V zadnjih dneh ste, razen če nimate dostopa do interneta, verjetno videli olimpijsko kolekcijo Soči 2014, ki jo je “oblikoval” Sandi Murovec. Taisti “oblikovalec”, ki je oblikoval tudi že oblačila naših potnikov na poletne olimpijske igre v London leta 2012. Takrat so bili komentarji na oblačila precej kritični, predvsem pa se je stroka strinjala, da ne more biti vsak oblikovalec tako pomembnih oblačil. V neki izjavi je Murovec povedal, da njegove kreacije niso slabe, le športniki jih ne znajo nositi. Ko so pred parimi dnevi prišle v javnost fotografije oblačil, ki jih bodo naši športniki nosili v Sočiju, sem se celo sam zgrozil.

Dejstvo je, da sam ne bi nikoli v življenju kupil takšnih oblačil, niti jih ne bi nosil, če bi mi jih nekdo podaril.

Sandi Murovec komentira svojo kolekcijo takole (iz sporočila za javnost):

Postavili smo novo barvno karto, ki naj bi v prihodnje predstavljala vizualno najmočnejši segment identifikacije slovenskega športa na reprezentančni ravni. Ta poteza se je izkazala kot zadetek v polno in v manj kot letu dni je praktično ves slovenski šport odet v te barve. Zato tudi pri olimpijski kolekciji Soči 2014 nadaljujemo v tej smeri, skušamo pa vnašati še nekatere nove grafične elemente. Med njimi nedvomno najbolj izstopa podoba Triglava. Kolekcijo sam težko ocenjujem, pravzaprav to niti ne bi bilo korektno, menim pa, da bodo naši športniki eni najbolj prepoznavnih in absolutno trendovski.

Fotografije, ki jih je posnel Aleš Fevžer in so nastale v Luki Koper so poglavje zase. To, da je na njih “model” Erik Ferfolja, bi še nekako preživel, vendar ko je osvetlitev tako v riti, da bolj ne more biti, modela, ki izgledata, kot bi bila prvič pred fotoaparatom, predvsem pa ozadje, ki ne sodi k zimski kolekciji, se mi zastavi vprašanje – zakaj nam je bilo tega treba. Je bilo to potrebno narediti v pol ure? In kljub temu, da je Luka Koper sponzor športnikov, ali ne bi bilo bolj normalno, da so fotografije narejene v naravnem habitatu zimskih športnikov?

V Sloveniji je zelo veliko odličnih oblikovalcev, ki bi z veseljem sodelovali pri oblikovanju oblačil za športnike. Razumem, da OZS preferira enega, vendar bi se kdaj lahko upoštevalo tudi mnenje “ulice”. Ker ta ulica v končni fazi plača stroške izdelave oblačil in ta ulica v končni fazi tudi kupuje navijaške izdelke, ki se prodajajo. Ampak ne, v Sloveniji je vsak lahko vse – tudi oblikovalec, če ima 5 minut časa in naredi kolekcijo.

Fotografije so iz sporočila medijem (vir)

22 Responses to Oblikovalec Sandi Murovec in olimpijska kolekcija Soči 2014 – #grozn

  1. Slavisa says:

    Glede oblikovanja tudi ne morem argumentirano nič kaj preveč povedati, ker nisem oblikovalec. Lahko pa kot navaden smrtnik rečem, da kolekcija ne zgleda tako slabo (razen spodnji deli trenerk).
    Glede slikanja in promocije se pa čisto strinjam s tabo.
    Tole skropocalo res zgleda kot da je narejeno na silo, drugi dan po žuru, z mačkom, ko se fotografu ni dalo niti dobro pritisniti na sprožilec. To pa je #grozn!

    Murijevi izdelki so po defaultu že tako dragi, da niso za vsak žep. PA tudi iz leta v leto so barvno grši.

    Ampak človek zna pa smučat, če ne drugega :)

  2. Matej says:

    Ajks :))

  3. Dixi says:

    Had….Mogoče veš kateri ženski model je na fotografijah? thx

  4. Liza says:

    Ženski model je Eva Ahačevič. :)

  5. “športniki ne znajo nosit oblačil…” … pa kdo je tu mal nor, no.

  6. Janč says:

    V teh bundah še celo atleti izgledajo debeli :)

  7. Janč says:

    Ampak nikar ne šimfajte Murovca.

    Raje se vprašajte, kdo mu vsakič in vsakič znova dodeli naročilo…

  8. Janč says:

    Iz naslednje povezave je jasno, da za Murovcem stoji Janez Kocijančič,
    politik in funkcionar že vse od leta 1961, in tesni sodelavec Milana Kučana v partijskih 80-ih.

    Pa smo spet tam, hočeš nočeš.

