DARS in vsakodnevno sranje na avtocestah

Ste eden izmed srečnih Slovencev, ki se vozi vsak dan po naših avtocestah, ki jih upravlja za to ustanovljena družba DARS? Ste eden izmed tistih srečnih Slovencev, ki vsak dan čaka v kolonah na naših avtocestah, ker se pri nas vsak dan zgodijo nesreče na avtocestah? Ste eden izmed tistih srečnih Slovencev, ki vsak dan čaka v kolonah na naših avtocestah, ker naši vrli DARSovci opravljajo dela na avtocesti – dasiravno nikoli ne vidim delavcev, ki bi karkoli delali? Ne, ne gre samo za Slovence, gre za ves tranzitni promet, ki ga je v teh dneh neskončno veliko, predvsem pa gre za to, da naši DARSovci niso sposobni odstraniti posledic lažjih nesreč, ali pa preusmeriti prometa z vso signalizacijo v doglednem času. Ko enkrat nastanejo 5, ali več kilometrske kolone, je pač vsega konec in ura mine, kot bi mignil – če nisi v avtomobilu in se ti ne mudi na sestanek.

  • Zakaj pizdim nad DARSom?

Ker sem uporabnik avtocest. Ker se vsakodnevno vozim po njih in opazujem, kaj se dogaja pri nas. Ni vedno krivda zgolj v voznikih, prekomerni hitrosti, ampak bi bil mogoče čas, da se začnemo spraševati kakšni so še drugi razlogi za vse večje število nesreč na naših avtocestah. Namreč avtoceste so pravo minsko bojišče – razfuk asfalta, tako da imaš včasih občutek, da se voziš po makedamski cesti.

To, da popravljajo ceste v sezoni je dejstvo. Kljub temu, da letošnje leto temu naj ne bi bilo tako, je pogled malce drugačen. Vendar to sploh ni tako velik problem, saj če se tega zavedaš, potem znaš planirati tudi čas potovanja – predvsem pa pričakuješ, da bodo urejene oznake in usmerjanje prometa, kar pa je redkost. V bistvu še nisem videl policije, ki bi pomagala v največjih prometnih špicah kontrolirati pretočnost prometa in kaznovati vse tiste voznike, ki se vozijo po odstavnem pasu. Pa vendar tudi to še ni tak problem.

Problem so prometne nesreče, ki se vse pogosteje dogajajo na naših avtocestah. Vsako jutro sta delno zaprti avtocesti iz Štajerske in Primorske, ker sta se dve vozili odločili, da se med seboj malce dregneta in da ustvarita popolno zmedo in gužvo na avtocesti. In tukaj pridemo do problema – da se odstrani ovira iz voznega pasu traja uro, ali dve. Do takrat DARSovi ljudje ne vedo točno kaj bi s seboj, oz. mogoče nimajo pripravljenega akcijskega načrta, s katerim bi lahko na hitro uredili takšno situacijo. Odstranili vozila, počakali policijo, predvsem pa sprostili promet – ali pa preprosto preusmerili promet na odstavni pas in tako omogočili pretok vozil. Vendar ne, pri nas se vse ustavi in potem se čaka in čaka. Ljudje smo pač kolateralna škoda v takšnih primerih in vožnja od Maribora do Ljubljane včasih preprosto traja štiri, ali več ur.

dars

  • Kako rešiti takšne situacije?

Problem je v ljudeh je najbolj pogosti odgovor v takšnih primerih. Ljudje smo krivi vsega. Če čakam 5 ur na 30+ stopinjah, ni čudno, da bom v naslednjih parih kilometrih vozil hitreje in ves živčen, ter bom ogrožal samega sebe. Po drugi strani pa bi moral imeti DARS pripravljene takšne situacije – če se karkoli zgodi v predoru, imajo določene protokole, s katerimi si pomagajo – vendar ne bom šel v smer ugibanja, kako varni so naši predori (kajne DARS!).

Policija bi lahko prece bolj aktivno sodelovala na naših avtocestah – ko se pojavijo zastoji bi lahko preprosto pomagali usmerjati promet, ustavljati tiste, ki vozijo po odstavnem pasu, predvsem pa bi lahko s svojo pojavnostjo precej pripomogla k uravnavanju prometa.

DARS ima na avtocestah sistem spremenljive prometne informativne signalizacije, ki pa ponavadi ni ažuren. S tem sistemom, ki je namenjen obveščanju, bi lahko ljudje precej hitreje zapustili avtocesto in ustvarjali manjše zastoje – vendar tudi na stranskih cestah bi pričakoval kakšnega policista v takšnem primeru.

  • Ali smo vsega krivi vozniki?

Seveda. Če ne bi vozili po avtocestah, potem DARS ne bi imel problemov z zastoji, nesrečami, predvsem pa bi lahko celo leto popravljal in obnavljal avtoceste.

