Nekaj let nazaj so naše ceste dobile novost – ležeče policaje, ki so jih “cestarji” postavljali povsod, kjer je bila potrebna umiritev / upočasnitev prometa. Takrat so ležeči policaji rastli kot gobe po dežju in na nekaterih ulicah je v razmaku par 10 metrov par teh ovir, ki “naj bi umirjale promet”.

Kruta realnost je drugačna. Ležeči policaji, po katerih se vozim jaz, ne umirjajo prometa, ampak povzročajo zastoje, predvsem pa čudne zvoke, ki prihajajo iz podvozja. Primer: čez ležeče policaje za AMZS-jem na Dunajski ulici (dvojne grbine) ne moreš peljati s hitrostjo višjo od 5km/h. Da tega, da to pomeni tudi uničevanje podvozja, niti ne omenjam.

Vendar je problem še drugačen. Namreč navadna vozila se morajo pred takšnim ležečim policajem dobesedno ustaviti, medtem ko “terenska / SUV” vozila, lahko dobesedno preskočijo takšne ovire. In da je situacija še malce bolj čudna so tudi nekateri ležeči policaji, ki so kot del dvignjenega cestišča (ploščadi), na katerem je prehod za pešče, speljani tako, da udariš ob tla z odbijačem – čeprav nimaš spuščenega, ali športnega vozila.

Glede na to, da lokalne skupnosti same odločajo o tem, kje in kakšni bodo ležeči policaji, je tudi temu primerno vse skupaj. Povsem razumem, da se potem ležeči policaji pojavijo tam, kjer lokalni posebneži želijo, da se “umirja” promet, čeprav ni niti najmanjše potrebe po tem. Da tega, da takšne grbine pozimi cestarjem onemogočajo normalno delo in marsikatero preglavico, niti ne omenjam.

Specifikacije za ležeče policaje so zapisane v tehnični specifikaciji za ceste 03.800:2009, vendar bi bilo zanimivo preveriti na terenu, koliko dejansko se te specifikacije upoštevajo. In v tej specifikaciji sta omenjeni dve rešitvi:

  • Grbina je naprava za umirjanje prometa, ki stoji pravokotno glede na os ceste in je dvignjena nad nivo vozišča. Grbine so trapezne in sinusoidne oblike.
  • Ploščad je naprava za umirjanje prometa, ki stoji pravokotno glede na os ceste, je dvignjena nad nivo vozišča in jo sestavljajo klančine in dvignjena ploščad.

Jaz bi mirno preživel tudi brez ležečih policajev, predvsem pa bi se tega precej veselilo moje vozilo, ki sedaj pri resnično počasni vožnji čez ležečega policaja vzdihuje in stoka, kot da bo spustilo dušo!

Po drugi strani pa, glede na to, da je večina lokalnih cest povsem uničenih in jih niti več ne krpajo, je mogoče tole povsem simpatična rešitev, da se ne zgodi še več nesreč na naših cestah – ampak verjetno ljudje, ki so si “izmislili” ležeče policaje, tega niso gledali skozi to prizmo!?

lezeci_policaji