Ste se zadnje čase peljali proti morju? Ste šli po avtocesti mimo Brezovice in ste bili presenečeni, da je tam gradbišče in omejitev hitrosti na 80km/h, čeprav niste nikjer videli niti enega delavca? Jeap, gradnja protihrupnih ograj je to in projekt bo trajal še zelo dolgo. Ste bili presenečeni, da tam nastajajo zastoji, ki segajo celo do obvoznice.
Naporno je, če živiš poleg avtoceste in je hrup vseskozi prisoten. Tudi razumem, da so ljudje živeli ob trasi avtoceste, še preden je bila ta dejansko postavljena. Ne razumem pa gradenj novih stanovanjskih naselij in tudi osebnih hiš povsem poleg avtoceste in potem pizdenja nad hrupom in prometom.
DARS se je lotil gradnje protihrupnih ograj ravno v času, ko je veliko prometa. Seveda se je vse skupaj zakompliciralo, ko je izvajalec odkril, da bo potrebno veliko več dela, kot je bilo na začetku predvideno. Glede na to, da gre za denar iz EU sredstev, je to potem projekt, ki se lahko zavleče in ki je v bistvu sam sebi namenjen.
V bistvu podpiram takšen projekt, vendar bi tudi DARS moral razumeti nekatere druge stvari – da je poleti gužva na tem delu avtoceste in da ljudje zaradi takšnih del stojijo po pol ure in več v koloni. Če bi se te ure, ki jih ljudje preživijo v avtu preračunale v izpad “zaslužka”, bi bile številke impozantne. Ampak o tem nihče ne razmišlja.
Rešitev? Vsaj med viškom sezone se ustavijo takšna dela, ali pa se preprosto dela na tistih delih avtoceste, kjer ni nevarnosti, da bi se karkoli zgodilo. Glede na to, da je izvajalec del naredil skoraj še eno dodatno traso za vožnjo njihovih tovornjakov, bi lahko bila to odlična rešitev in sploh ne bi bilo potrebno zapiranje odstavnega pasu. Ampak strokovnjaki, ki delajo te ograje že vedo, zakaj je temu tako, kot je.
Tole so zapisali na DARSu o projektu protihrupnih ograj:
Na odseku avtoceste Brezovica-Vrhnika je od Lukovice do Sinje Gorice predvidenih sedem protihrupnih ograj na desni strani in štiri protihrupne ograje na levi strani avtoceste, dolžine od 200 m do 1776 m ter višine od 2,5 m do 6,5 m. Dve protihrupni ograji sta postavljeni neposredno ob vozišču na betonski varovalni ograji. Ostale protihrupne ograje sestavljajo v spodnjem delu 1 m visok nasip in na njem konstrukcija protihrupne ograje različnih višin.
Protihrupne ograje višine 2 m, 2,5 m in 3 m so predvidene kot L-konzolne oblike s kovinskim stebrom v nagibu 78° glede na horizontalo. Protihrupne ograje višine 3,5 m in več so z zaledne strani podprte z okroglimi kovinskimi stebri. Protihrupni paneli so v spodnjem delu visokoabsorpcijski aluminijasti paneli (zagotavljajo zvočno absorbcijo 8-11 decibelov), pri visokih ograjah so v zgornjem delu paneli prozorni in proti izpadu vpeti v jeklene okvirje. Ob vozišču se ob celotni dolžini protihrupnih ograj postavijo nove jeklene varnostne ograje.