Ko berem včerajšnje članke o tem, kako so nekateri posamezniki kupovali vozniška dovoljenja in ostale nepravilnosti v šolah vožnje, se sploh ne čudim. Samo izkoristili so tržno nišo, ki jim je to omogočala in tako so nekateri povratniki prišli zelo ugodno do vozniških izpitov – predvsem je tukaj govora o tistih, ki so izgubili vozniški izpit zaradi prehitre vožnje, ali alkohola. V tem “projektu” je sodelovalo 36 od 180 avto šol!

Marsikdo je v preteklosti že opozarjal na ta sistem, ki ni pravi, oz. ki ima velike luknje in jih ljudje znajo izkoristiti. Na žalost se ni temu posvečalo pozornosti, kar se pozna tudi na naših cestah, oz. pri voznikih na naših cestah, za katere bi lahko rekel, da avto šole niso videli niti od daleč. Dejstvo je, da država nima dovolj kontrole nad tem, kaj se dogaja v avto šolah. Dejstvo je, da avto šole delujejo po svojih pravilih in verjamem, da je takšnih kršitev še veliko več, kot teh, ki so jih sedaj odkrili.

Namesto, da bi država poskrbela za osnovo in na njej gradila svojo strategijo zmanjšanja nesreč na naših cestah, se lotevajo stvari na drugem koncu – z višanjem kazni! Namesto da bi osveščali, rajši pobirajo in polnijo državno blagajno.

Včeraj sem se sprehajal po BTC-ju, kjer je precej rondojev – krožišč in se večino časa držal za glavo. Ljudje preprosto ne znajo voziti po rondojih in v tistih desetih minutah sem naštel vsaj 20 prometnih prekrškov, ki bi se lahko končali s sesuto pločevino.

To je eden izmed problemov, drugi je pač trajanje vozniškega dovoljenja – preverite, do kdaj vam velja. In premislite, ali boste, ko boste stari 82 let še vedno sodili za volan? Seveda! V vaši glavi bo to še vedno nekaj povsem normalnega, vendar ste prepričani, da s tem ne boste ogrožali ostalih voznikov? Mogoče pa bi država podaljševala vozniški izpit za deset let, potem pa bi moral voznik opraviti teoretični del izpita, ali pa eno uro vožnje na poligonu – vendar ne po cenah, ki sedaj veljajo na poligonih. S tem bi se marsikaj spremenilo, saj verjetno nekdo, ki celo življenje živi v vukojebini in je naredil izpit pred 30 let, težko razume, kako se zapelje v krožišče!

Posledično bi bilo na naših avtocestah zjutraj precej manj zastojev, saj bi bilo manj prometnih nesreč. Predvsem pa bi se ljudje zavedali, da se spremembe dogajajo tudi v prometu in to, da si pred 50 leti naredil izpit še ne pomeni, da znaš voziti odlično za vekomaj.

Sam sem bil že parkrat na poligonu varne vožnje na Vranskem in vsakič znova sem bil presenečen, da ne znam voziti na različnih podlagah. Vendar je cena, ki jo želijo za tečaj previsoka! To bi morala subvencionirati država in, kot sem zgoraj napisal, bi vsak moral enkrat na deset let iti na test. Če testa ne bi opravil, bi moral narediti 5-10 ur vožnje z inštruktorjem. Ljudje pač pozabljamo.

AMZS center varne vožnje Vransko

AMZS center varne vožnje Vransko

11 Responses to Vozniška dovoljenja – ugodno naprodaj

  1. Uroš pravi:

    Uf, dobro napisano. Ravno sem se danes pogovarjal, da bi morali uzakoniti obnavljanje izpita vsakih 10 let. In tečaj varne vožnje bi moral popolnoma vsak opraviti. Ker večina ljudi ali vozi “posrano”, ko zapade 1 cm snega ali pa, ko jih zanese, panično vrti volan in vsi vemo, kako se konča.

    Šele ko probaš “loviti” avto na mokri podlagi in narediš kar nekaj ur na poligonu, kjer probavaš čim več nevarnih (na poligonu pač niso nevarni) dogodkov, šele dojameš, kako slabo voziš. In pol vidim take, ki sploh ne vedo, kaj je to čudo v avto in ob strani. Najbrž mislijo, da ogledalo, da preverijo svojo frizuro :-o

  2. Janč pravi:

    “Samo izkoristili so tržno nišo, ki jim je to omogočala”

    BS, kršili so zakon, plain and simple.
    In inšpektorjev vsa ta leta ni bilo blizu, ali pa so hvaelžno prejemali kuverte.

