Zadnje čase spletni portali rastejo kot gobe po dežju. Očitno so nekateri ljudje ugotovili, v letu 2013, da je internet postal odličen poligon za biznis in je število slovenskih domen, ki so na voljo, čedalje manjše. Večina lastnikov portalov, ki sedaj nastajajo in res jih je vsak dan več, ima v mislih zgolj to, da bo potegnilo del pogače, ki jo oglaševalci pustijo na internetih. Škoda, ker se ne zavedajo, da je ta pogača zelo majhna, predvsem pa, da je potrebno veliko več, kot kopirati novice iz sporočil za javnost, ali prevajati članke tujih spletnih portalov, ali pa preprosto pisati udarne naslove, ki nimajo z vsebino članka sicer nobene povezave. Niti se ne zavedajo, da ni dovolj, če ustvarijo Facebook page in potem objavljajo vsebine, ki so jih našli na internetih in v vsaki Facebook objavi na koncu napišejo še engagement vprašanje – kaj pa vi menite o tem, ali kaj podobnega. Ker so nekoč to nekje prebrali in kot “community manager” to delo vrhunsko poznajo in upravljajo. V Sloveniji smo itak vsi, znalci za vse!

Ko se odločate, da boste postavili nov, nikoli še viden spletni portal, ki bo imel vsebine iz sveta slavnih, s smešnimi videoposnetki, ali pa portal, kjer bodo uporabniki sami dodajali vsebino (UGC), potem se najprej vprašajte, ali to res koga v Sloveniji še zanima? Aja, vaša ideja je veliko boljša, od tistih 73, ki že obstajajo na trgu? In ravno vi boste imeli to srečo, da boste ponujali tako kvalitetne informacije, da bodo bralci zamenjali svoje bookmarke in bodo obiskovali samo še vas? Ne kama sutra, ampak malo sutra!

Ko razmišljate o milijonskem biznisu na slovenskem spletu, morate razmišljati o domeni, ki jo boste uporabili. Na žalost so časi, ko so obstajale “dobre” domene, že zdavnaj mimo. Zadovoljiti se boste morali z ostanki, oz. boste morali biti dokaj inovativni pri izbiri imena – naj ime predstavlja vse tisto, o čemer boste pisali recimo! Primer – če boste delali spletni portal z oglasi, potem se ne imenujte mojabolha.si, ali pa če boste delali portal z zvezniško vsebino, potem preskočite ime govori.si – oboje je preveč podobno veliko bolj znanim portalom, ki že imajo nekaj let prisotnosti na trgu.

Pri brandingu je pomemben tudi slogan. Saj veste – slačimo slavne, nič nam ne uide, za pravega moškega, ko maske padejo. Ampak vi morate biti bolj inovativni, predvsem pa prepoznavni. In v tem primeru vam svetujem, da se odločite za slogan – z nami do konca, ste že videli svojo sosedo golo, ali pa mogoče – če je uspelo Damjanu Murku, lahko tudi vam.

Ko nadaljujemo z brandingom, se za trenutek ustavimo pri CGP (celostni grafični podobi) – logotipu, ki bo vizualno predstavljala vaš spletni portal, ki bo prinašal milijonske zaslužke! Imate več možnosti. Pokličete kolega, ki je v srednji šoli v Corel Drawu dal skupaj par slikic in ste bili vsi navdušeni nad njim, ko ste okoli pošiljali rojstnodnevna vabila – vendar pozor, to vas bo verjetno nekaj stalo. Druga možnost je, da odprete Word in uporabite Comic Sans font in sami naredite svoj logo. Ali pa preprosto nekje na spletu najdete znak, ki vam je blizu in mu malce spremenite barve in ne bo nihče opazil, da ga sicer uporablja podjetje Apple, ampak oni itak prodajajo jabolka, torej ne bo to v navskrižju interesov.

Sedaj imamo že skoraj vse za uspešen spletni portal, kajne?

Kaj nam še manjka? Aha, spletni portal. Na trgu je vsak dan več ponudnikov, ki vam za ceno 50 eurov naredijo #topshit spletni portal, ki vam bo omogočal milijonske zaslužke. Samo klic je potreben in “one man band” na drugi strani vam vse to uredi ASAP. Druga možnost je seveda še cenejša, saj lahko to naredite tudi sami, saj ste leta 2009 v podpis elektronske pošte dodali en html, ki je pravilno prikazoval povezavo do spletnega mesta. In to je približno podobno.

Tako, tudi spletni portal imamo. Sedaj potrebujemo še vsebino. Kako do nje? Preprosto – na internetih je veliko vsebine. In če je na internetih, potem je zaprmej zastonj, kajnedada? Skopiramo naslov, skopiramo vsebino, skopiramo fotografije in objavimo. Horde obiskovalcev začnejo leteti na naš spletni portal in mi si manemo roke od dinarčkov, ki kapljajo v našo denarnico. Saj v končni fazi, to delajo vsi – in če to delajo vsi, potem lahko to počnemo tudi mi??

