Personalizirano pivo – zastonj ideja za Pivovarni Laško in Union

Sam še nisem poskusil piva, torej bo moje pisanje baziralo zgolj na opazovanju pivcev piva in pogovoru z njimi. Ideja, o kateri razmišljam že vrsto let, je posledica pogovora z lastnikom podjetja Jones Soda (Peter Van Stalk), ki sem ga spoznal pred mnogimi leti na svojem prvem SOF-u. Njegov koncept, ki ga je uvedel več kot deset let nazaj se je odlično prijel in je bil predhodnik točno tega, kar si sedaj vsi želim – personaliziranih stvari, ob katerih dobimo občutek, da so namenjene zgolj in samo nam.

Na žalost je situacija pri nas takšna, da ni dovolj da pivovarne vsake toliko časa na trg plasirajo novo vrsto piva (oz. bolje rečeno napitek, ki ima nekakšno dodatno aromo) in za promocijo potrošijo gore denarja. Kot tudi ni dovolj, da so pivovarne sponzor vsega mogočega. Namreč v zadnjem času se dogaja to, da se vsak dan novi ljudje odločajo, da bodo sami doma varili pivo. In v Sloveniji je nastalo kar nekaj odličnih majhnih pivovarn – Bevog, Human Fish, HajdyPride… Ki sicer še ne bodo mogle konkurirati Pivovarni Laško, ali Union, vendar suma sumarum, ko je na trgu še kup ostalih pivovarn, se bo njihov tržni delež samo zmanjševal.

V zadnjem času sem opazil, da je cel kup aktivnosti pri Unionu (ali pri Laškem??) povezanih s košarko. Da se odzivajo na te stvari in poskušajo s tem, da uporabniki pošiljajo SMS-e jih nagrajevati z zanimivimi nagradami. Ok. Slovenci smo narod, ki ima rad nagradne igre – sodeč po Facebooku, vendar dvomim, da je kdorkoli od mojih prijateljev, ki spijejo precej piva, dejansko naredil to in poslal SMS. Pa je akcija povsem simpatična, ampak ne dovolj intrigantna. Ampak ne bom pametoval o tem, ker ne poznam strategije zadaj, kot tudi nimam dovolj informacij o celotnem projektu.

Na podlagi situacije, ki je v Sloveniji, predvsem pa tudi na podlagi ideje, ki jo je Coca Cola predstavila pred parimi meseci (personalizirana imena na plastenkah in pločevinkah), sem se odločil, da spišem svojo idejo, ki se “tensta” v mojih glavi že več kot pet let!

  • Sem pivoljubec in želim personalizirano pivo!

Kaj pomeni personalizirano pivo? Ideja je preprosta in vsak pivoljubec je verjetno v življenju že pomislil, da bi bil srečen in zadovoljen, da bi lahko pil svoje omiljeno pivo s svojo sliko, svojim imenom in priimkom, ali pa svojim logotipom! Se motim?

Predstavljajte si, da ima vaš “fotr” 60. rojstni dan in mu prinesete “six pack” piv z njegovim imenom in po možnosti z njegovo fotografijo. Piv ne bo popil, ampak jih bo čuval, kot znajo ljudje čuvati stvari, ki so jim drage in ljubke.

  • Kje je korist za pivovarno?

Je to vprašanje smiselno? V časih, kot so sedaj, ko vsak poskuša pridobiti novo stranko, ali pa novega pivoljubca, je vsaka ideja boljša, kot pa da je ni. In korist za pivovarno je ravno v tem, da se z ljudmi povežejo – saj veste, slogan Uniona – povezani s strastjo. Kaj pomaga slogan, če podjetje ne deluje po tem principu, če se postavlja vertikalno nad potrošnika, namesto, da bi se horizontalno s potrošnikom.

  • Zakaj bi si pivovarna želela česa takšnega, saj se s tem ubije brand?

Pivovarna že sedaj porabi pol “piksne” za to, da oglašuje nagradno igro, ki je trenutno v igri. Posledično bi bila prva stran “piksne” brandirana, vendar z dodatkom personalizacije – prej omenjenimi imeni, slikami, ali pa drugačnimi motivi.

  • Kje je pa “engagement” in ostali “buzzwordi”?

Idejo imam precej dobro razdelano, vendar je stvar odločitve – spletno mesto, kjer lahko uporabnik naredi svoj design in potem dobi “six pack” na dom, ali pa v izbrani trgovini. Vendar veliko večji “engagement” se da dobiti s tem, da se naredi še nagradna igra, kjer pa ljudje glasujejo za najboljše dizajne, ki pa lahko v končni fazi postanejo tudi “mesečni” zmagovalci, oblikovalec pa je nagrajen s količino piva, ki je sorazmerna z njegovo težo.

  • Pojma nimaš o pivu, pa poskušaš pametovati starim mačkom o tem?

