Zadnja dva dneva je v medijih vse polno informacij o dražjih vinjetah in novem vinjetnem razredu, ki jih bomo davkoplačevalci morali plačati za vožnjo po naših avtocestah v letu 2014. Cena vinjete bo 110 eurov in stranka SDS je že predlagala način ponarejanja vinjet! Ker se med drugim vpeljuje tudi dražja cena vinjete – 220 eurov, za dvosledna motorna vozila z višino vozila nad prvo osjo 1,30 m ali več, katerih največja dovoljena masa ne presega 3.500 kg, s priklopnim vozilom ali brez njega.

V javnosti se je pojavilo cel kup ugibanj in informacij o tem – večina jih je bila prepričan, da bodo vsa “večja” vozila morala plačati dražjo vinjeto, kar pa niti ne drži, saj 130 cm nad prvo osjo dosežejo le redka vozila. Zakaj je bil takšen predlog sprejet mi ni jasno, saj če bi si želeli res večji prihodek v blagajno, bi se lahko odločili za katerokoli drugo opcijo in ne za opcijo merjenja višine nad prvo osjo. Ta ideja je povsem neumna – če mene kdo vpraša, saj niti ne pokriva dovolj velik spekter vozil, niti ni nikjer točnega podatka o višini vozila – v homologacijskem kartončku.

Namesto da bi izbrali težo vozila, ali pa število sedežev, da o onesnaževanju okolja niti ne govorim in bi bila s tem precej enostavna zadeva, so se odločili za merjenje višine vozila nad prvo osjo. Če vas je strah, da vaše vozilo sodi v “kvoto”, ki bo plačevala dražjo vinjete – preprosto vzemite meter in ga postavitve na tla, pod prvo pnevmatiko in izmerite višino. Če imate kombi, potem mogoče padete v to kategorijo – pa še to ne padejo vsi kombiji. Vsa ostala vozila pa so izvzeta.

Komu je namenjen novi vinjetni razred? Mogoče Romunom, ki se vozijo s kombiji po Sloveniji? Če bi bila dražja vinjeta za vozila, ki imajo več kot 7 (sedem) sedežev, potem bi se precej bolj galantno rešili tega problema. Ampak NSi že skače v zrak, saj se jim ne zdi to enakopravno – ker obstajajo družine, ki imajo več otrok in se prevažajo naokoli s kombiji! In tiste družine, ki imajo denar za multivane, bodo nabrskale tudi dodatnih 110 eurov za vinjeto. Se motim?

dodatek

Sedaj lahko nadaljujete s komentiranjem mene in mojega stanja..

visina_vozila

35 Responses to Vinjete za motorna vozila z višino vozila nad prvo osjo 1,30 metra

  1. prgrmr says:

    Uporabili so enak kriterij, kot je že včasih veljal za cestnino (ko še nismo imeli vinjet). Enako mejo imajo npr. na Hrvaškem: http://hac.hr/hr/cestarina/cjenik/ Ne pravim pa, da je kriterij dober.

  2. JeBi says:

    Glede na to, da imaš ti 2 avtomobila, hišo, relativno visoko porabo na amex (sodeč po tvojem zapisu), število potovanj v tujino imaš dovolj denarja (oz. kot sam prvaiš: lahko napraskaš) da plačaš za prvo vinjeto 1000 eur, za drugo pa 2000 eur. Se motim? To da imamo najdražje avtoceste, slabo narejene, nevarne,… je irelevantno.

    • had says:

      torej predlagas ceno vinjete na standard posameznika?

      jaz sem placeval letno – pred uvedbo vinjet, za cestnino za eno vozilo okoli 1500 eurov.. torej.. nekje je morala drzava, beri sds, zajebat..

      • JeBi says:

        Ne, Had nič ne predlagam. Bil sem sarkastičen. Želem sem pokazati nevarnost tvoje argumentacije., ki je kot ministrova. Kredit zapade. Treba ga je plačat. In ker pač Dars ne more drugje dobiti denarja (ali pa to ne zna ali noče) bomo dvignili ceno. To v realnem svetu pač ne gre – izhajaš iz podjetništva in veš, da če boš ceno poviševal, se bodo kupci usmerili drugam. Država pa pač izkorišča dejstvo, da ti zapove, predpiše, uzakoni, da ima naravne monopole…Zakaj ne pogledajo znotraj sebe najprej – kaj bi lahko prodali, kje prihranili, (sedež darsa v celju 130 kvadratnih metrov na zaposlenege,…)….kot to naredimo v podjetjih.