    Vir:

    http://www.aktivni.si/ostali-sporti/smucanje/v-tivoliju-vas-pricakujejo-slovenski-sportni-junaki/galerija/sandi-murovecjanez-kocijancic-2jpg/

    http://sl.wikipedia.org/wiki/Janez_Kocijan%C4%8Di%C4%8D

  9. Simon says:

    Pa kaj znate samo godrnjat in jambrat??
    Odlične barve so! Končno smo prepoznavni in enotni!
    Tudi sam imam kar nekaj oblačil od poletnih olimpijskih in tudi zdaj sem si nabavu novo kolekcijo.
    Jakno sem si kupu zeleno, belo, modro od And-a in sem ful ponosen da na smučiščih ne zgledam kot nek avstrijc v rdečem, al pa francoz, rus, al pa ker drug v vsakdanjih povprečnih barvah.
    Predvidevam da večinoma stokate samo taki ki sploh ne stopite na smučišča in ste najbolj pametni s TV daljinci in pivom v rokah.
    Dejte stopit mal vn na zrak med prave ljudi in poglejte čez sosedove planke – zunaj je svet veliko lepši! :)

    • had says:

      zelo vesel zate.. upam, da bos ponosno nosil njihovo kolekcijo..

      sam and ni opremljevalec ekipe? torej nisi kupil originala?

      no, sam smucam, torej ne drzi povsem napisano…

  10. Janč says:

    A to kolekcijo so za naše Kitajci izbrali?

    “The Olympic collection designed by architect Sandi Murovec chosen by Peak itself,…”

    “Kitajsko podjetje Peak Sport Products Co., Limited (Peak Sport) se letos prvič predstavlja kot opremljevalec slovenskih olimpijcev, članov Teama Slovenia London 2012.
    OKS je s Peakom podpisal sponzorsko pogodbo do vključno olimpijskih iger Rio de Janeiro 2016.”

    Prodajalke v kitajskih trgovinicah bodo imele odslej lažje delo:
    “Kako mi tole pristaja?”
    “Kot olimpijski leplezentanci!”

  11. Brč says:

    Končno v stilu!
    Modela nista kriva, če niso fotografije posnete v “naravnem” ambijentu kolekcije, kar je odbijajoče!
    Je pa cela kolekcija na mnogo višji ravni, kot je bila doslej in očem všečna, prav dobro zgleda, vsaj na TV …
    Drugo pa je, kako se jo nosi in ali je udobna? To bodo povedali športniki sami. Ali pač?
    Kdo pravi, da kitajci ne znajo delati dobro, le poglejte, kako nas “prehitevajo” na celi črti in vseh področjih …

  12. janez pipan says:

    No takole,prvič vidim komplete,ki so res na visoki ravni .Objektivna preglednost,odnosno prepoznavnost,je res ogromna.Barve so prave,prepoznavne.Seveda,da vsem niso všeč,katera stvar, pa je na svetu,je pač ni.Kakor pravijo”sto ljudi sto čudi”.Ampak to zeleno,belo,modro,triglav, smo pač hoteli vtkati v svoje drese.No in sedaj je to,kar sem že povedal,disajnersko zelo lepe,prepoznavne na daleč,in seveda slovenske.Zakaj takoj veš kje se nahajajo slovenski športniki,zato,ker smo prepoznavni?.Tudi Hrvati imajo kockice,pa so nam všeč ali ne,imajo prepoznavnost,to mi je všeč.Ne da nas menjajo z Slovaško.Mislim,da smo na pravi disajnerski poti,seveda vsaka stvar se da izboljšati,najlažje pa je pljuvati po njem.(disajnerju).Poizkusi narediti en navaden dres pa boš videl kakšni majhni detalji te bodo spravili v slabo voljo.Samo poizkusi pa boš videl.Imaš programe kjer dres oblikuješ sam,poizkusi.Če pa še zmerom misliš ,da imamo grde bunde in trenerke pa pojdi malo na zrak,verjetno si že predolgo za tipkovnico pa ti manjka kisika,oz proizvajaš preveč ogljikovega dioxida.Po njem ti je pa slabo.Res prevetri glavo in možgane,boš videl kakšna razlika se naredi glede mišlenja.Lp Pipca

    • had says:

      hvala za tako odlicne nasvete, ki jih seveda ne bom uposteval.. mogoce pogled na ostale kolekcije lahko naredi dobro primerjavo..

      ampak nima veze..

  13. janez pipan says:

    Vsak naj razmišlja z svojo glavo,in tudi prav je tako.Mislim,da ima vsak lahko svoje mnenje in prav je tako,ne da ti ga vsiljujejo.Lp Pipca.

  14. janez pipan says:

    Bi pa vprašal kje se da kupiti.Meni osebno so mi res lepe.Lp

  15. Sonja Udir says:

    Zanima me kam se obrnem kje lahko narocim oz kupim bundo sochi… Prosim za vas odgovor…

    • Simon says:

      Mislim da je kolekcija naprodaj v Maxi-ju v Ljubljani.

      Glede na uspehe naših olimpijcev, je tokratna kolekcija zadetek v polno! Še zastavo spremenimo rdečo v zeleno in smo na konju. :)

  16. Zmaga azman says:

    Naši športniki so bili čudovito oblečeni, prav izstopali so med to množico vedno istih barv (rdeča, modra…).
    Hvala g. Murovec!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.