Lansko leto sem na Golden Drumu poslušal odlično predavanje Trevanie Henderson o fluid networkih. Navdušila me je s svojo idejo, oz. njeno razlago ideje, o kateri sem, sicer na malce drugačen način, sam sanjaril že dlje časa. Kmalu po tistem sva skupaj z Lesijem začela razmišljati v tej smeri – produkt je Dluxe in če ne bi bilo toliko težav, kot sva jih imela, bi bilo vse skupaj že veliko prej pripravljeno, da se pojavi na trgu. Po malce manj kot pol leta, ko operativno delujeva na trgu, ugotavljam, da je ta način zanimiv, predvsem pa da je v teh časih nujen.

Zakaj fluid network?

Zavedamo se, da je recesija pritisnila tudi na agencije, ki posledično odpuščajo svoje zaposlene, ki so jih potrebovali v času prosperitete in v času, ko je bilo ta dejavnost veliko bolj cenjena, kot je sedaj. Sedaj naročniki želijo hitre rezultate za čim nižjo ceno in agencije s 50+ zaposlenimi imajo precej velike stroške z vsem tem. Ideja fluidnih mrež je ravno v tem, da postanejo agencije vitke, oz. da je v njih zaposlenih par ljudi, ki skrbijo za naročnike, vse ostale sodelavce pa izbirajo iz “poola”, ki ga sami ustvarijo. In to je za velike agencije odlična rešitev v tej situaciji, ko se morajo prilagajati trgu, saj so ti sodelavci plačani projektno in dajo veliko večjo dodano vrednost, kot jo dajo zaposleni, ki itak dobijo mesečno plačo (če vse skupaj precej posplošim). Takšni projekti sodelavci se namreč veliko bolj potrudijo in naredijo boljše rešitve, prav tako pa se zavedajo, da je od tega odvisno njihovo “preživetje”, oz. nadaljne sodelovanje z agencijo.

Kako si sam predstavljam fluidno mrežo za agencijo?

  • od 5-8 zaposlenih, ki imajo v rokah vajeti podjetja in v katerem so tudi solastniki, saj s tem dajo del svojega življenja svoji mreži. Ti ljudje so kompetentni za svoja področja in si sami izbirajo svoje projektne sodelavce
  • povezovanje ni samo na enem delu, saj se takšni fluidni modeli lahko poljubno širijo in ponudjo svojim naročnikom dodatne segmente, ki jih sami niso bili sposobni zagotoviti
  • odnos med zaposlenimi ne gre več v vertikalni smeri, ampak ga sestavljajo horizontalni modeli, ki se pripenjajo na osnovo (dvo nivojsko, kar je precej lažje za samo kontroliranje, oz. upravljanje)
  • pool sodelavcev se lahko gradi na več način. Headhunting, kjer imajo potencialni sodelavci iz različnih koncev sveta možnost predstaviti svoje projekte in kreative (cel kup takšnih primerov že obstaja Behance) in jih lahko agencije dobijo za svoje projekte, ki so vezani na regijo, oz. na konkretne rešitve
  • naročnik dobi najboljše rešitve, ki so končane v roku in za katere lahko plača precej manj, kot pri tradicionalnih agencijah, kjer so stroški birokracije precej večji (v bistvu je to postal največji problem vseh agencij, saj namesto da bi se ukvarjale s kreativnimi rešitvami, se ukvarjajo s papirji)
  • fluidne mreže so v bistvu swat teami, ki lahko rešijo še najbolj zakomplicirane primere s kompetentnimi ljudmi, ki so že delali na podobnih primerih
  • vsa komunikacija poteka digitalno, kar je na začetku lahko problem, vendar ko se vzpostavijo pravilne metrike in pogoji, vse skupaj postane precej bolj preprosto in obvladljivo, predvsem pa ne prihaja do nerazumevanj, ki smo jih sicer navajeni

Edini problem, ki lahko nastane pri takšnih vrstah agencij je, da mu naročnik ne zaupa, oz. prepričevanje naročnika, da kljub temu, da ljudje ne sedijo v isti pisarni lahko naredijo delo, kot je bilo obljubljeno. Ampak saj zadnjih 10 let poslušamo zgodbe o delu od doma – in fluidne mreže temeljijo ravno na tem. In ravno v tem, da ti naročnik zaupa, je celotna poatna, ki bi jo morale razumeti tako agencije, kot tudi naročnik. Edino tako se da delati dobre kreative, oz. prinašati rezultate. Oz. kot je Bruketa Žinič izjavil: od nas naročnik ne pričakuje, da mu prinesemo kreativo, ampak da mu ponudimo rešitev. Sam se povsem strinjam z izjavo, vendar bi jo malce raztegnil – ne  bomo vam prinesli rešitve, ampak vam bomo dali rezultate! Kajti rezultati so, v tem času, vse kar šteje!

Ja, prihodnost je tukaj in čas je, da se zajaha val, ki prihaja. Prvi bodo to izkoristili, s cenami bodo konkurenčni tudi tistim, ki gredo v dumping, ampak njihovo rešitve bodo lahko precej boljše, kajti v proces bodo vpeli ljudi, ki ne gledajo stvari od znotraj, ampak od zunaj – tako, kot bi jih morali marsikdaj!

dluxe

4 Responses to Fluid network – Dluxe – leto dni kasneje

  1. Andrej pravi:

    Malo preglej še spletno stran in malo bolj razloži za kaj gre. Neukim obiskovalcem bo po moje bolj malo jasno.
    Napake na strani (hiter prelet)
    Kokain prevedeno v angleščino je cocaine. V razdelku What we do je namesto texta Lorem Ipsum , kar je smešno ko potem klikneš na Are we good in tam piše the best. Ne vliva zaupanja. Pri izpolnjevanju obrazca (če ne izpolniš required fieldov se pokažejo samo neki kvadrati namesto label, verjetno bi moral biti nek error message).

    Drugače pa zanimiva ideja :)

    • had pravi:

      pikolovec :)

      sicer pa hvala za to.. vem vem.. kovaceva kobila je vedno gola.. in tudi sajt ni do koncan, niti ni referenc :) cez vikend se lotim tega )

  2. Anonimno pravi:

    Še 2 leti in 2 nagradi, pa se obeta nova objav v stilu:
    https://www.had.si/blog//2013/10/04/oust-me-danes-in-nikoli-vec/

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.