      • spam says:

        Nisi ti temveč firma – potni stroški… in še to velikokrat fiktivni. Sedaj pa ne moreš tega prebolet – ,da ti je Janez omejil možnosti goljufanja države.

  3. sasa says:

    Res so mi bedni komentarji v stilu, če imajo kombi, potem imajo tudi dovolj denarja za najdražjo vinjeto! Ne sodi ljudi po svoji presrani riti, ker nimajo vsi take sreče (staršev?), kot jih imaš ti ali kdo drug s tako glupimi komentarji. Mogoče se pa nekdo komaj preživlja s čistilnim servisom in za opravljanje svojega popoldanskega s.p.-ja potrebuje kombi, da spravi notri vse metle in hkrati je to edini avto družine, ker si nadstandarda pač ne morejo privoščiti? Nevem, samo ugibam, da so med vozniki kombijev tudi taki osebki in ne samo ljudje, ki ne vejo kam z denarjem in si za svoj hobi kupujejo vozila višja od 1.3m.

    • had says:

      mogoce, ne vem, ugibam.. ja.. tako, kot jaz.. in kje je problem? da ne smem imeti svojega mnenja? ti pa ga imas lahko?

      • sasa says:

        Pohvalno, da imaš svoje mnenje. Gre se za to, da gledaš na stvari izključno iz svoje pespektive. To je pa narobe. Zato tudi imamo tako stanje v državi,. Ker tisti, ki jo vodijo, niso nikoli občutili realnega sektorja. In zato se jim, tako kot tebi, cena vinjet najbrž ne zdi čisto nič problematična. Maš trakor – opa, plačaj trojno, saj imaš sigurno zraven še tri pluge, s katerimi sigurno mastno služiš…

        • had says:

          samo svoje mnenje lahko gledam in upostevam.. ne odlocam o nicemer.. in zato imam lahko svoje mnenje.. :)

          ne, cena ni problematicna.. ce je komu, mu ni potrebno kupiti vinjete?

  4. Mare says:

    Po tvoji logiki lahko družine, ki imajo denar za multivane kupijo mleko namesto po 1€ za liter po 1,20€ za liter. Bodo že nabrskale, ne?

    • had says:

      se ti zdi res to moja logika? samo napisal sem, da tisti, ki imajo denar za multivane (cena 30+ k eurov) imajo tudi 110 eurov vec za vinjeto.. in ja, unicijo vec ceste, kot pa nekdo z dvosedom!

      • sasa says:

        Po čem sklepaš, da so tisti posamezniki plačali 30+k za ta avto? Si kdaj pomislil, da kdo v življenju kupi tudi rabljen avto?
        Znanec je po nekem naklučju, ki ga ne nameravam omenjati tukaj, kupil rabljenega bmw-ja za popolnoma enako ceno, kot je en drug kolega kupil novega cliota. Torej popolnoma različna avtomobila za popolnoma enako ceno. Lahko le ugibaš, kakšnik opazk je kar naenkrat deležen ta z bmwjem. Od tega, da neve kam z denarjem, do tega, da je nadut, in vse kar paše k slovenskem razmišljanju tega nivoja. In kakšnih opazk je deležen ta s cliotom? Prav nobenih. Skrit v sivo povprečje, ki ni z ničemer izstopal.
        In po čem TI sklepaš, da so ljudje s temi kombiji polni keša?
        Kako ste omejeni!

        • had says:

          ko ze primerjas neumne stvari med seboj:
          vzdrzevanje bmwja vs clia
          gume bmw vs clio
          registracija bmw vs clio

          bodi dovolj..

      • Mare says:

        Tvoja logika je: če si lahko nekdo privošči storitev/izdelek X, je prav, da za storitev/izdelek plača Y. Saj nisi osamljen v tem – v deželi, ki slavi povprečje, ste večinoma taki.

  5. Mare says:

    Lapsus. Popravek: če si nekdo lahko privošči dražjo storitev/izdelek X, je prav, da tudi za storitev/izdelek Y plača več.

