Še par dni nas loči do volitev. Za marsikatero politično stranko, ki je šele dobro stopila na politični parket je bil ta datum precej preuranjen, saj niso niti dodobra postavili svojih odborov po Sloveniji, kamoli se pripravili na politično agitacijo v času predvolilnega boja.

Ravno pomanjkanju časa sam pripisujem kampanjo, ki ni zanimiva za nikogar, niti ni privlačna. Dejstvo je, da se politične stranke niso poskusile spomniti česa inovativnega, ampak za komunikacijo uporabljajo zgolj kanale, ki so jih uporabljale tudi dosedaj. Ker nimajo dovolj denarja za TV oglaševanje, smo vsaj malce varni pred tem, da nam politiki s svojimi obljubami skačejo iz TV ekranov. Jih je pa veliko več v zunanjem oglaševanju, kjer eni od drugih kopirajo “slogane”. Dela in dejanja in podobno.

Če smo na TV varni pred politiki, pa temu ni tako na spletu. Ker je to najcenejši komunikacijski kanal, je tudi pojavnost političnih strank precej velika – da tega, da imajo tukaj lahko zadaj vojske svojih vojščakov, niti ne omenjam. Vendar tudi na spletu ta politična kampanja ni čisto nič posebnega. Ok, spletna mesta so si postavili, imajo svoj Facebook in Twitter profil in sedaj se gredo politično agitacijo. Nekako tako izgleda vse skupaj skozi moje oči. Glede na to, da je večina političnih strank objavila svoj program na spletu v .pdf-ju, potem mi je precej jasno zakaj je temu tako – in če je šel kdo brati programe, potem se bo povsem strinjal z menoj, da si je med seboj vse skupaj precej podobno. Namreč ti programi, bodo par dni po volitvah pozabljeni in svet se bo vrtel naprej, kot se vrti tudi sicer.

Obstaja še ena posebnost te predvolilne kampanje – politične stranke so veliko na terenu. Obiskujejo kraje, se udeležujejo otvoritev vaških vodovodov, gredo na takšna in drugačna srečanja. Vse samo za to, da bi prepričali volivce, da oddajo glas za njih. Glas, ki jim odpira pot v parlament in jim bo omogočil politično preživetje. Večina političnih strank pozablja, da se politična kampanja začne tisti večer, ko se končajo volitve. In da imamo volivci, kljub prepričanju nekaterih, precej dober spomin in vemo, kaj je kdo obljubil in kako prijazen je bil, ko je potreboval naš glas – kar pa se vse povsem spremeni, ko je konec volitev in se potem čaka 3 leta in 10 mesecev, da se zopet ugotovi, da obstaja ljudstvo in volivci. V enem mesecu se ne da skomunicirati vsega in pokazati, kako uspešna so bila zadnja štiri leta! Posledično dobimo skropucalo, ki ga drago plačajo svetovalcem, ki pridejo iz različnih koncev sveta, vendar pozabljajo na eno posebnost – Slovenija je precej posebna država in Slovenci smo precej drugačni od ostalih.

Ker so volitve pri nas prej, kot na štiri leta, je tudi del zapisa, ki sem ga objavil leta 2012 še vedno v veljavi:

Letos bodo več ali manj vsi stavili na družbena omrežja – Twitter, Facebook, kjer bodo “spamali” do nezavesti vse, kar se pospemati da. Nekateri so se tega že lotili – na žalost izpade to vse skupaj precej drugače, če ni pristno.

Par mojih preprostih nasvetov strategom, ki sem jih opazil do sedaj (če se kateri od kandidatov najde notri, še toliko boljše!):

  • karkoli delate na spletu, razumite končno, da to delate za ljudi! In ljudje se dobro počutimo, če so nam stvari jasne – pravi ton in način komunikacije je pomemben dejavnik, predvsem pa komunikacija ne sme potekati zgolj enosmerno, kot to radi politiki počnejo!
  • spletno mesto naj bo namenjeno dejanskemu Call To Action – ne zanimajo nas zgodbice, ne zanima nas kje se je kandidat sončil in na koliko pasjih procesijah je bil v zadnjem tedu. Zanimajo nas konkretne ideje in konkretni predlogi. Vse ostalo je balast in ga lahko mirno izpustite – manj je več!
  • preverite spletna mesta, kako se odpirajo v različnih brskalnikih, predvsem pa preverite, če je tema, ki ste jo uporabili responsive in ste jo podrli s svojimi lastnimi menuji, ko bi lahko uporabili menuje v samem WordPressu (jeap, na jetra mi gre!). Prav tako dodajte še sidebar widgete na svojo spletno mesto, da bo vsaj izgledalo vse skupaj spodobno!
  • Twitter je kul zadeva, tudi 30.000 uporabnikov je kar zanimiva ciljna javnost, glede na to, da je tam večina influencerjev digitalnega sveta. Par mojih nasvetov o uporabi Twitterja – Kaj vsebuje dober tvit, kako ga napisati da ga bo kdo prebral in kako pridobiti sledilce na Twitterju. In ne, to, da je kandidat za predsednika vozil prehitro in plačal prometno kazen ni stvar, s katero bi se kdorkoli hvalil na Twitterju! Kvečjemu obratno – žalostno je, da se to zgodi!
  • Facebook je super in fajn, ampak bodite previdni z njim, kot tudi s Twitterjem – oba dva vam lahko data občutek superiornosti, vendar svet je tam zunaj nekje in ima bolj malo stika z realnostjo!
  • glede na to, da je leta 2012 precej precej manj blogerjev kot nas je bilo leta 2007, svetujem, da če se odločite za kakšno “sodelovanje”, oz. komunikacijo z blogerji, da naredite to na prijazen način, brez pogojevanja, predvsem pa se lahko držite katerega od mojih nasvetov – Kako, kdaj in zakaj komunicirati z blogerji
  • zavedajte se, da je mlade težko prepričati da gredo na volitve – poskusite biti inovativni, naj vaši strategi “švicajo” in naj naredijo stvari, ki bodo zbrcale mlade do volišč – splet je odličen za to, ker se vsaka stvar lahko testira, optimizira, predvsem pa se lahko hitro spreminja
  • nikar, ampak res nikar ne poskušajte z negativno kampanijo – Peterletu se je vse skupaj vrnilo kot bumerang!
  • osamosvojitev je passe! In ne, volivcev to ne zanima že nekaj časa!

jugoslavija-nob-tito-hitler-07.jpg

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.