Če bi pametoval o pivu, potem bi predlagal sledeče – zakaj ne bi ljudje “ustvarjali” in predlagali nove okuse “napitkov iz hmelja”. Zakaj se tudi tukaj ne bi uporabil crowdsourcing in se izbralo nekaj, kar bi si uporabniki res želeli? Verjetno se pred plasiranjem novega proizvoda na trg delajo fokusne raziskave, vendar dvomim, da te zadanejo v “nulo” to, kar si potrošniki želimo? Malt z okusom breskve je recimo en tak primer, ki ga ne razumem.

  • Ti sanjaš o projektih, pa veš, da so s tem povezani hudičevo veliki stroški?

Vem in verjamem. Vsaka stvar je povezana s stroški, z infrastrukturo, kot tudi s samim transportom. Vendar vedno se najdejo rešitve, ki so ugodne in ki se jih da s sorazmeno majhnimi stroški vplesti v proces. Priznam, procesa proizvodnje v pivovarni ne poznam, vendar dvomim, da je tako zakomplicirano vse skupaj? – če se motim, naj me tukaj nekdo popravi!

  • Zakaj pa ne bi potem personalizirano pivo prodajali tudi v lokalih?

O tem govorim! Si predstavljaš, da bi lahko v svojem najljubšem lokalu, kjer si postal že inventar, spil pivo, ki ima njegov logotip? Definitivno je obiskovanje istih “oštarij” v Sloveniji tradicija, ki so ji ljudje zvesti. In pogled na steklenico Laškega z imenom “omiljenega” lokala je nekaj drugega, kot pa zgolj Laško pivo.

  • Pa si že poskusil svojo idejo prodati pivovarni, ali zgolj in samo pametuješ?

Da bi takšno idejo “poskusil” prodati, bi potreboval veliko več raziskav, kot pa sem jih sam sposoben in pripravljen narediti. Verjamem, da tole ni ideja, ki bi bila unikatna. Verjetno nas je že veliko pomislilo ravno na to, vendar do realizacije še ni prišlo. Mogoče pa bo. Nekoč, nekje. Ideja je potrebovala svoje mesto na “papirju” in če jo pivovarna želi izkoristiti, imam še cel kup dodatnih idej znotraj te.

Vendar je pogled na morje, ki me vabi preveč prijeten, da bi še dlje pisal o pivu, ki ga sploh ne pijem. Bi pa prosil za pomisleke, oz. da raztrgate to mojo idejo, ker le tako se lahko moji miselni procesi izboljšajo in dobim boljše ideje.

greg-minnaar-photo

  1. Pivoljubci ne marijo za embalažo. Kar se mene tiče, je lahko Laško pakirano v barve Severne koreje, obvezno pa mora bit hladno in v zadostnih količinah. Personalizirano = no go, ker gre prehitro, da bi ga čakal. Regular je na voljo na vsaki pumpi in samo ta dosegljivost šteje. Zdaj, če bi pa ceno subvencionirali iz marketing budžeta, je pa druga stvar. Potem bi vrgel kak 6p več v voziček na mesec. Najboljši marketing do zdaj je imel francoski trgovec, ki mi je ob platoju Laškega “podaril” 6l Frupi ledenega čaja. No-brainer ponudba, cela familija je bila zadovoljna, na kasi pa sem bil v minuti. Samo to šteje, ker sem bil čez nadaljnih pet minut že doma in v senci pod jabolkom in užival v zasluženem pivu. No, vsaj meni se je zdelo zasluženo. ;)

  2. Ideja ni slaba. Je pa seveda veliko pomislekov, kot si že sam ugotovil. Vse dobre ideje imajo na začetku nasprotnike. Če je avtor vztrajen, se mu na koncu vse poplača.

  3. “Ideja, o kateri razmišljam že vrsto let, …”
    Da ne razmišljaš o njej, odkar si dobil coca-colo?

    1. nope. ideja je stara ze vec kot stiri leta.. takrat je bil problem v tisku.. sedaj ni vec..

      in ze takrat sem testiral idejo med prijatelji, ki so bili navduseni.. vendar nisem naredil naslednjega koraka..

      1. V vsakem primeru se ideja ne bi prijela. Pivo je pač pivo; pivo kupiš, ko hočeš kupiti pivo; pivo ni pač samo ena izmed gaziranih pijač (kot Coca Cola), ki se na trgu bori za svoje mesto z milijon drugimi, ampak je zelo specifična pijača in je ne boš slučajno kupil zaradi neke marketinške poteze, ampak zaradi same kulture okoli piva. Prav tako je učinek personalizacije časovno zelo omejen na kratko dobo ob začetku akcije, ko je pač in, nato pa zaradi precejšnje nepraktičnosti ni več niti približno koristna. V primeru piva, bi bilo to še precej bolj očitno, kot pri Coca Coli, zaradi že omenjenih zadev.

      2. P.S.
        Dejstvo, da piva še nisi poskusil, se mi zdi naravnost bizarno. Ne rečem, da bi ti moralo biti všeč, niti meni ni, ampak ne poskusiti piva je nekaj neverjetnega. Z njim se srečuješ vsakodnevno, povsod, in da ga v dolgih letih življenja še nisi poskusil, se mi zdi nekako enakovredno, če si v vsem življenju nisi prebral knjige ali kaj podobnega (teh dveh zadev sicer niti približno ne vrednotim enako)… Enostavno ti ne verjamem… Mislim, da se greš na precej neposrečen način snoba.

