Ležeči policaji mi gredo na živce

Nekaj let nazaj so naše ceste dobile novost – ležeče policaje, ki so jih “cestarji” postavljali povsod, kjer je bila potrebna umiritev / upočasnitev prometa. Takrat so ležeči policaji rastli kot gobe po dežju in na nekaterih ulicah je v razmaku par 10 metrov par teh ovir, ki “naj bi umirjale promet”.

Kruta realnost je drugačna. Ležeči policaji, po katerih se vozim jaz, ne umirjajo prometa, ampak povzročajo zastoje, predvsem pa čudne zvoke, ki prihajajo iz podvozja. Primer: čez ležeče policaje za AMZS-jem na Dunajski ulici (dvojne grbine) ne moreš peljati s hitrostjo višjo od 5km/h. Da tega, da to pomeni tudi uničevanje podvozja, niti ne omenjam.

Vendar je problem še drugačen. Namreč navadna vozila se morajo pred takšnim ležečim policajem dobesedno ustaviti, medtem ko “terenska / SUV” vozila, lahko dobesedno preskočijo takšne ovire. In da je situacija še malce bolj čudna so tudi nekateri ležeči policaji, ki so kot del dvignjenega cestišča (ploščadi), na katerem je prehod za pešče, speljani tako, da udariš ob tla z odbijačem – čeprav nimaš spuščenega, ali športnega vozila.

Glede na to, da lokalne skupnosti same odločajo o tem, kje in kakšni bodo ležeči policaji, je tudi temu primerno vse skupaj. Povsem razumem, da se potem ležeči policaji pojavijo tam, kjer lokalni posebneži želijo, da se “umirja” promet, čeprav ni niti najmanjše potrebe po tem. Da tega, da takšne grbine pozimi cestarjem onemogočajo normalno delo in marsikatero preglavico, niti ne omenjam.

Specifikacije za ležeče policaje so zapisane v tehnični specifikaciji za ceste 03.800:2009, vendar bi bilo zanimivo preveriti na terenu, koliko dejansko se te specifikacije upoštevajo. In v tej specifikaciji sta omenjeni dve rešitvi:

  • Grbina je naprava za umirjanje prometa, ki stoji pravokotno glede na os ceste in je dvignjena nad nivo vozišča. Grbine so trapezne in sinusoidne oblike.
  • Ploščad je naprava za umirjanje prometa, ki stoji pravokotno glede na os ceste, je dvignjena nad nivo vozišča in jo sestavljajo klančine in dvignjena ploščad.

Jaz bi mirno preživel tudi brez ležečih policajev, predvsem pa bi se tega precej veselilo moje vozilo, ki sedaj pri resnično počasni vožnji čez ležečega policaja vzdihuje in stoka, kot da bo spustilo dušo!

Po drugi strani pa, glede na to, da je večina lokalnih cest povsem uničenih in jih niti več ne krpajo, je mogoče tole povsem simpatična rešitev, da se ne zgodi še več nesreč na naših cestah – ampak verjetno ljudje, ki so si “izmislili” ležeče policaje, tega niso gledali skozi to prizmo!?

lezeci_policaji

  1. Rešitev so pokončni stebri, da moraš narediti vijugo z avtom. Videv v Švici, ne uničuje avta in vsi avti so enakovredni. Pa še montažni so in cenejši in lepši.

    1. ta je pa zanimiva.. nisem se videl.. pri nas bi jih podirali :( kot smucarji bi vozili na kolicke :)

      1. A je to nekaj takega, kot na cesti, preden prideš v Kranjsko goro? Tam je neka tak čuden ovinek na sicer ravni cesti? Kot nek otoček na sredini, ko se vprašaš, ali je to del nekega nedokončanega projekta, samo glede na to, da tam stoji že več let, je to verjetno ta nov sistem za umirjanje prometa. Če je to to, se mi zdi res boljša rešitev kot ležeči policaji.

  2. Kolikor mi je zadeva poznana iz sosedje Avstrije imajo pred in po vas/naselju narejene umetne šikane in sicer tako, da moraš v vas/naselje narediti blag S in tako zmanjšati hitrost. Iz vasi pa je ravna cesta. Nekaj podobnega so pomojem želeli pred Kranjsko goro, a je načrtovalec falil bistvo. Tam ne rabiš kaj dosti ustavljat….

  3. ležeči policaji “kaznujejo” vse voznike in njih vozila/amortizerje, ne samo divjake. #fail

    za umirjanje prometa je dobro tudi krožišče…

  4. Had, ali pretiravaš, ali imaš pa zelo bogo podvozje.

    Jaz s Seat Leonom pogosto prehitro zapeljem (poletim) čez marsikatero pozno opaženo ali podcenjeno grbino, pa v vseh teh letih nobenih posledic.

    Raje ležeči, kot stoječi (in z radarjem v roki).

