Slovenija – dežela, kjer vse stoji in kaj mi storimo?

Ta vikend je eden izmed najbolj prometnih vikendov v Sloveniji. Ves tranzitni promet gre skozi Slovenijo – avtoceste so polne vozil različnih registrskih tablic, ki gredo na Hrvaško, ali pa že nazaj v Italijo, Avstrijo, Nemčijo, Belgijo, Romunijo.. Slovenska turistična organizacija (niti ne vem, kako se imenuje sedaj!?) se hvali z izredno velikim številom nočitev, ki jih imamo v Sloveniji v letošnjem letu. DARS si mane roke, ker tujci kupujejo vinjete. Petrol in OMV si maneta roke, ker tujcem prodajata gorivo in kakšno vodo, če se tujcem ne zdi predraga. In to je to, kar imamo od tisoče vozil, ki peljejo čez našo deželo, vendar se ne ustavijo niti za trenutek in ne potrošijo niti centa pri nas?!

V tej enačbi je pač nekaj narobe – ne to, da se seveda ob takšnih dnevih dogajajo prometne nesreče in nastanejo 10 in več kilometrski zastoji, ampak to, da ne znamo tujcem, ki prečkajo Slovenijo, prodati ničesar:

  • ne znamo jim ponuditi lastnih izdelkov, na katere bi morali biti ponosni – domači med, sadje, “šnopc”, glinene izdelke,…
  • ne znamo jih navdušiti, da bi se ustavili pri nas (zavili iz avtoceste) in si ogledali naše znamenitosti – Postojnska jama je verjetno edini kraj, ki si ga turisti ogledajo?!
  • ob cestah ne vidim turističnih “postojank”, kjer bi lahko turisti dobili informacije o Sloveniji – to, da dobiš ob prehodu meje, ko par ur čakaš na vstop v državo zloženko, pač ni pravi način!
  • podjetja, ki oglašujejo na zunanjih oglasnih površinah v času dopustov ne oglašujejo v tujih jezikih, kar bi bilo povsem smiselno in normalno

Namesto da bi tujcem iztisnili iz žepa kak euro, ali deset, nam to očitno ni v interesu. No, mogoče nam celo je, vendar tega ne znamo narediti?? Kdor je bil v Turčiji, Egiptu, ali kjerkoli drugje na dopustu, se je navadil, da mu na vsakem metru nekaj prodajajo. Da so sicer ti ljudje precej vsiljivi, ampak obstaja vsaj ponudba. Pri nas tudi tega ni. In ker nič več zgolj ne kritiziram, imam tudi predlog, ki je posledica izkušnje, ki sem jo dobil med vožnjo od New Yorka do Miamija.

Na avtocesti obstajajo cestna postajališča, ki jih turisti izkoristijo za to, da gredo na WC! Mogoče nekdo celo natoči gorivo, vendar so ta postajališča nabito polna! In to je tržna niša, ki bi jo bilo mogoče izkoristiti. Zakaj ne bi, tako kot drugje po svetu, izkoristili teh par minut, ko se ljudje ustavijo pri nas in ko otroci dobijo, kar želijo in jim “izpraznili” denarnice. Na takšnih postajališčih bi lahko ponujali domače stvari:

  • domače sadje – katerega ne morejo kmetje prodati in da bi bila stvar še bolj preprosta, bi prodajali sadje v večjih količinah – 3 kilograme jabolk in tujci bi jih kupili
  • domači “šnopc” – turisti gredo na morje za to, da se sprostijo in alkohol je eden izmed dejavnikov, ki lahko to pospeši. Če bi se zapakiral “šnopc” v lep omot in bi obstajala celo lastna znamka, bi bil to prodajni hit. Na Hrvaškem ljudje za to ustavljajo ob cestah in kupujejo njihove alkohole!
  • zastonj degustacije domačih klobas, piva, vode, vina….
  • v letošnjem letu bi lahko predstavljali Eurobasket, ki bo septembra v Sloveniji – prodajali “goodiese”, ki bi jih otroci seveda z veseljem imeli in bi starši rade volje jih kupili – s tem bi delali tudi promocijo dogodka. To, da se nekateri rekviziti dobijo na Petrolovih bencinskih servisih pač ni dovolj – otroci ne gredo v trgovino!
  • na postajališčih bi morali urediti “turistične točke”, kjer bi “animatorji” znali povedati tujcem kaj o Sloveniji – jih animirati, da bi zavili iz avtoceste in da bi si ogledali še kaj drugega, kot tisto, kar je očitno. Strošek? Nizek v primerjavi z oglasom na letališču v Angliji!