  6. sasa says:

    Had, če že sprašuješ. Vzdrževanje bmwja ni popolnoma nič dražje, kot vzdrževanje clia, ker se bmw, če primerjaš clia ali bmwja v enako dolgem časovnem obdobju bistveno (BISTVENO) manj kvari (sprejmem pa možnost, da imajo vsi, ki jih poznam, da ga vozijo strašansko srečo v življenju). Kar se pa tiče samega servisiranja in dodatne opreme, so pa to stvari odločitve posameznika (tudi bmw je lahko osnoven in tudi clio je lahko do daske napimpan, clio se lahko servisira pri uradnem serviserju, bmw pa mogoče pri neuradnem).
    Ampak tukaj NE GRE za primerjavo clia ali bmw-ja, če še nisi dojel. Gre za tvojo prepotentnost in nesprejemanje dejstva, da nimajo vsi na tem svetu enakega pogleda na življenje kot ti.
    Glede na tvoje zapise, ne samo tega, ugotavljam, da imaš izjemno vzvišen pogled do vseh drugačne mislečih in živečih oseb. Iskreno ti želim, pa verjemi, da dobronamerno, da se v svojem čudovitem življenju nekega dne nepričakovano znajdeš na (takšnem ali drugačnem) dnu in tam tudi ostaneš nekaj časa. Ker takrat boš šele ugotovil, da ima življenje tudi malo drugačno perspektivo. In verjemi, da te bo takrat ob prebiranju tvojega bloga pošteno sram.
    In še enkrat, da bo za zihr: ne gre za primerjavo clia in bmwja, da neboš spet z vzdrževalnimi stroški prišel na plano.

    • had says:

      ti potegnes ven primerjavo, ki nima repa ne glave. ko ugotovis, da ne gre skozi, gremo ad hominem..

      • sasa says:

        Bogi si. Daj, kar nadaljuj o stroških, se boš lahko mogoče spet razpisal, dobro ti bo delo.

      • Miki says:

        Had, radi bi ti samo raložil, da obstajata dve plati medalje in da splošno razgledan in moralen človek mora pogledat na obe. Kaj predlagaš potem za družine z večimi otroki? Dva cliota (vse x2 stroške)? Pa veš da se v cliotu po navodili proizvajlca sme peljati max 2 otroka (sem preveril 3x)? To pomeni za družine z večimi otroki veliko oviro. Ok, drugo vprašanje/argument, ki ga voham za vogalom – kdo jim je kriv, da imajo tako veliko otrok (slabe izkušnje iz kakih drugih člankov)? Načeloma lahko človek to reče, se pa ne zaveda, da prvih nekaj let država malce spodbuja (ponekod) več otrok, potem so pa ti otroci davkoplačevalci, vsaj 30 let! In ja, iz njihove plače bo šlo za nas ostale penzioniste (ja če o Slovenija še živa).

  7. vj says:

    Had, smilis se mi. Ampak upanje umre zadnje, tako da, ne daj se. Saj bo bolje.

  8. ana nym says:

    No, če pustimo stroške in primerjave med bmw-ji in clii, a bodo Dars-ovi uslužbenci z metri merili avte, da vidijo v katero kategorijo spada? Če se spusti malček zraka iz zračnice, bo morda “padel” v nižjo kategorijo? To, da je postavljena za kriterij odločanja kar ena mera, ki je proizvajalec ni uradno določil/zapisal, je smešno. Me prav zanima na katerem zelniku je zrasla ta glava in njena ideja.
    Se pa strinjam, da enoprostorce in terence ne gre stavit skupaj. Naši sosedje, ki imajo malo večjo družino od slovenskega povprečja, vozijo enega starega, razškatlanega enoprostorca (tistega, ki so si ga pač lahko ‘privoščili’ – z eno delavsko plačo) in jim bo višja cena vinjet skoraj nedosegljiva. So pa že rekli (in verjetno niso edini), da se pač ne bodo vozili po avtocestah. Ko bo treba v Ljubljano k zdravniku (en otrok je kar pogosto tam, doma pa na Primorskem), se bo pač šlo zjutraj eno uro prej. Takle mamo, a ne?
    Kriva bo seveda trenutna oblast, ne pa Janševa, ki je preračunljivo uvedla vinjete in postavila njih ceno, navkljub opozorilom strokovnjakov, da je cena prenizka in da jo bo treba prej ali slej zvišati. Je že Janša vedel, da bo naslednji oblasti padla podpora, ker bo treba ceno popraviti. Nam pa seveda nobena vladna odločitev ni povšeči, če udari po našem žepu.

