Verjetno nas ni malo, ki se še spominjamo utripajoče zelene luči na semaforju? Vendar se je vse spremenilo 13. februarja 2006, ko so ukinili utripajoče zelene luči na semaforjih in sicer na podlagi Zakona o varnosti cestnega prometa, ki je pričel veljati 1. januarja 2005. Vse skupaj pa je bilo opravičevano z EU direktivo – vendar je razlika v tem, da vse države v EU ne upoštevajo te direktive! Pri nas so na nekatere semaforje namestili odštevalnike, ki naj bi reševali problem ukinitve utripajoče zelene luči na semaforju.

  • Zakaj pišem o neki polpretekli stvari, kot je utripajoča zelena luč?

Kazen za vožnjo skozi rumeno luč je 120 eurov, za vožnjo skozi rdečo 250 eurov. Problem nastane, ker se sedaj zelena preklopi na rumeno in vmes ni več tistega časa, ko si pri utripajoči zeleni moral zapustiti križišče, ampak če ne ustaviš, potem si avtomatsko kršil prometne predpise, saj si prevozil rumeno luč. Poleg tega pa je bila utripajoča zelena luč zelo dober znak, da se bo potrebno počasi ustaviti!

  • Ali se je zaradi ukinitive utripajoče luči zmanjšalo število prometnih nesreč?

Ni podatkov, ki bi potrdili to trditev, saj je bil problem utripajoče bolj kot ne v tem, da so nekateri vozniki pospeševali v semaforju, namesto da bi se ustavljali. Poleg tega se moramo zavedati, da je bilo to leta 2006 – v tem je prometna kultura voznikov se malce dvignila, vendar še vedno pa obstaja gužva na cestah, ker vozniki pred semaforjem upočasnijo vožnjo, ker bi se lahko prižgala rumena luč, ali pa stojijo pred semaforji, ko je že dolgo časa zelena luč.

  • Ali bi ponovna uvedba utripajoče zelene luči karkoli rešila?

Verjetno ne. Ampak tudi ukinitev ni prinesla ničesar, kar bi opravičevalo vse skupaj. Glede na to, da je kultura voznikov vseeno malce višja, kot je bila in da so vozila opremljena s precej boljšim zavornim sistemom, pa vseeno verjamem, da bi se malce spremenila pretočnost prometa. Predvsem pa pogrešam možnost zavijanja v desno, tudi ob rdeči luči na semaforju, kot imajo to galantno urejeno v ZDA. Ali pa uvedbo odštevalnikov na semaforjih, ki bi precej pripomogli pri hitrejšem speljevanju voznikov – predvsem na semaforjih, ki so pred vpadnicami, kjer ponavadi prihaja do zastojev in bi s tem odpravili precej velik problem.

Verjetno je to povezano s samimi stroški namestitve, saj država nima več denarja za vzdrževanje cest, kamoli da bi lahko karkoli in kamorkoli investirala v prometno infrastrukturo – vožnja po avtocesti pogosto spominja na vožnjo po vojaškem poligonu in samo čakam, kdaj bo komu odpadlo/odtrgalo kolo in se bo zgodila huda nesreča.

dekle_v_rdecem

4 Responses to Zakaj so ukinili utripajočo zeleno luč na semaforju?

  1. Janč pravi:

    A ni s to zadevo takole?

    1. Skozi križišča v naselju je dovoljenih maks. 50 kmh, ne glede na siceršnjo višjo omejitev hitrostti.

    2. Pred križiščem je potrebno hitrost prilagoditi, da lahko v križišču usterzno reagiramo.

    3. Ko se prižge rumena, ustavimo le, če smo še dovolj daleč od križišča, da lahko avto varno ustavimo do križišča.

    Če je tako, potem je zdaj rumena prejšnja utripajoča zelena. Ena je pa ja dovolj, ne?

  2. bbb pravi:

    To je čist ok. Utripajoča zelena je imela pospeševalni efekt. Verjetno si tudi sam kdaj lovil “zeleno” ampak si med tem to že pozabil.

  3. Anonimno pravi:

    Glavni point seveda ni bil v prometni varnosti, pač pa da bi Iskra Sistemi v lasti “našega” Šešoka mastno pokasirala za “strokovno” preprogramiranje semaforjev.

    Iskra Sistemi je spet ausglajzala, ne šmirglajo jo nikjer več razen v zakotnih -stanih, tudi železnic se ne da več molzti kot nekoč, kljub delavcem na minimalcih in zaračunavanju parkirnin Šešoku ne kaplja več kaj prida…, skatka, kolca se mu po novem easy prilivu na račun ponovnega preprogramiranja semaforjev.

    Na prvi pogled je v enaćbi še nekaj neznank, zakaj bi Had drukal za Šešoka. Ki pa se hitro razjasnijo, če vemo, da je Šešok zelo zlizan z Gregcem in njegovo kliko, spomnimo se le na čudežno prekategoriziranje Taxgroupovih zemljišč (v lasti Duškotovega sina) v režiji GGjevega človeka Jankovića, pa vzdrževanje Ultrine Ultrine opreme v Mobitelovih baznih postajah, ki je prešlo pod Iskro Sisteme….

    • Janč pravi:

      Bi znalo biti kaj na tem.

      Prejšnji mesec sem bil presenečen, ko se je en znani GGjevec, delno zamaskiran s sončnimi očali, in s tiho govorico, politično sestankoval z neznano skupino mladih kar v kafiču v Mariboru.

      Da imajo sicer dobre ideje, nimajo pa knowhowa… In da bodo vse zvedeli, ko pride čas…
      Tile oranžni še kar migajo, lepo podtalno in potiho…
      Ovčke pa še kar nasedajo…

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.