Facebook Paper – Don’t Innovate, Imitate. Pred časom so se na spletu pojavile informacije, da Facebook pripravlja novost. Novo aplikacijo, ki bo uporabnikom omogočala veliko več, kot dosedanja aplikacija. Sedaj so bile na voljo tri aplikacije, ki bodo še vedno ostale – Facebook aplikacija, Facebook Messenger in Facebook Pages. Vsaka je imela svojo funkcijo in uporabniki smo uporabljali tisto, ki nam je bila najbolj uporabna.
Ko sem pred tednom dni prvič videl spletno mesto aplikacije Paper – http://www.facebook.com/paper, kjer so objavili informacije o tej novosti iz Facebooka sem bil navdušen. Že sam občutek, da se je nekdo potrudil z oblikovanjem in uporabniško izkušnjo, ki je precej drugačna od tega, česar smo bili do sedaj navajeno, je vlivalo upanje v novo aplikacijo.
Na žalost je aplikacija, ki so jo včeraj ponudili trgu, na voljo samo za iPhone uporabnike, ki imajo iTunes račun v ZDA. Ker sem precej neučakan pri novostih in ker imam ameriški iTunes račun še iz časov, ko v Sloveniji nisem mogel odpreti računa, sem si naložil aplikacijo na svoj mobitel.
Najprej sem se obregnil ob ime – namreč za iOS naprave že obstaja odlična aplikacija Paper by FiftyThree. Odločitev Facebooka je bila verjetno tehtna in ima svoj smisel. V končni fazi sta si aplikaciji povsem različni in ne gre za kopiranje koncepta. Prav tako je podobnost z imenom Instapaper.
Paper je aplikacija, ki s povsem novo uporabniško izkušnjo nadomešča staro Facebook aplikacijo in ji dodaja dodatne vsebine iz drugih kanalov. Na prvi pogled se mi je Paper zdel kot nekakšna zmes aplikacij Zite, Pinterest in Facebooka. Na drugi pogled pa ima funkcionalnosti Flipita.
Aplikacija je sestavljena iz več delov, preko katerih se lahko uporabnik pomika s pomočjo drsanja po zaslonu. Prvi del je namenjen Facebooku in na njem so prisotne vse funkcionalnosti, ki jih ponuja Facebook – objava fotografije, sprememba statusa, spremljanje časovnice, dodajanje prijateljev, komentiranje, pregled profilov, pogovor, kot tudi obvestila. Posebnost je, da je zelo malo gumbkov, predvsem pa da je vse skupaj dodelano in deluje tekoče.
Novost, ki se mi zdi precej pomembna so sekcije – vsak uporabnik lahko dodaja sekcije, ki jih aplikacija ponuja in so povezane z različnimi viri. Tako so na voljo sekcije: tehnologija, šport, ideje, novice, pop kultura, dom,… Izbira je pestra in izbor virov iz katerih črpajo informacije je velik.
S to aplikacijo si je Facebook odprl povsem nov svet. Če smo sedaj dnevno uporabljali Facebook aplikacijo za to, da smo pogledali, kaj delajo naši prijatelji, objavili kakšno fotografijo, ali komentirali, bomo sedaj aplikacijo Paper uporabljali za to, da bomo dobili informacije. Posledično ne bomo več uporabljali ostalih aplikacij, ki smo jih do sedaj, saj bo Paper imel vse, kar potrebujemo. Če bodo Facebookovi algoritmi delovali točno, potem bomo dobili natanko tiste informacije, ki si jih želimo in jih iščemo. In s tem je dobila Facebook aplikacija povsem novo dimenzijo. In še enkrat je Facebook pokazal, da ni potrebno biti inovativen, ampak samo skopiraš koncept in ga ponudiš trgu. S tem uničiš manjše igralce in navdušiš množice. Če kaj Facebook obvlada, je ravno to – Facebook Paper – Don’t Innovate, Imitate.
Je pa zanimivo, da se firma FiftyThree obrega ob ime Paper (in namerava tožit Facebook), a ga je sama baje ukradla originalnemu appu Paper. Preberi več na: http://daringfireball.net/linked/2014/02/04/paper-paper-paper
sem videl, ampak sem imel za napisano :) pa se mi ni dalo popravljati.. cudna zgodba je tole :)