Suma sumarum – po naših avtocestah dnevno migrirajo kombiji Romunov in ostalih narodnosti, ki jih nihče ne ustavlja. Zakaj je temu tako, pa je zame skrivnost, ki je ne razumem. Če se komu sanja, zakaj je temu tako, naj me razsvetli!

dars_avtoceste05

fotografije-nesrece-na-avtocesti-05.jpg

fotografije-nesrece-na-avtocesti-02.jpg

  1. Absolutno s(m)o krivi vozniki. Vsak dan naredim 200 km. Toliko neumnosti kot jih vidim na domačih cestah, drugje nisem opazil. Prvi del problema je neobvladanje vozila. Sestavni del izpitne vožnje bi morala biti hitrostna vožnja na stezi s časovno omejitvijo, obračanje na ročno, itd Drug del problema je nezbranost, utrujenost,…ne morem se načuditi ljudem z mobitelom v roki med vožnjo, kajenju, branju, itd….Če to naredi kak tip še razumem, ampak mama z otroci!!! Odkar me je oseba, ki ni obvladala avtomobila na ac zbila iz ceste, zavestno iščem varno pot in se izmikam avtomobilom preventivno (pribremzam ali pospešim, da nisem vzporedno), ker folk enostavno ne obvlada.

  2. Tudi jaz p…nad Darsom in se sprašujem (iz dneva v dan bolj pogosto), v kakšni državi živimo…

  3. A sem te danes videl v jutranji gužvi med Vrhniko in Logom? :)

  4. Kot je že zgoraj omenil nekdo, je predvsem problem kulture na cesti in neobvladanje vozila. Predvsem je problem, da marsikdo sploh ne sedi pravilno v svojem avtomobilu in s tem niti ne mora obvladati kakšno ekstremno situacijo. Da o raznih mobitelih, čikih, prehranjevanju, brzdanju otrok, sploh ne bi govorila.
    Je pa res ogromno vzhodnjeevropskih avtomobilov, kombijev, kamionov,…., ki dnevno prečkajo našo državo, pri katerih podvomiš že na izgled na iz-pravnost vozila, kaj šele o tem, da je verjetno natrpan z vsem mogočim in da so vozniki utrujeni,… in potem pri nas poka… Mislim, da bi morali res poostriti nadzor, mogoče že na vstopu v državo oz. v bližini in jih obračat ali preusmerjat…karkoli, da se poskrbi za našo varnost in pa predvsem tudi pri nas… kultura, kultura in kultura…. Greš v Nemčijo, prav užitek se je gor vozit. Kljub vsem omejitvam, delom na cesti in neomejeni hitrosti na večino področjih, vse poteka BP, ker ljudje upoštevajo drug drugega in vedo, da na cesti niso sami in da je potrebno upoštevati tudi ljudi okoli sebe…. In gre..vse štima…. Pri nas? Eh… škoda pisanja…

  5. Problem je na obeh straneh.. tako na strani voznikov (ko gledaš nekatere voznike, se samo sprašuješ kateri kreten jim je dal vozniški izpit); problem je pa tudi v DARS-u, kar si odlično napisal…

    Mogoče bi kaj pomagalo, če bi bilo več teh portalov nad AC…sploh da bi se folk spomnilo, da se morajo interventnim službam umakniti ob rob cestišča…

  6. Se zelo strinjam s prvim komentarjem. Je pa problem v veliki meri tudi v nestrpnosti slovenskih voznikov. Ce ne vozis 160+ ko zelis nekoga prehiteti, se ti hitro prilepijo na rit, zacnejo blinkat z lucmi in hupat, mahat z rokami in nakazovati vse mozne geste. Ce ze to ni dosti, in se ti ne uspe se v istem trenutku umakniti iz prehitevalnega pasu, te zacnejo sami prehitevati po desni!!

    Vsem se nam mudi na cesti, vsi bi radi prisli na naso destinacijo cim hitreje, samo zato se ni treba zganjati nestrpnosti in ogrozati ne samo sebe ampak tudi ostalih udelezencev prometa.

    Vprasanje je samo kako to dopovedati ljudem?!? Opazam pa da je iz leta v leto slabse na slovenskih avtocestah.

  7. Had, bil si v ameriki, tudi sam… vemo kje je rešitev. V naših glavah in enormnih kaznih. Ko smo bili v ZDA, se nisem mogel načuditi, kako tam zadeva brez problema laufa… 110 po AC, kazni nore, in vsi vozijo lepo počasi, ni norišnice kot pri nas. Vsak ima svoj pas in prehitevanje po drugem je že skoraj grdo ravnanje. Pri nas pa v škarje in ne vem kako vse. Skratka, nikoli se ne bom pizdil na DARS, ker niso krivi. V Avstriji proti munchnu se tudi ves čas koplje in rihta AC.
    Tako, da problem ni DARS, ampak mi, vzhodnjaki so tu še hujši – ko smo bili na madžarskem so mi sredinca kazali, ker sem se 120 peljal po prehitevalnem. Potem pa je problem. 10 kolerikov v avtu, vročina, pa se nam strga, ker smo živčne razvalile zaradi vsega kar se dogaja.

  8. omejitev bi morali postavit na 90 ali pa max 110.
    130 je za slovencelne preveč, prehitevajo raje s 110 ali manj.

Komentarji so zaprti.