V zadnjih dneh ste, razen če nimate dostopa do interneta, verjetno videli olimpijsko kolekcijo Soči 2014, ki jo je “oblikoval” Sandi Murovec. Taisti “oblikovalec”, ki je oblikoval tudi že oblačila naših potnikov na poletne olimpijske igre v London leta 2012. Takrat so bili komentarji na oblačila precej kritični, predvsem pa se je stroka strinjala, da ne more biti vsak oblikovalec tako pomembnih oblačil. V neki izjavi je Murovec povedal, da njegove kreacije niso slabe, le športniki jih ne znajo nositi. Ko so pred parimi dnevi prišle v javnost fotografije oblačil, ki jih bodo naši športniki nosili v Sočiju, sem se celo sam zgrozil.

Dejstvo je, da sam ne bi nikoli v življenju kupil takšnih oblačil, niti jih ne bi nosil, če bi mi jih nekdo podaril.

Sandi Murovec komentira svojo kolekcijo takole (iz sporočila za javnost):

Postavili smo novo barvno karto, ki naj bi v prihodnje predstavljala vizualno najmočnejši segment identifikacije slovenskega športa na reprezentančni ravni. Ta poteza se je izkazala kot zadetek v polno in v manj kot letu dni je praktično ves slovenski šport odet v te barve. Zato tudi pri olimpijski kolekciji Soči 2014 nadaljujemo v tej smeri, skušamo pa vnašati še nekatere nove grafične elemente. Med njimi nedvomno najbolj izstopa podoba Triglava. Kolekcijo sam težko ocenjujem, pravzaprav to niti ne bi bilo korektno, menim pa, da bodo naši športniki eni najbolj prepoznavnih in absolutno trendovski.

Fotografije, ki jih je posnel Aleš Fevžer in so nastale v Luki Koper so poglavje zase. To, da je na njih “model” Erik Ferfolja, bi še nekako preživel, vendar ko je osvetlitev tako v riti, da bolj ne more biti, modela, ki izgledata, kot bi bila prvič pred fotoaparatom, predvsem pa ozadje, ki ne sodi k zimski kolekciji, se mi zastavi vprašanje – zakaj nam je bilo tega treba. Je bilo to potrebno narediti v pol ure? In kljub temu, da je Luka Koper sponzor športnikov, ali ne bi bilo bolj normalno, da so fotografije narejene v naravnem habitatu zimskih športnikov?

V Sloveniji je zelo veliko odličnih oblikovalcev, ki bi z veseljem sodelovali pri oblikovanju oblačil za športnike. Razumem, da OZS preferira enega, vendar bi se kdaj lahko upoštevalo tudi mnenje “ulice”. Ker ta ulica v končni fazi plača stroške izdelave oblačil in ta ulica v končni fazi tudi kupuje navijaške izdelke, ki se prodajajo. Ampak ne, v Sloveniji je vsak lahko vse – tudi oblikovalec, če ima 5 minut časa in naredi kolekcijo.

Fotografije so iz sporočila medijem (vir)