        1. ok, to, da primerjes nepitje piva s snobovstvom bi se nekako lahko prezivel.. ampak da pises o kulturi pitja piva, pa nekako ne morem.. pivo je pijaca ob kateri ni nobene kulture, ampak je zgolj pijaca, ki jo ljudje pijejo, ko so zejni, ko se ga zelijo napiti.. da bi pa obstajala kaksna kultura pitja piva pa do sedaj se nisem niti videl, niti slisal.. ja, mogoce 0,1% pivcev piva to pozna..

          personalizacija – tudi coca cola nima personalizacija, ampak je vnaprej izbrala dolocena najbolj pogosta imena, ima svoje ucinke.. ki pa niso zgolj marketinski, ampak so dejansko tudi merljivi in otipljivi.. zato sem na zacetku omenjal jones soda, ki je taisto stvar pocel ze pred desetimi leti..

        2. Pri Coca Coli gre za zametek personalizacije, ki je precej bolj praktična kot dejanska personalizacija, ker enostavno ni časovnega zamika med naročilom in prejemom izdelka. Poleg tega se zelo motiš glede uporabe termina “marketinški”, saj to ni nasprotje merljivih in otipljivih učinkov, ampak so marketinški učinki sami precej merljivi in otipljivi in personalizacija je izključno marketinška poteza…

          Prav tako ne razumeš, kaj pomeni kultura piva. To ni niso kakšna pravila, skupnosti, ali kar koli. Definitivno pa obstajajo tradicionalne situacije v katerih ljubitelji piva pijejo pivo in situacije v katerih pijejo ostale pijače. Po koncu napornega dneva, med določenimi vrstami fizičnega dela, ob srečanju s prijatelji… Pivo enostavno ni just another drink…

        3. kdo so torej ljubitelji piva? tisti, ki ga pijejo kulturno, ali tisti ki ga pijejo? kultura piva je podobna kulturi pitja vina.. pri nas.. prakticno nepoznana..

        4. Očitno ne razumeš pomena besede kultura, ki ga napačno povezuješ z nečem elitnim…
          Wikipedia: Kultura (iz latinske besede cultura, izpeljane iz colere, kar pomeni »gojiti«) se na splošno nanaša na oblike človeške dejavnosti in simbolične strukture, ki dajejo taki aktivnosti pomen….

  4. In tako je had spet pametoval o stvari o kateri nima pojma in izpadel bebec na več kot 1 nivoju. Kaj je novega v dolini šentflorjanski ?

    BTW, kako kaj kaže beerstuffu al kaj je že bila tista aplikacija ?

      1. Sarkazem je na mestu, ker si preveč egocentričen, da bi jo dejansko sprejel kot konstruktivno.

        1. in kaj je v stavku:

          In tako je had spet pametoval o stvari o kateri nima pojma in izpadel bebec na več kot 1 nivoju. Kaj je novega v dolini šentflorjanski ?

          konstruktivnega?

  5. “Idejo imam precej dobro razdelano”

    najprej napiše to, potem pa je vse, kar si naštel, navaden dolgcajt. popolnoma nič inovativnega, še manj pa zanimivega za pivce piva.
    se vidi, da ne piješ piva. sploh ne štekaš, kaj pivo v resnici je.

    mimogrede, glasovanje za najboljši dizajn je “engagement”?!?!?!? ne se zajebavat…

    1. kako smesno, kajne?

      no, ko to predstavijo v tujini, potem je vse drugace..

      inovativnega? v bistvu ti tudi pljuvanje, kot se ga gres ti v komentarju ni nic inovativnega, pa te ne obtozujem, da nic ne stekas, da nimas pojma, kaj komentiranje sploh je..

      no, imas res obcutek, da bom napisal idejo razčlenjeno in razdelano z biznis planom?

  6. Personizacija pijač je pri nas že nekaj časa, le da jo delamo za večje stranke, sedaj pa bo kmalu na voljo tudi za privat pivce, pa to ne kar neko levo pivo, ampak pivo vrhunske kakovosti, iz avstrijske pivovarne z največ vrstami piva, uveljavljeno v avstrrijskem slow food združenju…

    Je pa hudo drago personificirat six packe ker nič ne moremo delati na liniji (tisk, etiketiranje, pakiranje), vse ročno, zato je to drago, bo pa kmalu na razpolago na teh straneh za skupno nakupovanje po dostopni ceni cca 2 eur za pol litra – zato večinoma delamo omejitve na nekaj sto steklenic, ker potem je tut steklenica piva kot v trgovini….

    Ko bo stran končana, boste jo kmalu videli tudi tukaj…
    Lp,
    Peter

  7. mislim da je tole s personalizacijo pijače
    eno navadno preseravanje in norčevanje s hrane
    in z milijonov lačćnih ljuid posvetu ki umirajo od lakote ali žeje

Komentarji so zaprti.