O spamu sem že večkrat pisal. Resnično mi gre na živce, če začnem prejemati elektronsko pošto z najbolj noro dobrimi in kul ponudbami, čeprav se nanje nisem prijavil in se ne bi niti v sanjah. Verjamem, da obstaja cel kup ljudi, ki uživa v tem, da imajo vsaj dan svoj elektronski naslov napolnjen z “newsletterji”, najboljšimi ponudbami, specialnimi popusti… No, jaz ne sodim med te ljudi.

V zadnjih nekaj tednih sem prejel že cel kup spama od podjetja Popusti2 – očitno gre za popuste na kvadrat, kar jih uvršča med še ene ponudnike “kuponov”, oz. hudičevo ugodnih nakupov. Ko sem prvič prejel elektronsko pošto iz njihovega info naslova, sem preveril, kdo stoji za tem spletnim mestom – Areafin skupina d.o.o., Vojkovo nabrežje 32, 6000 Koper. In v tistem trenutku sem tudi stisnil unsubscribe gumbek na koncu elektronskega sporočila. Za vsak slučaj sem naredil “printscreen” in počakal par dni.

spam_popusti2_1

Seveda sem dobil ponovno elektronsko sporočilo, z najboljšimi ponudbami. In to se ni končalo. Sekvenca pošiljanja elektronskih sporočil je tako pogosta, da tudi, če bi že imel namen kaj kupiti, bi se premislil in definitivno ne bi nič kupil. Aja, še dokaz:

spam_popusti2_2

Glede na to, da se jim gre očitno za prodajo in se poslužujejo tudi stvari, ki so na meji zakona – verjetno bi bi bilo zanimivo videti, od kje jim moj elektronski naslov, oz. kdaj sem se prijavil v njihovo spam/shit listo. Ampak s tem se mi ne da ukvarjati.

Danes sem se še enkrat odjavil od prejemanja sporočil. Sedaj moram počakati kakšen dan, da vidim, ali bo tokrat šlo skozi ali pa bom spet deležen njihovih najboljših ponudb in popustov, ki so tako visoko, da jih moram definitivno izkoristiti.

spam_popusti2

Za “marketingarje”, ki se gredo spamanje preko elektronske pošte pa samo eno preprosto vprašanje – ali ste prebrali Zakon o elektronskih komunikacijah (ZEKom-UPB1)?

(1) Uporaba samodejnih klicnih sistemov za opravljanje klicev na naročnikovo telefonsko številko brez človekovega posredovanja (klicni avtomati), faksimilnih naprav ali elektronske pošte za namene neposrednega trženja je dovoljena samo na podlagi naročnikovega predhodnega soglasja.
(2) Ne glede na določbe prejšnjega odstavka lahko fizična ali pravna oseba, ki od kupca svojih izdelkov ali storitev pridobi njegov elektronski naslov za elektronsko pošto, ta naslov uporablja za neposredno trženje svojih podobnih izdelkov ali storitev, vendar mora kupcu dati možnost, da kadarkoli na brezplačen in enostaven način zavrne takšno uporabo njegovega elektronskega naslova.
(4) Elektronske pošte za potrebe neposrednega trženja s skrito ali prikrito identiteto pošiljatelja, v imenu katerega se sporočilo pošilja, ali brez veljavnega naslova, na katerega lahko prejemnik pošlje zahtevo za prekinitev takega neposrednega trženja, ni dovoljeno pošiljati.

Ali pa Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot-UPB2)?

(1) Podjetje lahko uporablja sistem klicev brez posredovanja človeka, faksimile napravo in elektronsko pošto samo z vnaprejšnjim soglasjem posameznega potrošnika, ki mu je sporočilo namenjeno.
(4) Če potrošnik pri kateremkoli stiku, vzpostavljenim s sredstvom za komunikacijo, ki omogoča osebna sporočila, izjavi, da ne želi več prejemati sporočil na takšen način, mu podjetje ne sme več pošiljati nobenih sporočil, ki so namenjena sklenitvi pogodbe za dobavo kateregakoli blaga ali katerekoli storitve.