    “Sam sem bil že parkrat na poligonu varne vožnje na Vranskem in vsakič znova sem bil presenečen, da ne znam voziti na različnih podlagah.”

    V čem je torej point? Plačaš 162 in še 180 EUR in naslednjič si spet presenečen, da ne obvladaš?

    • had pravi:

      ne bos verjel.. ko tretjic peljes po poligonu in vidis, kje ti ne gre, ti je jasno, da bo na cesti samo se hujse.. in dobis vsaj obcutek, kako je potrebno reagirati.. ker sem precej prevec na cesti.. je vredno..

  3. Kobrowsky pravi:

    Sploh ni težko obnoviti pravil, če se človek malo potrudi. Tudi drago ni, če imaš doma kakšen gugl.

    http://www.tecajcpp.com/cpp/krizisca.php

  4. mojeimejesara pravi:

    Toliko sranja je že na cesti, potem pa še prodajajo izpite, idioti.

  5. mojeimejesara pravi:

    Na primer ob prvem dežju skrivajo svoja vozila pod podvoze, v rit naj grejo s svojo kovino. Pa vsem bi vzela izpit dokončno. In tako kot si napisal, koliko ljudi nima pojma, kako se vozi v krožnem. Včasih imam občutek, da so cpp izumrla. To me čisto razjezi.
    In pa šola varne vožnje je pametna zadeva in jo priporočam!

  6. miha_ pravi:

    “Vendar je cena, ki jo želijo za tečaj previsoka! To bi morala subvencionirati država in, kot sem zgoraj napisal, bi vsak moral enkrat na deset let iti na test.”

    Subvencionirati? Kdaj vam bo kapnilo na pamet, da so prav subvencije rak rana našega gospodarstva in zblojene države?

    To, da se vsi vozimo s svojim avtomobilom, nikakor ni rešitev. Vsi nis(m)o primerni za volan, izpit pa dobi vsak, ki ga gre opravljati. Ko sem izpit opravljal sam, sem imel na tečaju take vrstnike, da dol padeš. Niso razumeli preprostih CPP pravil. Danes seveda vsi vozijo.

    Če že zagovarjaš subvencije, potem zagovarjaj večje subvencioniranje javnega prevoza, ne pa subvencioniranje vožnje z avtomobilom.
    Seveda bo 82-letnik sedel za volan, ker druge opcije sploh nima. Ker javnega prevoza v njegovi vukojebini že 20 let ni več.

    Bi bil že čas, da se nehamo ukvarjati s kaznimi in tečaji in podobnim in se končno vprašamo, kakšno ceno ima avto. Seveda ne v denarju, ampak v smrtih na cesti, pohabljenih ljudeh, vsakodnevnem stresu ipd. Vsi ljudje preprosto ne smejo vozit in rešitev je javni prevoz. Nekaj, česar Slovenec nikakor ne razume.

    • had pravi:

      na zalost slovenija ni samo ljubljana.. to, da se jaz iz izlak do ljubljane, z javnim prevozom vozim skoraj uro in pol, pac ni resitev, ce hocem imeti se zivljenje..

      subvencioniranje ni nujno to, da drzava da denar – ceprav v tem primeru bi se polnila drzavna blagajna..

      • miha_ pravi:

        Nisva se ravno razumela. Meni je jasno, da je javni prevoz na najnižji možni točki. Da ni vsa SLO Ljubljana, mi je tudi jasno, saj sem napisal, da bo 82-letnik iz vukojebine sedel za volan, ker druge možnosti pač nima.
        Sam predlagam drugačne rešitve, kot so subvencioniranje tečajev, povečevanje kazni, osveščanje voznikov … Vse to namreč ne pomaga, saj je dejstvo, da vsi nis(m)o primerni za volan. Starejši, zdravstveno ovirani, ljudje, ki pač nimajo občutka za avto (nekateri tudi nočejo voziti, a morajo) … Skupin, ki niso primerne za volan, je kar precej.
        Potrebno je spodbujati javni prevoz, ga izboljšati, ne pa obravnavati avto kot edino rešitev.

  7. Janč pravi:

    Zanimivo, da 8 urni ADAC tečaj varne vožnje v bavarskem Landshutu, kjer je povprečna plača dvakratnik slovenske, stane 115 €, pri AMZS 162 €, pri Kuezmiču v okolici Celja pa celo 195,20.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.