  9. ana nym says:

    sem pozabila napisat, da se vedno, ko vidim terence na cesti, sprašujem zakaj jih ljudje imajo. zakaj dajo ogrooooomno € za prevozno sredstvo (ne morem napisat ‘avto’), ki naj bi ga vozili po ne-cestah, a ga ne, ker ga je seveda škoda. tako dragega prevoznega sredstva pa ja ne sme opraskati kakšna rogovila, ga zamazati z blatom idr.
    no, taki bi pa morali plačati več za vinjeto. ker itak ne bi smeli biti na avtocesti ampak nekje na neurejenih terenih :)
    ja, ok, pretiravam, ma terenci mi grejo na živce. toliko.

    • RangeRover says:

      poleg tega da so zaradi mase veliko varnejši,
      večina današnjih terencev porabi manj kot par let star osebni avto, znebi se neumnih predsodkov

  10. Sašo says:

    Kriterij, ki so ga pogruntali na ministrstvu, kaže kakšni bedaki se skrivajo na naših ministrstvih. Marsikateri je kupil diplomo in se skril za dobro plačano funkcijo na ministrstvu, potem, ko pa dobi nalogo, dobimo tole. Zanimivo je tudi znanje tujih jezikov teh kadrov. Naša vrla predsednica govori angleško kot indijanec v ameriški kavbojki, ko pa mora prebrati pozdravni nagovor v slovenščini, ga zdeklamira, kot se je naučila v osnovni šoli. Pa še nekaj. Nobene zveze nima povezava z neekološkimi vozili in cestnino.
    A je že kdo pomeril Smarta?

  11. Ali says:

    @all: “splošno razgledan in moralen človek” – had??
    Pa kaj je z vami??

    • ana nym says:

      jao Ali :(
      ja, jaz mislim, da je had splošno razgledan človek. sicer ga osebno ne poznam, a po njegovih zapisih to lahko sklepam. ima svoje mnenje in ga pove (meni se zdi, da ga pove na lep način). če se pa z njegovim mnenjem ne strinjaš (torej imaš svoje, drugačno mnenje/pogled na svet), je to tvoja stvar. lepota razgovora je v tem, da se o zadevah, o katerih (logično!) nimamo vsi istega mnenja, normalno pogovarjamo, se ne kregamo in se ne zmerjamo z nerazgledanostjo ali nemoralnostjo. če so tvoji argumenti močnejši, boš morda nasprotnika prepričal, da spremeni svoje mnenje, oz. mu boš s svojo razgledanostjo in moralnostjo razširil obzorja.
      imaš možnost, prepričaj nas!
      sploh pa, če si že potrudil “komentirati”, zakaj ne komentiraš članka zgoraj, zakaj si spravil na avtorja?

      • Miki says:

        Razgledan pomeni po SSKJ poučen človek. To pomeni da poznaš vse plati. Dodal sem moralen, da če že poznaš vse plati (mislim da Had ni videl vseh posledic in možnosti, verjetno nenamerno) s svojo moralo izbereš človeško pot (per hominem).

        Ja drgač pa pravjo – s polhno ritjo se da srat. Naši politiki, levi in desni.

        • Ali says:

          Ok. Brez jao z moje strani.
          Hada imam v twiter feedu, da vidim, katere neumnosti se sprozajo v domacih krajih.
          Nisem si vzel casa, da bi @had zamenjal z boljsim.
          Sklepajoc na tvoje pozitivne sodbe o tem avtorju, je mogoce sklepati, da hodis priblizno v srednjo solo.
          Glede na to, dobro, da sodelujes, da razmisljas. In napredujes.
          Sicer pa, ko preberes dva prispevka tega avtorja, ti je ali pa ti bo jasno, kaj bo prihodnjikrat pisalo pod novim aktualnim naslovom, da bo vsebovana pribljizno ena kletvica, slepa argumentacija, brezvezno zavajanje, vse pa popolnoma brez vsake vrednosti, vsebine in se en prozoren poskus vzpodbuditi odziv.
          Pustimo pa brisanje primernih komentarjev, bedno promocijo in…