Se mi je zdelo, da sem pozabil omeniti dejstvo, da boste potrebovali tudi oglaševalce, od katerih boste molzli denar. Najboljše je, da naredite prezentacijo za potencialne oglaševalce, ki vam bodo priskrbeli kruh in potem to prezentacijo pošiljate od Poncija do Pilata in ne pozabite – cene so pomembne. In če si na začetku postavite prenizke cene, potem nikoli ne boste dosegli višjih. S tem boste uradno postali založnik in nenehno klikanje na zaslužek na raznih oglaševalskih platformah vam sicer ne bo dvignilo zneska, boste pa kaj kmalu ugotovili, da milijonski zaslužek ni milijonski!

Ravno nasprotno. Ampak ne bom pametoval o tem, da če boste enaki kot so ostali, ne boste imeli uporabnikov, ki bodo klikali na oglase. Ne boste imeli obiskovalcev, ki bi vam generirali nek prihodek, prav tako pa se obiskovalci ne bodo vračali k vam in vas vsakodnevno prebirali. In tukaj se začne začarn krog, ki ne prinaša nič dobrega.

Če boste želeli milijonski zaslužek s spletnim portalom, potem Slovenija ni mesto za vas. Vsebina, ki jo boste ponujali, bo morala biti koristna, predvsem pa drugačna od vsebin, ki jih ponujajo drugi. Do 100.000 unikatnih obiskovalcev v Sloveniji ne boste prišli preprosto. In šele to je številka, ob kateri oglaševalci zastrižejo z ušesi in postanete za njih zanimivi. Vendar si tudi v tem primeru ne boste mogli kupiti novega BMW-ja po prvem mesecu delovanja portala.

Kruh na internetu je vse prej kot lahek in prijeten. Nekateri, ki ustvarjamo vsebino že mnogo let, se tega še kako dobro zavedamo. In bližnjice ne obstajajo. Če imate resno željo, da ustvaritve spletni portal z milijonskim zaslužkom, potem bo potrebno veliko truda, veliko norih idej in precej neprespanih noči. In tudi to včasih ni dovolj, saj portali tudi umirajo, kajne?

Pa srečno!

intimni_internet

9 Responses to Kako do uspešnega spletnega portala z milijonskim zaslužkom?

  1. Modri pravi:

    Koliko pa prinese tale spletni portal dobička na mesec, če ni skrivnost? Okvirna cifra me samo zanima.

  2. Peter pravi:

    Leta 2013 pač ne delaš internetnih proejtkov SAMO za Slovenijo…ker – roko na srce – je naše tržišče tako majhno, da obstaja izjemno izjmeno malo dejavnosti, kjer je sploh možno postati milijonar če deluje samo lokalno. Tako, da sorry Had, ampak tole se mi zdi stran vržen cajt…

    • had pravi:

      zelo se strinjam s teboj.. hotel sem poudariti to, kar se dogaja v sloveniji.. vsak dan imamo vsaj par novih portalov.. ki ne ciljajo tujine.. v bistvu.. koliko nasih portalov je sploh ciljalo kdaj na tujino.. seveda je govora o novicarskih, trac, video portalih.. :)

      • Peter pravi:

        To me pa najbolj preseneča. Ampak glede na to, da veliko visim na internetu in nisem zaznal posebnega navala teh portalov, to veliko pove o njihovi kakovosti, oziroma viralnosti :)

  3. Modri pravi:

    Dobro napisano. To bi morali prebrati tudi tisti, ki jih na zavodu zavajajo, da naj poiščejo dobro idejo in odprejo s.p. pa bodo zaslužili. Dejansko pa s tem samo kratkotrajno zmanjšajo brezposelnost.

  4. Anonimno pravi:

    Eh come on..domena, cgp, vsebina so zadeve, ki so irelevantne ker pač nimaš pojma o spletnem ekosistemu na nivoju oglaševanja. Miljon na spletnem portalu v Sloveniji se naredi takole:
    1) postaviš portal na eni platformi, nastaviš google analtiiko etc. (v tehnične detaljne se ne bi spluščal, ker so nepomembni)
    2) Skopira rubrike iz 24ur, ali siola ali kateregakoli splošnega portala
    3) 1x dnevno skopiraš 1 članek iz teh portalov, tako da se nekaj dogaja
    (delno ga malo preurediš, za vir slike daš isti vir kot so dali oni)

    Točke 1,2,3 so sedaj narejene in to so predpogoj za točko 4 in 5, ki pa dejansko prineseta denar.

    4) Za portal začneš kupovati poceni promet (popunder, siteunder, circle jerk , in odpirati strani v iframih
    in podobno. Slo promet se da dobiti po ceni 0.001 CPC pz.. 0,1 usd CPM, na desetine tisoč uniqov dnevno.

    5) Na portal daš nonperformance oglaševalce, ki plačujejo na CPM (se pravi ne google), lahko pa verjetno httpool in podobno (ne vem ne ukvarjam se s slo).

    Caching, dođe miljoni.
    Računica preprosta
    1000 impresij – stane 0,1 $
    1000 impresij – dobiš 0,3 Eur

    Razlika (minus stroški), ki so ukrast 10 člankov dnevno in stroškov strežnika (200 eur / mesec)
    je profit.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.