DARS je s svojim predlogom, ki je sedaj postal že meso, ustvaril precej veliko zmedo, ki so jo najbolj izkoristili mediji. Namreč DARS vpeljuje dražje cene vinjet – 220 eurov, za dvosledna motorna vozila z višino vozila nad prvo osjo 1,30 m ali več, katerih največja dovoljena masa ne presega 3.500 kg, s priklopnim vozilom ali brez njega. Mediji so iz tega naredili cel halo, na koncu pa so ugotovili, da je teh vozil precej malo. No, DARS je sedaj popravil napako in je objavil spisek vozil, ki bodo za leto 2014 plačala dražjo vinjeto za vožnjo po naših avtocestah.
Ta vozila “prosto po DARSu” so. Vendar v tem spisku ni upoštevanih cel kup vozil – če so se že lotili projekta, potem bi bilo primerno, da bi našli vsa vozila, ki sodijo v to tabelo. Manjka naprimer Volkswagen Type2, ki jih je v zadnjem času zelo veliko na cesti. Manjka Zastava 900AK, Fiat 850T in še bi lahko našteval…
CITROEN
- C25
- Jumper
FIAT
- Ducato
FORD
- Transit
- Tourneo Custom
HYUNDAI
- H100
IVECO
- Daily
KIA
- K (2500, 2700)
- Pregio
- Besta
- Towner
MAZDA
- E 2200
- B 2200 (kombi)
MERCEDES
- T1, 100 in drugi starejši modeli (307D,308D, 406D)
- Sprinter
NISSAN
- Urvan
- Vanette
- Cabstar
- Interstar
- Primastar
OPEL
- Arena
- Movano
- Vivaro
PEUGEOT
- J5
- Boxer
PIAGGIO
- Porter
RENAULT
- Master
- Trafic
TOYOTA
- Hiace
VOLKSWAGEN
- LT
- Crafter
- Transporter T1 – tole je hrošč????
- Caravelle
- Multivan
Za to delitev so se odločili na podlagi predpisanih merilnih pogojev za določitev višine vozila:
- predpisani merilni pogoji za določitev višine vozila: vozila morajo biti izmerjena ob upoštevanju določbe točke 6.3 standarda SIST ISO 612-2000 in splošnih določb tega standarda, ki se nanašajo na samo merjenje višine vozila (merjenje na vodoravni podlagi, merjenje normalno opremljenih vozil za njihovo uporabo, pritisk v pnevmatikah, ki je predpisan za obremenitev vozila do njegove največje dovoljene mase, nenaloženo vozilo v obratovalnem stanju), ter določb tehnične specifikacije o določanju mas in mer določenih kategorij motornih in priklopnih vozil (TSV-148 – brez upoštevanja anten in tokovnih odjemnikov);
- izvajanje meritev višine vozila nad prvo osjo za potrebe cestninjenja: meritve vseh vozil, ki so v prometu, in kijih vozniki pripeljejo na izmero, DARS d.d. opravlja s certificirano merilno napravo (izdelano v: LOTRIČ meroslovje, d.o.o.) na stalnem merilnem mestu na lokaciji Ljubljana, Grič 54. Pri izvajanju meritev / rezultatih meritev je upoštevana toleranca certificirane merilne naprave in možna odstopanja od optimalnih pogojev izvajanja meritev višine vozila, navedenih v prvi alineji tega odstavka;
- predelave in dodelave vozil se upoštevajo ob izvedeni posamični odobritvi predelanega vozila, ki jo je potrdila pristojna tehnična služba z vpisom v obstoječe potrdilo o skladnosti vozila oziroma v soglasje k registraciji vozila, kot je to določeno s predpisi o motornih vozilih
Pri teh pravilih je smešno nekaj drugega. DARS se sklicuje na certificirano napravo za merjenje – kletko, ki je pri njih na DARS, dočim urad za meroslovje o tej zadevi ne ve ničesar.
Urad za meroslovje, ki deluje v okviru ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, je namreč Dars pisno pozval, da jim posredujejo podatke o načinu certificiranja njihove merilne naprave.
Torej, še enkrat se je DARS ustrelil v koleno. Tako kot pri WC-jih na Petrolovih servisih, kot v tem primeru!
Don’t happy, be worry: ;)
Brez zamere…Transporter T1 ni hrosc: https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Transporter :)
Initially derived from the Volkswagen Type 1 (Volkswagen Beetle), the Volkswagen Type 2 (T1) was the first generation of Volkswagen’s Transporter family.
v bistvu sedaj vidim, da sem zaj :) transpoter != type :) hvala!
Ni Panike…Zgleda se je DARS odlocil da so vsi Transporter-ji enakovredni od T1 letnik 1950 naprej. Zanimiva poteza, glede na to da je T1 videti skoraj iste velikosti kot recimo VW Sharan, ce ni slednji celo vecji. :)