoka hitrost kriva za vse nesreče, bi bilo mogoče smiselno, da bi kdaj taisti strokovnjaki premislili tudi še o kakšnem drugem razlogu, zakaj prihaja do zamaškov in nesreč na naših avtocestah. Samo tako, za razmišljanje mogoče. In lahko si tantieme vzamejo zase! Mene pa naj samo rešijo tovornih vozil, ki delajo “sranje” na naših cestah!

Še par preostalih zapisov na to temo prehitevanja tovornjakarjev na avtocesti:

prehitevanje1

prehitevanje5

prehitevanje_avtobusa

prehitevanje_avtobusa01

20 Responses to Tovorna vozila naj imajo 24/7 prepoved prehitevanja na avtocesti

  1. Matty pravi:

    Hja, ideja je po moje težko uresničljiva. Če bi bili trije pasovi potem ja, pri dveh pa… težko… še posebno če bi zraven vpleten tudi avtobuse (kot je razvidno iz fotke zgoraj).

    možnost je drugačna, podobno kot imajo to urejeno italijani (vsaj na avtocesti do Benetk)… da imajo tovornjaki ob določenih urah (konicah) prepoved prehitevanja… in dejansko nastane na voznem pasu “kolona” tovornjakov, ki vozijo v “zavetrju”… kar je kul, samo kot voznik se osebno počutim nelagodno če stalno vozim po prehitevalnem pasu (žal ne vozim kakega hudega nemca ali terenca, kot je to običaj za vožnjo po prehitevalnem pasu po primorski avtocesti)

    ker sem tudi precej na cesti se mi zdi, da veliko več tovornjakarjev vozi vredu kot pa voznikov avtomobilov… mene osebno motijo tako tovornjakarji, ki prehitevajo neskončno pri 90kmh, kot tisti potentneži, ki priletijo za tabo na prehitevalnem pasu 150+ in blendajo, da luči pregorijo… (najhuje je v nedeljah zvečer na poti s primorske, ko se vsem mudi domov… (ti pa prehitevaš po omejitvah ali še več – 130-140). Zanimivo, da so mi v zadnjem času na slovenskih avtocestah blendali samo slovenci (izpostaviti gre predvsem nemške terence), medtem ko so tujci precej bolj strpno.

  2. Mr.Nighthawk pravi:

    Heh…če si tako nestabilen, da ne moreš počakati minuto, da tovornjak prehiti potem nisi kvalificiran za vozniško dovoljenje kaj šele za na cesto.

    Na 3. in 4. sliki je avtobus ali ne?

    Glede zmanjševanja nesreč si pa poglej statistiko koliko tovornih vozil je sploh udeležnih. Reševalna vozila lahko pridejo do nesreče, če so VSI pravilno razporejeni ne samo tovorna vozila. Mislim, da je večina voznikov tovornih vozil na malo višjem nivoju prometne kulture kot pa vozniki osebnih avtov.
    Iz drugega zornega kot… če si v osebnem vozilu lahko iz 90 pospesiš na 130 v zelo kratkem času. Medtem pa, če si v tovornjaku in se moraš za neko “cjazit” 90 namesto 100 ti pa to dolgoročno lahko pomeni veliko manj vožnje kot sicer.

    Ni problem v tovornjaki problem je, da ljudje ne poznate prometne kulture in znate samo popizdevat na cest, ker cesta ni prazna takrat, ko se nekdo spravi zapeljat.

  3. asdfg pravi:

    Mr.Nighthawk se mi zdi da ne vozimo po istih cestah, ali pa si eden od avtoprevoznikov. Problem je količina tovornjakarjev in njihovo arogantno obnašanje na cestah. Kadar jih je več (beri vsako drugo vozilo je tovornjak) na cesti dejansko zbijajo hitrost prehitevalnega pasa na 90kmh.

  4. asdfg pravi:

    p.s.: če vozim 90 jaz, vozi 90 tudi ti.

  5. drago pravi:

    hej, jaz pa mislim, da če ima kdo pravico prehitevati so to tovornjakarji. on vozi 8 ur v kosu in če teh 8 ur vozi 95 ali pa 115 je za njega velika razlika. jaz sem na cesti redko več kot 2 uri v kosu, pa ne vem, koliko dobim/izgubim, če med tem parkrat krat počakam, da tovornjakar prehiti. pa ne vem, mogoče imam pa samo dobre izkušnje, se mi ne zdi da izgubim veliko. po drugi strani pa če pogledamo statistike (in to govorim na pamet) sem prepričan da več nesreč kot tovornjakarji povzročijo ljudje ki med vožnjo fotkajo in tvitajo in pišejo sms-e.

    • had pravi:

      bi prosil za kaksne objektivne podatke za zadnjo trditev.

      hvala

      • hitri pravi:

        Poglej si uk reklame za varnost v rometu, nobena ne prikazuje tovrnjaka kot povzrocitelja nesrec; vecina prikazuje mlade med pitjem ali drkanjem po telefonu. Verjetno zato ker so anglezi delali reklame na.podlagi kaksnih statisk, a?

