Facebook je nekoč obljubil, da je Facebook zastonj in da bo vedno tako. Res je, je zastonj, če pa hočeš povečati doseg objave svoje znamke, pa je potrebno plačati. In to je zelo uspešen model, ki se jim vsak dan bolj obrestuje. Če je premalo zaslužka, potem se malce spremeni algoritem in podjetja so pripravljena plačati še višje vsote, zato da dosežejo potencialne stranke.

Razumem promocijo za podjetja in blagovne znamke. Malce manj pa razumem novo potezo Facebooka, ki omogoča promoviranje objav na osebnih profilih. Pri Facebooku so očitno ugotovili, da imajo tudi zasebni uporabniki dovolj denarja pod palcem in jim omogočili, da njihove objave dosežejo večje število uporabnikov – če jim seveda plačate za to:

Now you can promote this post to move it higher in friends’ News Feeds and help them notice it. Any post that you pay to promote will be marked as Sponsored

Kalkulacija je preprosta – preko 1.230.000.000 uporabnikov ima Facebook. Če vsak 10.000 uporabnik plača to promocijo na dan, je to dodatnih 615.000$ za Facebook dnevno. Kar pa niti ni tako zanemarljivo, ker to letno prinese 224.475.000$ – malce manj kot polovica vrednosti prodaje Mercatorja.

Če česa ne morem očitati Facebooku je dejstvo, da zna iz vsake malenkosti narediti odlično monetizacijo. In tudi v tem primeru je zadaj precej jasen cilj! Bolj me skrbi, kaj vse še prihaja iz njihove strani!

facebook_promote