Čisto Jadransko morje, neskončno število turistov, ki gredo na večerni sprehod in nakup vseh nepotrebnih izdelkov, ki jih domačini na “štantih” prodajajo. Mešanje različnih govoric, ki so nam vse precej blizu, vonj po starem olju iz bližnje gostilne. Navite cene v lokalih, ker morajo domačini v treh mesecih, koliko traja sezona, zaslužiti za celo leto, da bodo lahko preživeli. Skakanje otrok pred noge na promenadi, tetoviranje s hano in sladoledarji, ki poskušajo biti smešni in zanimivi, ko se igrajo s turisti in jih nategujejo. Par podob iz počitnic, ki so vedno znova enake. Ki se ne spremenijo niti po tridesetih letih. Vendar obstaja še ena podoba, ki pa je vedno enaka, ne glede na to, kam prideš.

Terasa band – saj se verjetno spomnite tega fenomena, ko smo pred mnogo leti s starši hodili na morje v “avtokampe”, kjer so podjetja imela svoje prikolice in potem smo deset dni, oz. deset večerov preživeli ob glasbi iz terase, ki pa je imela par lastnosti, ki so mi za vedno ostale v spominu:

  • vsak večer je bil povsem natančno določen repertoar pesmi, ki se v desetih dneh ni spremenil niti za en sam komad
  • govor pevca med komadi je bil natančno vnaprej pripravljen in se ni razlikoval med seboj
  • šale in dovtipi, ki jih je povedal, te niso mogli presenetiti, saj so bile vedno enake
  • pozivi na ples in poziv k dvigu rok za ploskanje so bili vnaprej določeni
  • fušanje je bilo vključeno – ampak po zadostni količini popitega alkohola je to postal najmanjši problem
  • ljudje so plesali na terasi in uživali v zvokih in bili žalostni, ko je moral terasa band končati z igranjem
  • naslednji dan se je celotna zgodba ponovila in se ponavljala, dokler nismo odšli iz avtokampa nazaj domov
  • naslednje leto, ko smo prišli v kamp – veste, kdo nas je pričakal na terasi???

Na srečo smo bili v avtokampu (v konkretnem primeru govorim o Stoji in Malem Lošinju) samo deset dni in sem nekako še preživel. Če bi bil v kampu tri tedne, kot je sedaj to navada, bi verjetno iskal pištolo, ali pomirjevalne tablete, da bi lahko zadržal. Takrat je bilo drugače in je bil del dopusta. Sedaj, ko nergam nad takšnimi stvarmi, pa ni to več niti zabavno.

Ravno včeraj, ko sem poslušal tak terasa band iz varnega zavetja lokala, kjer so vrteli precej drugačno glasbo, sem razmišljal o podobnosti med terasa bandom in turizmom na hrvaški obali?!

  • dejstvo je, da se na hrvaški obali nič ne spremeni – ponudba je enaka že zadnjih dvajset let
  • ljudje oddajajo stare apartmaje za visoke zneske, cene v hotelih v “glavni sezoni” so navite in brez turističnih agencij nedosegljive večini Slovencev (150 eurov za 4* hotel, polpenzion, za eno osebo!)
  • turisti s seboj prinesejo vse – na obali pijejo vodo iz svoje dežele, pivo, katerega embalaže niti ne prepoznam in zvečer gredo zgolj na promenado in kupovanje izdelkov za otroke, ki stanje par eurov
  • s seboj prinesejo konzerve hrane, trajne salame in edina stvari, ki jo kupijo je kruh
  • gostilne so prazne, ponudba pa je v večini primerov omejena na ocvrte lignje, paniranega osliča, dunajca in pomfri
  • sladoledarji še vedno prodajajo enake šale, kot so jih pred dvajset in več leti
  • in morje je še vedno čudovito, kot je bilo

Namesto da bi združili to, kar imajo – naravne danosti – čudovito in čisto morje, neskončno kilometrov obale, predvsem pa lokacijo, ki je dostopna turistom in vse skupaj naredili človeško, se pri njih nič ne spremeni. Vse ostaja enako, že odkar pomnim. Lažem – cene so vsako leto višje. Sploh v sezoni dobijo faktor 2. In plačevanje z evri je znanstvena fantastika v večini lokalov. Da tega, da bi v lokalu plačal s kartico, kljub temu da se račun giblje okoli 50 eurov, niti ne omenjam.

Po polnoči mesta umrejo – ni več otrok, ni več turistov. Iskanje lokalov, kjer se dobi še kakšna pijača je “mission impossible” in samo par pekarn je še, kjer se lahko turist nasiti in gre s polnim želodcem spat v šotor. Zjutraj ga prebudi ropotanje smetarskih vozil, ki že ob 6. uri pobirajo smeti in skuterji, katerih zvok je ravno tako nadležen kot je zvok komarjev ponoči.