      • drago pravi:

        ma težko ti jih ponudim, zato sem rekel, da govorim na pamet. to je le moje mnenje, brez dokazljivih temeljev. samo zdi se mi da je tega več…

  6. Mr.Nighthawk pravi:

    asdf: ne vozim tovornjaka :) vozim pa že več kot 12 let in nikol nisem imel kakšnih konkretnih težav s tovornjaki…počakaš malo in prehitiš.

    tole je pa sicer statistika iz amerike ampak mogoče bo malo razsvetlila.

    http://www-fars.nhtsa.dot.gov/Vehicles/VehiclesAllVehicles.aspx

    p.s. “Light truck” niso tovornjaki, ki so predmet debate. to je pač kombi oz malo večji kombi.

  7. Tomaz Z. pravi:

    Had naj ima 24/7 prepovedi kritiziranja vsega po dolgem in počez;) Globoko vdihnite – vse bo uredu.

  8. oo pravi:

    Tovornjak veliko težje zabremza in ponovno pospeši na vozno hitrost, kot osebni avto. Take it easy – sej boš prišel, kamor si namenjen.

  9. vj pravi:

    Ali te nervirajo tudi tisti vozniki, ki v mestih pred teboj iscejo parking in se zato vozijo precej pocasi? Ali postanes zivcen v kroznih kriziscih (ker tam noben ne zna vozit)? Al pa da voznik pred tabo ne zavije dovolj hitro levo v kriziscu – da se malo pocaka, ceprav bi mogoce lahko ze speljal?
    Imam takega kolega. Blazno zivcnega na cesti. En dan se je vozil po prulah za avtomobilom, ki je iskal parking. Seveda ves zivcen se mu je zalimal za rit. Avtomobil pred njim se bolj upocasni. Kolega zacne blendat, trobit. Un se bolj upocasni, kolega mu ves besen krili z rokami. Tip pred njim ustavi avto. Kolega se zapodi proti njemu, itak penast v glavo. Ko se pribliza vozniku, ta odpre okno in v voznikovi roki gun, usmerjen proti njemu.
    Kolega dvigne roke, se mu opravici in brez besed odideta naprej.
    Kolega se pocuti do konca debilno, ponizano, pac zacel se je zavedat, kaksen totalen kreten je. No, od takrat NIKOLI vec ne pizdi. Ne na cesti, ne kje drugje. Se ne splaca – na koncu pa se celo ugotovis, da je lajf precej lepsi.
    Poskusi tudi ti. Samo 24 ur se ne pritozi nad cimerkoli. And then watch the world change.

    • asdfg pravi:

      Itak. Pa pripravi naj vazelin?

      • Tomaz Z. pravi:

        Hočeš rečt, da če nisi non stop živčen, razočaran, jezen, pesimističen pa to.. da potem nisi pravi moški;) Poskusi tudi ti. Mogoče celo kaj novega doživiš, in to brez vazelina. Mogoče boš lahko na to temo napisal celo cel post ugotovitev. Lahko pa seveda napadeš nazaj in se pretvarjaš, da si zaradi tega še bolj pravi moški.

        • asdfg pravi:

          Ni treba biti ves čas živčen, razočaran in jezen. Važno je da ne postaneš konformist. Kritika nikoli ne škodi (če je res kritika in ne laž).

  10. bbb pravi:

    men je hujši problem to, da so vsi na levem pasu, desni je pa prazen. Vsakič isto, po levem 90-110.
    Tovornjaki sploh niso tak problem.

  11. StiH pravi:

    Moram priznat, da mene ne moti prehitevanje tovornjakov. Jebiga, enkrat mora prehitet romuna pred sabo, ki se fura 10km pod omejitvijo in špara bencin, za sabo pa bremza še celo kolono tovornjakarjev, ki lovijo ure, kdaj morajo kaj dostavit, ali pa kdaj se morajo ustavit in počivat, pred vikendi prit do nekega kraja, predno začne veljat prepoved vožnje, itd… Če si v osebnem avtu, se ti tista minuta čakanja prakitčno na celi poti nikjer ne pozna, oz. jo lahko hitro dobiš nazaj, sploh na AC.
    Bolj me moti varnostna razdalja med tovornjakarji, sploh pri izvozih z avtoceste, kjer je treba včasih s kirurško natančnostjo rint med dva, ki s tako vožnjo dejansko blokirata izvoz iz avtoceste oz. obvzonice. Pa včasih jim dol visi in niti ne zmanjšajo hitrosti, da bi povečali luknjo in spustili predse koga, ki zavija dol (ali pa se hoče vključit na AC). Tole se mi zdi bolj nevarno od prehitevanja….

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.