    Edino bližnji stanovalci se mi pa smilijo, ker poslušajo značilne udarce podvozij kamionov.

  5. Meni je pa na AC bolano, ko piše: “Reduce speed!”.

    Pustimo to, da je na vseh drugih avtocestah napis v lokalnem jeziku.

    Me pa resnično zanima, kaj si ob tem misli tistih par Angležev,
    sploh če šopajo po avtocesti zgolj 100 km/h.
    Verjetno zmanjšajo na 90 in se sprašujejo, s čim so si prislužili takšno grobo nevljudnost ;-).

  6. Dobro si zapisal: Jaz bi mirno preživel tudi brez ležečih policajev … Moj 2 leten sin bi bil pa mrtev danes, če jih nebi imeli v kraju. Pred vrtcem so vozili po kraju 60+ (omejitev 30). Odkar so postavil trapezoidne policaje, se ne da noret. Je pripeljal voznik zato pocasi, ga zbil in sin je prezivel. Pateticni ste mi tisti, ki vam je vec za podvozje in amortizerje kot cloveska zivljenja. Ja se se sel na CS zahvalt, da so jih postavl.

    1. zakaj je zbil otroka? lahko zapises razlog? namerno? ali pa je pac otrok skocil na cesto, ker starsi niso pazili nanj?

      1. Sicer je Luka že dobro zastavil – otroci so nepredvidljivi. Starše obtožit (nisi jih ti, nekateri pa jih), da so neodgovorni, ker jim avto zbije otroka – res je da dokler nisi v njihovi koži, nebi bilo na mestu obsojanje. Ko ves čas paziš nanj (ne pravim da so vsi vzorni starši) in v nekem trenutku izkoristijo priložnost. Nenamerno. Recimo soseda, ki seveda nima otrok, mi je rekla zakaj ga nimamo na povodcu … otorka. Naj ga privežemo. Hkrati pa ima psa, ki ga nima kljub zakonu, na povodcu v strnjenem naselju. In ne, nisem ga pazil jaz, ampak človek ki je izredno pazljiv in daje na varnost, pa se mu je kljub temu izvil iz rok in stekel na cesto.

        Hkrati pa lahko dodam, da vsi ležeči policaji niso enako učinkoviti in primerni. Nekateri kljub specifikacijam, da omogočajo normlano vožnko prečkanja 20-30km/h, ne omogočajo hitrosti čez 10km/h.

  7. Roni, tako vprašanje pa lahko napiše samo nekdo, ki nima otrok in ne ve, kako nemogoče je imeti otroke na igrišču ali pred bajto 100% pod kontrolo. Otroci so hitri kot strela, velikokrat nepredvidljivi in naredijo, kar jim v nekem trenutku šine v glavo.

    Pa še komentar na policaje: če že, morajo biti tisti pošteno visoki, da se vsaj normalno pelješ čez s hitrostjo 20-30 km/h. Vsekakor pa ne tisti par cm visoki, ki pretresejo avto ne glede na hitrost in tudi ni nobenega efekta na hitrost, ker samo bolj zaropota pri večji hitrosti.

    1. luka: strinjam se, pa vendar se mi je zgodilo, da sem skoraj zbil otroka, ki se je iztrgal iz rok starsev in skocil na cesto. ce ne bi predvidel tega, bi se lahko koncalo drugace. ali bi bil jaz kriv, sploh ne bi bilo pomembno, jaz bi nekomu vzel zivljenje in kriv bi bil tega, da sem se peljal mimo.

      1. To, da si sposoben predvidet dogajanje, je odlika voznika. Žal pa veliko ljudi ni sposobna žimgavca vklopit, kaj šele da bi se odpovedala telefonu n aušesu med vožnjo. Tudi sam ne vem, kaj bi naredil če bi se mi kaj takega zgodilo. Zato sem pa toiko bolje previdne v prometu. Zavoljo svoji otrok in njim zged in hkrati zavoljo drugih udeležencev.

        Sem videl skrb voznika (v bistvu je bila voznica, mamica), ki niti ni bil kriv, saj je vozil po predpisih. Težko ji je bilo, zato smo ji pa sporočal kako je z njim in da je vse vredu in da že nagaja … da bi lažje prišla skozi.

        Da se temu izognemu je pa bolje preventiva, za raznimi delujočimi ukrepi, kot pa odprta mestna/krajevna središča za dirkanje. Pri nas imamo slepo ozko ulico (srečata se največ dva mala kliota), na koncu ulice je poslovni objekt, omejitev 30 km/h. Deluje, kot da tekmujejo kdo bo peljal hitreje kot 30km/h ne počasneje. Na MOLu so nastavil radar (tist za statistiko in opozorila), table, opozorila … ni delovalo nič, statistiko so toliko časa skrival, da smo se uprl in so priznal da ni druge kot ležeči policaji. Tako da jih v kratkem pričakujemo. V upanju da bo pomagalo.

Komentarji so zaprti.