  12. Mark says:

    Če ima nekdo kombija recimo ni nujno da bo pa že napraskal tistih 220 EUR za vinjeto. Kot je že nekdo omenil ljudje kupujejo rabljene avtomobile, potem so tu družine z večimi otroki recimo, razni samostojni podjetniki, ki mogoče že tako komaj shajajo glede na vse davke in ostale stvari. Načeloma je res da če avtocesto vsakodnevno uporabljaš za vožnjo v službo in nazaj je vinjeta še vedno relativno poceni. Tudi ta kriterij z višino nad prvo osjo je malo smešen. Lahko bi se spomnili kaj bolj ekzaktnega recimo teža vozila, število sedežev itd. Strinjam se tudi s tem da družinam z večimi otroci subvencionirajo del vinjete itd.

    Vglavnem ljudje z dobrimi službami pogosto zgubijo stik z realnostjo in vidijo samo sebe. Brezposelnost v Sloveniji je 12% (uradno), povsod nam navijajo davke, gospodarsto tone ampak dokler dobivajo mesečno plačo, ki ni ravno slaba jim je več ali manj vseeno. Saj ne da bi komu želel kaj slabega ampak kakšnega od teh bi za ene pol leta zaposlil pri kakšnem SPju kjer mogoče tista plača konec meseca ne bi bila tako samoumevna kot je sedaj. Pa mogoče bi bila kakšen mesec malo slabša ker je bilo pač manj prometa in posledično zaslužka, ali ker mogoče delo ne bi bilo dobro narejeno. Kakšen mesec jo mogoče ne bi bilo, kakšen mesec ne bi bila točno na dogovorjeni dan itd. Potem bi jih pa še enkrat vprašal kaj mislijo o ceni vinjete pa kaj o davkih v Sloveniji pa gospodarstvu itd.

    Sem probal oboje in vem kako je. Ko ni vse samoumevno boš pomislil v katero trgovino boš šel (Mercator, Spar, Lidl..) kaj šele o tem ali boš dal 90 al 110 ali pa mogoče clo 220 EUR za vinjeto. Iz konfortne cone ko imaš vse govort je vedno najlažje. Treba pa je bit objektiven in upoštevat tud druge možnosti. To pa manjka praktično vsem vladam ne glede na to kdo pač je v vladi.

  13. Mark says:

    Še tole manjka na vrhu sem pozabil kopirat iz editplusa :)

    Sodit ljudi po tem kakšen avto vozijo je malo mimo. Poznam kar nekaj takšnih ki bi si z lahkoto privoščili boljši avto kot ga vozijo pa si ga ne ker vsem avto pač ni prioriteta v življenju. So seveda tudi takšni ki zaslužijo 600 EUR na mesec pa bo vzel BMWja na lizing samo zato da se bo pač vozil z BMWjem.

  14. Janč says:

    Torej bomo v prihodnje videvali več kombijev s spuščenim podvozjem.

    In več jeznih oglobljenih turistov in ostalih EU sodržavljanov, ki bodo počasi imeli dovolj nenehnega spreminjanja pravil igre.

  15. Janč says:

    Že kar vidim kontrolorje, kako se pravičniško izživljajo z metrom nad malce revnejšimi sodržavljani EU.

  16. Anonymous says:

    90% slovencev kupuje avto na lizing ali pa rebljenega bmwja ali audija ali passata..ker so pa hudi..zakaj bi se vozu v cliotu ali meganu…ceprav vecina teh nima za burek.in potem so ti lepi avti doma parkirani oni se pa vozijo z busom v ljubljano ker prevec pijejo.in ko pride trenutek za placat zavarovanje je cista panika!ce bi imeli normalen avtobi mogoce tudi kaj ostalo za vinjeto,kakor koli vinjete so predrage..od vseh drzavah okoli nas imamo skoraj za polovico drazje vinjete ..razen avstrije .pa imamo poleg tega se najgrse ceste! svicari imajo vinjeto za 33 evrov …a place so pa 3krat visje od nasih ????wtf?…a ceste so najlepse v evropi .!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.