Hrvaška obala in terasa bandi imajo veliko skupnega. Tudi to, da kljub temu, da ne maraš terasa bandov, jih vedno znova slišiš. Podobno velja za hrvaško obalo – kljub temu, da se nič ne spremeni, se vedno znova vračam. In si najdem svoje načine, da uživam. Namesto, da bi turistom ponudili možnosti, da zapravijo svoj težko zaslužen denar na način, da se sploh ne bi zavedali tega, se poslužujejo starih for, ki pa niso več niti zanimive.

terasa_band

11 Responses to Terasa band – na hrvaški obali se ni nič spremenilo v tridesetih letih

  1. ZZ pop says:

    Had, načeloma se seveda strinjam z vsem kar si napisal, le pri cenah hotelov si ga pihnil in pa to, da ima HR svojo valuto in je potrebno to spoštovati. Sicer pa je HR res destincija, kjer je vse jot je nekdaj bilo :-)

  2. Iztok says:

    Zakaj pa bi se karkoli spremenil, če se pa vsi z veseljem vračamo v to čudovito, postano nostalgijo?
    Če komu ne odgovarja, pa gre lahk v Lepeno, se namakat v ledeno mrzlo Sočo in poslušat one men bend v SDS kemp. Very refreshing…že 20 let isto…pa se tud ni nič spremenilo. Ampak Soča in vsa kulisa okoli nje je še vedno čudovita ;)

  3. Aleš says:

    Sorry, spet si ga pihnil mimo kot zadnjič s pivom. Cene niso nič dražje, kot pri nas, še celo ceneje je. Z družino to opažamo že par let na Krku. Laško v Konzumu pred 14 dnevi v akciji 15,99 Kn za 2 (dva) litra. Pri nas je 0,5 (pol) litra 1,10 (ena cela deset) €. Sladoled Twice, 1 (en) liter 10,99 Kn, pri nas 3 (tri) €. In tako naprej …. mlečna štručka in jabolčni zavitek v pekarni na promenadi v Punatu, ne supermarketu, 8 (osem) Kn skupaj. Poskusi to kupit na Tromostovju!

    Za poskušat razumet hrvaški turizem sem rabil 10 let, ko sem delal v branži in na lokaciji, pa ga nisem “skužil”. Tudi mene moti neizkoriščen potencial. Kot da bi metal denar z lopato stran … ampak za razumet slovencelne, ki tarnajo nad slabo ponudbo in vsakoletnimi podražitvami pa verjetno ni dovolj eno življenje. Pismo, saj je njihov turizem, veseli se, dokler traja. Trojka bo prišla tudi na hrvaško obalo in potem bo konec z divjimi plažami, naturizmom za prvo skalo, raziskovanjem skritih kotičkov s tomos 4, s*ksom pod luno in podobno. Ponekod so že začeli z visokimi ograjami in Portorožu podobno infrastrukturo. Kot da gostijo Hildo. Za bruhat.

    PS: Just kiddin’, s*ks pod luno je za vedno.

    • Anonymous says:

      Cenzura besede seks… Faking fake morals…

      • Aleš says:

        Ne, le tekst bi rad spravil v promet. Raje tako, kot da gre v /dev/null. Kar navadi se, UK ni daleč …

    • had says:

      sicer ne vem za cene v trgovinah.. ampak vem, da je 45 kun za mojito, ali pa 25 kun za coca colo precej drago.. vsaj zame..

      da je lubenica 1kg – 10 kun, se mi ne zdi poceni, da v trafiki lahko kupim coca coli po 14 kun, prav tako..

      je pa verjetno res, da je vse odvisno od lokacije..

  4. bjacky2004 says:

    Če že Aleš govori o Punatu – ko sem prvič prišel dol sem za pavšal plačal 900 €, kolk je že zdaj na moji lokaciji? Ti jaz povem – 3100 z zimovanjem. Če prideš pred 1.5. se je nekdo spomnil, da je to v času zimovanja in plačaš osebe extra, kot vsakdo drug, ki nima pavšala, pa smeti 2kn na dan, pa prijava vsakič ko prideš… in kaj so naredili v zadnjih 15 letih? Nič, pa še tisto kar so, bi bilo bolje da nebi. Tolk o tem, pa recimo dodajmo še to, da se je v zadnjih 2 mesecih pivo, konkretno, podražilo iz 15kn na 20. In to je to.
    Še zanimivost:
    http://www.index.hr/vijesti/clanak/tko-to-more-platit-quotnije-turizam-kurva-za-jednu-noc-a-mi-se-upravo-tako-odnosimo-prema-turizmuquot/689052.aspx

    http://www.index.hr/vijesti/clanak/evo-sto-srpski-novinar-kaze-o-ljetu-na-jadranu-quotlepo-sterilno-dosadno-i-skupo-za-pamcenjequot/690561.aspx

    Odlična članka!

    • Aleš says:

      Zakaj se torej vračaš? Sam nikoli več ne stopim v lokal ali trgovino, ki me je razočarala. Mogoče še kdo dobi drugo priložnost, a če to zapravi, me ne vidi niti za božič. Velja tudi za dobavitelja elektrike, serviserja avta, telefoniste, lokalnega peka. Dokler toleriraš nekvalitetno storitev ali izdelek, podpiraš šušmarje in pljuvaš v svojo skledo. Zato ne moreš za podražitve kriviti ponudnika, ki molze vse po spisku (kar je tudi njegov edini moto), ampak se zamisli, komu boš dal svoj težko prislužen denar, da boš na koncu tudi sam zadovoljen prišel z dopusta. Jamrat kako je drago lahko pomeni samo dve stvari: ali živiš preko svojih zmožnosti ali pa si Škot. Drugo je manj verjetno.

  5. bjacky2004 says:

    Ne hodim več, sem prodal prikolico…

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.