Namesto da so postajališča na avtocestah namenjena kajenju in “lulanju”, bi lahko postala zanimiva točka, kjer bi se delalo na prepoznavnosti Slovenije – seveda z malce bolj razdelanim načrtom in enakimi stojnicami, ki bi tudi v tej vročini nudile zavetje in senco. In ne, nobenih plačil za to, da ljudje tam prodajajo – vendar zgolj in samo izdelke, ki imajo domače poreklo!!

Bi šlo?

avtocesta-domzale-sentjakob-zjutraj04.JPG

  1. Ko sta domače sadje in šnopc prvi točki problema in rešitve, je jasno o kako poglobljeni in kvalitetni analizi govorimo.

      1. Bolj pomembno kot to, da si izbral ravno te globalne izdelke (kar je podcenjevanje Slovenije), je da se več kot očitno ne zavedaš, da se turizem še zdaleč ne začne s preprostimi domačimi izdelki in par stojnicami, ki bi jih prodajale.

        P.S: Sem se pa spomnil na tvoj zapis (oz. tvojE zapisE) na temo vsebina je kraljica… Zakaj se teme tvojih zapisov tako zelo pogosto ponavljajo? Kaj ni dovolj, da tole poveš enkrat? Ni bilo ob metal campu dovolj?

  2. Vse lepo in prav. Le da pri nas kjer se ne znajo igrat trajnostno in računat na bodoči dobiček na račun promocije se bodo odgovorni, na tvoje predloge, najprej vprašali kako pobrati davek od prodaje promocijskih izdelkov. In pa: Upam da je fotka iz tvojega arhiva in da nisi danes rinil proti morju. Bajdvej feragosta se je začela :-) dontgoubajautoban :-)

  3. Na podlagi česa (kakšnih podatkov) si zaključil, da se tujci ne ustavljajo in ne potrošijo niti centa?

      1. Ti in tvoje blefiranje. Brez njega napišeš eno objavo na 3 mesece, pa še to so tiste banalne kvazi-filozofske…

      2. Na podlagi česa (kakšnih podatkov) si zaključil, da se tujci ne ustavljajo in ne potrošijo niti centa? In na podlagi česa sklepaš, da bi se tvoji predlogi prijeli in bi tujci vse pokupili? Bo šlo ali več kot kontravprašanje ne premoreš?

        1. Očitno je imel Had kar prav, danes je v Delu članek z enakimi ugotovitvami, kar se tiče ustavljanja turistov v Sloveniji.

        2. ko delas dnevno po 200 in vec kilometrov po nasih avtocestah.. ko si vsak vikend na poti na morje, predvsem pa, ko si vsak teden vsaj trikrat na bencinski postaji, potem ti stvari postanejo jasne..

  4. “Slovenska turistična organizacija se hvali z izredno velikim številom nočitev, ki jih imamo v Sloveniji v letošnjem letu.”

    Vesel bo dan, ko bo ta komunistična organizacija začela spremljati, koliko denarja ustvarimo z nočitvami, ne pa da se ukvarja za zasedenostjo kapacitet, ki je precej nepomemben podatek.

    RevPAR (Revenue per Available Room) – prihodek na razpoložljivo sobo in ADR (Average Daily Rate) – povprečna dnevna cena sobe sta podatka, ki ju uporablja cel svet, razen Slovenije in še par čudakov.

Komentarji so zaprti.